Δοκιμάσαμε την κορυφαία έκδοση ST του νέου Ford Fiesta με βενζινοκινητήρα 1.6 Ecoboost και μεταφέρουμε εντυπώσεις από την εμπειρία μας.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Test Drive του Σπύρου Ρέκκα
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά στο DNA των μοντέλων της Ford είναι η οδηγοκεντρική προσέγγιση. Δηλαδή όταν οδηγείς το αυτοκίνητο, να χειρίζεσαι ένα ακριβές τιμόνι, να γνωρίζεις κάθε στιγμή που πατάνε οι ρόδες του, να το κουμαντάρεις εύκολα και να είναι σταθερό στο δρόμο. Αυθεντικό δείγμα της κουλτούρας της δημοφιλούς μάρκας είναι το Ford Fiesta SΤ. Οδήγησα την κορυφαία έκδοση ST με βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost 182 ίππων. Πρόκειται για το ταχύτερο Fiesta παραγωγής όλων των εποχών αφού έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 ‘’ και η τελική ταχύτητα του αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα ένοιωσα ότι έχω στα χέρια μου μια στιβαρή κατασκευή φτιαγμένη για γρήγορη οδήγηση. Σύμμαχοι, η ισχυρότερη έκδοση του βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost 182 ίππων, η οποία παράγει και 20,4 χλγμ. ροπής (από τις 1.500 σ.α.λ.) καθώς και τον πολύ καλό συνδυασμό των επιμέρους στοιχείων. Το μοτέρ είναι ένα από τα καλύτερα στη κατηγορία όσον αφορά την απόδοση. Προσφέρει ισχύ από χαμηλά και έχει δύναμη σε όλο σχεδόν το εύρος λειτουργίας του.
Έχω όμως παρατηρήσεις για την κατανάλωση και τον θόρυβο. Στο τεστ η μέση κατανάλωση ήταν 8 λίτρα/100χλμ. Να σημειώσω ότι ο κατασκευαστής ανακοίνωσε μέση κατανάλωση μόλις 5,9 λίτρα/100χλμ. Όσον αφορά τον θόρυβο από την λειτουργία του κινητήρα είναι τεχνητός, με ό,τι συνεπάγεται μια τέτοια επιλογή. Προσωπικά δεν μου αρέσει αυτή η επιλογή και εκτιμώ ότι αν υπήρχε ο φυσικός θόρυβος του ισχυρού μοτέρ θα ήταν πιο απολαυστική η οδήγηση. Εκπομπές CO2 138 γραμ./χλμ., ετήσια τέλη 152 ευρώ. Το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είναι καλορυθμισμένο, εύχρηστο και ακριβές. Η κοντή κλιμάκωση ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Να τονίσω το πολύ καλό σετάρισμα του αυτοκινήτου στους τομείς τους πλαισίου, των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης. Στη πόλη εκτίμησα το γρήγορο τιμόνι και διαπίστωσα ότι το δυνατό μοτέρ ανταποκρίνεται στους ράθυμους ρυθμούς κίνησης. Το ευχαριστήθηκα περισσότερο σε ανηφορικές διαδρομές εκτός του αστικού περιβάλλοντος. Κινήθηκα γρήγορα και δοκίμασα τις σφιχτές αναρτήσεις. Εκτελούν άψογα τα καθήκοντά τους και συνδυάζονται επιτυχημένα με το πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης. Καθοριστικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά παίζει και το 3-mode Electronic Stability Control.
Η εξωτερική εμφάνιση ταιριάζει στο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζουν, μπροστά η μεγάλη κυψελωτή μάσκα ενώ πίσω κάνουν έντονη την παρουσία τους ο διαχύτης και η αεροτομή. Επιτυχημένες είναι η νέας σχεδίασης ζάντες 17 ιντσών ενώ την εμφάνιση συμπληρώνουν τα πλαϊνά skirts. Μου αρέσουν οι παρεμβάσεις και στον εσωτερικό χώρο για να τονισθεί ο σπορ χαρακτήρας. Να τονίσω την προσθήκη των καθισμάτων Recaro, με την αρίστη πλευρική στήριξη. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή. Το Ford Fiesta SΤ απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με σπορ στυλ, δυνατό κινητήρα και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Είναι ένα από τα καλύτερα supermini επιδόσεων. Η τιμή του Ford Fiesta SΤ 1.6 182 ίππων καθορίστηκε στα 18.974 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης.