Nέα Skoda Fabia: Έως και 17% οικονομία στα καύσιμα
Το νέο μοντέλο του γερμανικού ομίλου περιορίζει σημαντικά την κατανάλωση και τους εκπεμπόμενους ρύπους, ενώ λανσάρεται στην αγορά στις αρχές του 2015.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η νέα Skoda Fabia χάρη στο τεχνολογικό της υπόβαθρο εξασφαλίζει και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Καθοριστικό ρόλο στη προσπάθεια για περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων παίζει και το μειωμένο βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο έχει άμεση σχέση με την πλατφόρμα. Η τρίτη γενιά της Skoda Fabia αναπτύχθηκε πάνω στη νέα πλατφόρμα του ομίλου VW. Πρόκειται για την πλατφόρμα MQB (Modular Transverse Matrix), μια τεχνολογική εφαρμογή υψηλού επιπέδου, η οποία αξιοποιείται από τα περισσότερα μοντέλα του γερμανικού ομίλου. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, η ελαφρύτερη νέα Fabia ζυγίζει μόλις από 980 κιλά - έως 65 κιλά λιγότερα από το προηγούμενο μοντέλο.
Η γκάμα περιλαμβάνει τέσσερις τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες ισχύος από 60 έως 110 ίππους. Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.0 MPI διαθέτει ψεκασμό πολλαπλών σημείων στον αυλό εισαγωγής, ο τετρακύλινδρος 1.2 TSI είναι άμεσου ψεκασμού και υπερτροφοδοτούμενος. Όλοι οι βενζινοκινητήρες έχουν τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και ιμάντα χρονισμού. Η ισχύς ξεκινά από τους 60 ίππους και φτάνει έως τους 110 ίππους, μία αύξηση της ισχύος κατά 5 ίππους σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση της προηγούμενης Fabia.
H βασική έκδοση κινείται από τον βενζινοκινητήρα 1.0 MPI 60ιππων,μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα /100 χλμ. και εκπομπές CO2 106 γραμ./χλμ. Η κατανάλωση είναι 17% χαμηλότερη από την αντίστοιχη του προηγούμενου μοντέλου και οι εκπομπές CO2 μικρότερες κατά 21%. Όλα αυτά, δίχως καμία παραχώρηση στον τομέα των επιδόσεων και των δυναμικών χαρακτηριστικών. Η μέγιστη ροπή βρίσκεται στα 9,5 χλγμ./3.000 - 4.300 σ.α.λ. με το νέο κινητήρα να ζυγίζει μόλις 72 κιλά. Το μοτέρ 1.0 MPI 60 συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και είναι διαθέσιμο μόνο στην hatchback έκδοση.
O ισχυρότερος τρικύλινδρος είναι ο κινητήρας 1.0 MPI 75 ίππων με κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ. και CO2 στα 108 γραμ./χλμ. Η αύξηση της ισχύος οφείλεται στην διαφορετική διαχείριση του κινητήρα. Η μέγιστη ισχύς είναι 75 ίπποι /6.200 σ.α.λ. και η ίδια μέγιστη ροπή των 9,5 χλγμ. αποδίδεται στις 3.000 - 4.300 σ.α.λ.. Την μετάδοση στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει και εδώ μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Ο εντελώς νέος κινητήρας 1.2 TSI 90 ίππων άμεσου ψεκασμού συνδυάζεται επίσης με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων με την μέγιστη τιμή της ισχύος να αποδίδεται ανάμεσα στις 4.400 και 5.400 σ.α.λ. Η μέση κατανάλωση αυτού του αποδοτικού τετρακύλινδρου μοτέρ είναι στα 4,7 λίτρα /100 χλμ. με εκπομπή CO2 στα 107 γραμ./χλμ. και την μέγιστη ροπή των 16 χλγμ. διαθέσιμη από τις 1.400 έως τις 3.500 σ.α.λ.
Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας στην γκάμα της νεας Fabia & Fabia Combi είναι ο 1.2 TSI 110 ίππων. Η μέγιστη ιπποδύναμη εμφανίζεται στην περιοχή των 4.600 - 5.600 σ.α.λ. Με αυτό το μηχανικό σύνολο και το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, η εν λόγω έκδοση καταναλώνει μόνο 4,8 λιτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 110 γραμ.CO2/χλμ. Σε σύγκριση με την προηγούμενη Fabia, στην έκδοση με τον ισχυρότερο 1.2 TSI και το πακέτο Green tec, οι τιμές αυτές αντιστοιχούν σε μείωση έως 6%. Εναλλακτικά, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας DSG με επτά σχέσεις. Η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 17,5 χλγμ. και εμφανίζεται στις 1.400 με 4.000 σ.α.λ. Αυτή η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο έχει τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα.
Επίσης η νέα Fabia επωφελείται και από τους κινητήρες ντίζελ του γκρουπ VW. Τρεις τρικύλινδροι υπερτροφοδοτούμενοι πετρελαιοκινητήρες 1.4 TDI με τελευταίας γενιάς σύστημα common-rail, ισχύος από 75 έως 105 ίππους, συμπληρώνουν τη γκάμα των μονάδων παραγωγής ισχύος. Οι τρικύλινδροι κινητήρες έχουν αλουμινένιο μπλοκ. Ο τρικύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1,4 λίτρων αντικαθιστά τον μεγαλύτερο των 1,6 λίτρων. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν τα συστήματα Start-Stop και ανάκτησης ενέργειας.
Η πιο αποδοτική Fabia θα είναι διαθέσιμη εντός του 2015 και είναι η έκδοση 1.4 TDI 75 ίππων GreenLine. Χάρη στο συγκεκριμένο πακέτο με σύστημα Start-Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης και αεροδυναμικές βελτιώσεις, η νέα Fabia GreenLine σημειώνει την πολύ χαμηλή κατανάλωση των 3,1 λίτρων/100 χλμ. Η κατανάλωση είναι ίδια και στις δύο εκδόσεις αμαξωμάτων (Hatchback και Combi) με εκπομπες CO2 στα μόλις 82 γραμ./χλμ., κάτι που πρακτικά σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Από το 2015, η Fabia GreenLine θα πλαισιώσει μία εξίσου οικολογική και οικονομική έκδοση CNG η οποία θα είναι μια ακόμη προσπάθεια για παραγωγή αυτοκίνητων φιλικών προς το περιβάλλον.
Η έκδοση με τον κινητήρα 1.4 TDI 90 ιππων έχει επίσης χαμηλές εκπομπές ρύπων. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και καταναλώνει μόνο 3,4 λίτρα/100 χλμ., και CO2 88 γραμ./χλμ. Σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση 1.6 TDI 90 ίππων με το πακέτο Green tec, η βελτίωση αναλογεί σε 11%. Τα υψηλά αποθέματα ροπής των 23 χλγμ. σε μια ευρεία περιοχή 1.750 - 2.500 σ.α.λ. συμβάλουν στην επίτευξη κάλων επιδόσεων. Η διαδικασία από τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,1 ‘’ και τελική 182 χλμ./ώρα. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι διαθέσιμος και με αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας DSG-7. H κορυφαία ντίζελ έκδοση στη νέα Fabia είναι η 1.4 TDI 105 ίππων με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, μέση κατανάλωση 3,5 λιτρα/100χλμ. και 90 γραμ. CO2/χλμ. H μέγιστη ροπή φτάνει τα 25 χλγμ. στις 1.750 - 2.500 σ.α.λ. και η επιτάχυνση από στάση για τα πρώτα 100 χλμ. διαρκεί 10,1’’ και για τις δύο εκδόσεις αμαξωμάτων Fabia & Fabia Combi) με τελική στα 193 χλμ./ώρα.
Οι πωλήσεις της νέας Skoda Fabia ξεκινούν στις αρχές του 2015.