Το νέο τετρακίνητο μοντέλο της Jeep έγινε… πεντάστερο στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Το νέο 4x4 της Jeep απέσπασε την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποίησε ο οργανισμός Euro NCAP. To πιο πρόσφατο μέλος στην οικογένεια της Jeep αναδείχτηκε ως ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα της κατηγορίας του. Στην προστασία των ενηλίκων το ποσοστό αξιολόγησης ανέρχεται στο 87%, στην προστασία των παιδιών στο 85%, ενώ στην προστασία των πεζών στο 65% αποσπώντας θετικότατες κριτικές σε όλα τα βασικά τεστ. Στη προστασία που εξασφαλίζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, το ποσοστό ήταν 74% χάρη στο προαιρετικό σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος και στον στάνταρ περιοριστή ταχύτητας.
Η διάκριση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, αφού από αυτό τον χρόνο ο Euro NCAP έχει υιοθετήσει πολύ πιο αυστηρά κριτήρια σχετικά με την προστασία των ενηλίκων, των παιδιών και των πεζών. Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας του νέου μοντέλου οφείλεται στην αρχιτεκτονική δόμησης 4x4 Small Wide, καθώς και στο σύνολο των στάνταρτ ή προαιρετικών συστημάτων ασφαλείας συμπεριλαμβανομένων των 6 αερόσακων από την βασική έκδοση. Η επιτυχία της δόμησης 4x4 Small Wide είναι το αποτέλεσμα εξέλιξης και κατασκευής, μετά από χιλιάδες ώρες εικονικών προσομοιώσεων. Οι τρεις ζώνες παραμόρφωσης στο μπροστινό τμήμα εγγυώνται την απορρόφηση της σφοδρότητας μετά από σύγκρουση, ενώ παράλληλα ο κλωβός των επιβατών παραμένει άθικτος παρέχοντας απόλυτη ασφάλεια για όσους βρίσκονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Το αποτέλεσμα των εικονικών προσομοιώσεων δοκιμάστηκε σε πραγματικές συνθήκες στο εργοστάσιο SATA, στο Melfi, πραγματοποιώντας 300 τεστ πάνω σε εξαρτήματα και υποσυστήματα, περισσότερες από 100 προσομοιώσεις πρόσκρουσης και περισσότερες από 100 δοκιμές πρόσκρουσης διαφόρων τύπων (μετωπική, ανατροπής, οπίσθιας σύγκρουσης, με πεζούς κ.α.), σε διαφορετικές ταχύτητες και με διαφορετικά φυσικά χαρακτηριστικά επιβατών. Για βέλτιστη προστασία, διατίθεται με στάνταρ 6 αερόσακους (μετωπικούς και πλαϊνούς για τους εμπρός επιβάτες, τύπου κουρτίνας για όλους), με ESC (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας) και ERM (ηλεκτρονικό σύστημα αποτροπής ανατροπής). Ο εξοπλισμός ασφαλείας, ανάλογα με την αγορά και την έκδοση εξοπλισμού, συμπεριλαμβάνει στάνταρ ή προαιρετικά, ακόμη περισσότερα συστήματα, όπως είναι ο έλεγχος τυφλής γωνίας, η ανίχνευση διέλευσης στο πίσω μέρος, το ενεργό cruise control και η κάμερα οπισθοπορείας ParkView με δυναμικό πλέγμα υπόδειξης θέσης.