Η Ford συνεχίζει την δραστηριοποίησή της στην ανάπτυξη «πράσινων» τεχνολογιών, αυτή τη φορά προσανατολιζόμενη στην προστασία των υδάτινων πόρων.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Ford ανακοίνωσε ότι δεσμεύεται να προχωρήσει ταχύτερα στα προγράμματα διατήρησης υδάτινων πόρων στις παγκόσμιες εγκαταστάσεις της και στην αλυσίδα προμηθευτών της, σύμφωνα με την 15η ετήσια Αναφορά Βιωσιμότητας, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα.
Η ηγεσία της μάρκας θεωρεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα να υπάρχει καθαρό, προσιτό πόσιμο νερό και πρόσβαση σε εγκαταστάσεις που πληρούν τους κανόνες υγιεινής. Πέρσι μείωσε τη χρήση νερού ανά όχημα κατά 30% σε όλο τον κόσμο συγκριτικά με το 2009, πετυχαίνοντας το στόχο της δύο χρόνια νωρίτερα από το προδιαγεγραμμένο. Υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω μείωση της χρήσης νερού κατά 2% επιπλέον φέτος, μαζί με τον προσδιορισμό νέων μακροπρόθεσμων στόχων.
Λίγο αργότερα μέσα στη χρονιά, η Ford θα αρχίσει να ζητά από τους προμηθευτές που χρησιμοποιούν μεγάλες ποσότητες νερού και όσους δραστηριοποιούνται σε περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα λειψυδρίας να αναφέρουν εθελοντικά την κατανάλωση νερού. Στη συνέχεια, θα συνεργαστεί με τους προμηθευτές για την επίτευξη μειώσεων. Ευελπιστεί ότι οι επιτυχημένες πρωτοβουλίες θα έχουν θετική επίδραση και σε άλλους προμηθευτές ανά τον κόσμο, βοηθώντας τη Ford να μειώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Σε όλο τον κόσμο, έχει επιτυχημένη δράση στη διατήρηση των υδάτινων πόρων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Εργοστάσιο του Cuautitlán στο Μεξικό (τμήματα πρεσών και συναρμολόγησης). Το εργοστάσιο, που κατασκευάστηκε το 1964, βρίσκεται σε μία περιοχή που αντιμετωπίζει έλλειψη νερού. Στο πέρασμα των δεκαετιών, η πόλη έχει φιλοξενήσει πολλές διεθνείς επιχειρήσεις όπως εταιρίες αναψυκτικών που χρησιμοποιούν μεγάλες ποσότητες νερού. Μέχρι το 1990, η κυβέρνηση του Cuautitlán αναγνώρισε ότι η ζήτηση του νερού ξεπερνούσε την προσφορά και άρχισε να περιορίζει τη χρήση του και να γίνεται αυστηρότερη στη χορήγηση αδειών.
Στην Ευρώπη, τα εργοστάσια κινητήρων της Ford σε Κολωνία, Γερμανία και Κραϊόβα, Ρουμανία όπου κατασκευάζεται ο 1.0 EcoBoost λανσάρισαν προηγμένες τεχνικές παραγωγής οι οποίες μειώνουν την ποσότητα του ψυκτικού που απαιτείται κατά τη μηχανουργική επεξεργασία αλουμινένιων εξαρτημάτων κινητήρων σε μόλις πέντε μιλιλίτρα ανά εξάρτημα από δύο λίτρα. Για να μειωθούν οι εκπομπές CO2, η απαιτούμενη ενέργεια για τη λειτουργία του εργοστασίου της Κολωνίας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, από τρία εργοστάσια υδροηλεκτρικής ενέργειας σε Νορβηγία και Σουηδία.