Το πρωτοποριακό και... νικηφόρο Mitsubishi Pajero γιόρτασε την παραγωγή τριών εκατομμυρίων οχημάτων από το 1982.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Το Mitsubishi Pajero, το μοντέλο που έχει συνδέσει το όνομα του με τις 12 νίκες της εταιρείας στο Dakar Rally γιόρτασε την παραγωγή 3 εκατομμυρίων οχημάτων από το 1982. Απόγονος του θρυλικού τετρακίνητου 1936 PX 33, το Pajero έμελλε να γίνει πρωτοπόρος μιας νέας τάσης όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά στην Ιαπωνία το Μάιο του 1982, και συγκεκριμένα η κατηγορία σύγχρονων lifestyle SUV.
Μέσα από τέσσερις διαδοχικές γενιές, το Pajero έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των ευρωπαίων πελατών αναδεικνύοντας μάλιστα την περιοχή σε Νο 1 αγορά του παγκοσμίως και με συνεχιζόμενη αυξητική τάση (Ιαν. – Νοε. 2014: 5.892 μονάδες, + 29%). Μία προσπάθεια που αναμφίβολα υποστηρίχθηκε από μία εξαιρετική ιστορία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό - ασυναγώνιστη από οποιοδήποτε άλλο SUV - με συνολικά 12 νίκες στο θρυλικό Dakar Rally καθώς και 4 Παγκόσμια Κύπελλα (FIA) Cross Country Rally.
Σήμερα, η Mitsubishi παραμένει προσηλωμένη στην κατηγορία μεγάλων SUV με το πρωτότυπο 2013 Concept GC-PHEV να προοιωνίζει το μέλλον. Ένα σκαλοπάτι ψηλότερα από το σημερινό Outlander PHEV, αυτό το πρωτότυπο Grand Cruiser εκφράζει το όραμα της MMC για ένα μεγάλο, στιβαρό και ισχυρό SUV ικανό να προσφέρει στους επιβάτες ασφάλεια σε όλες τις εδαφικές συνθήκες, για επαγγελματικές ή δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου. Με ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις – το αποτέλεσμα ενός καινοτόμου plug-in hybrid (PHEV) συστήματος κίνησης που αποτελείται από ένα 3.0 V6 υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα MIVEC, συμπλέκτη, 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία υψηλής χωρητικότητας, η οποία τοποθετείται κάτω από το πάτωμα του χώρου φόρτωσης για καλύτερη κατανομή βάρους εμπρός / πίσω.
Σε ό,τι αφορά το Outlander PHEV, το νέο σύστημα PHEV εναλλάσσει αυτόματα τη λειτουργία του μεταξύ EV Mode και Hybrid Mode ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, την υπόλοιπη φόρτιση της μπαταρίας και άλλους παράγοντες.