Peugeot Sport, Red Bull και Total ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους για να επιστρέψουν… δριμύτερες στο πιο σκληρό ράλι του κόσμου.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Μετά από την εξαιρετική περσινή χρονιά με την κατάρριψη του ρεκόρ στην ανάβαση του Pikes Peak Hill, οι Peugeot Sport, Red Bull και Total ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους απέναντι σε μια συναρπαστική πρόκληση: το Ντακάρ, το πιο σκληρό ράλι στον κόσμο.
Το ρεκόρ που σημειώθηκε τον περασμένο Ιούνιο στην ανάβαση του Pikes Peak με χρόνο 8 λεπτά και 13,878 δευτερόλεπτα επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο την ετοιμότητα της Peugeot Sport η οποία θα συμμετάσχει σε ένα ακόμη κορυφαίο μηχανοκίνητο γεγονός: στο διάσημο ράλι Ντακάρ. Ένα ράλι όπου η γαλλική ομάδα έχει γράψει ιστορία από το 1987 έως το 1990, αρχικά με το 205 Τ16 Grand Raid και στη συνέχεια με το θρυλικό 405 T16 Grand Raid. Από τους αμμόλοφους της βορειοδυτικής Αφρικής μέχρι την έρημο της Λατινικής Αμερικής το ράλι Ντακάρ αποτελεί την κορυφαία πρόκληση για τις ομάδες και τις μηχανοκίνητες κατασκευές. Η Team Peugeot Total θα δώσει το κυρίαρχο παρόν στο επόμενο ράλι Ντακάρ που ξεκινά τον Ιανουάριο του 2015 με το νέο αγωνιστικό 2008 DKR που θα καλύψει έναν μαραθώνιο 10.000 χιλιομέτρων σε διάστημα δύο εβδομάδων.
Με την εμπειρία του νικητή στο Ντακάρ του 2010, ο Carlos Sainz επιστρέφει στον διάσημο ράλι με στόχο την κατάκτηση ενός ακόμη τίτλου ενώ ο πέντε φορές νικητής με μοτοσικλέτα Cyril Despres αναζητά μία νέα διάκριση, αυτή την φορά με τέσσερις τροχούς! Και οι δύο οδηγοί θα έχουν την πλήρη υποστήριξη της ίδιας πολύπειρης ομάδας που βρέθηκε πίσω από την εξέλιξη του εκρηκτικού 208 Τ16 Pikes Peak.
Περισσότερες πληροφορίες για το αγωνιστικό που θα συμμετάσχει στο Ντακάρ θα ανακοινωθούν στις 20 Απριλίου, στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου. Η σχέση της Peugeot με το Ντακάρ έχει να επιδείξει τέσσερα νικηφόρα αποτελέσματα μέσα από 48.125 χιλιόμετρα στη νοτιοδυτική Αφρική την περίοδο 1987 έως 1990.
Την 1η Ιανουαρίου1987 η φόρμουλα για μία πετυχημένη εμφάνιση στο ράλι Παρίσι-Αλγερία-Ντακάρ ήταν ήδη έτοιμη. Στην παράταξη των οδηγών βρισκόταν και ο αξεπέραστος Ari Vatanen με το 205 Turbo 16 και το νούμερο «205», ότι καλύτερο για την προβολή του γνωστού μοντέλου της Peugeot. Αρχικά, ένα ατύχημα προκάλεσε μηχανικά προβλήματα στο αυτοκίνητο και το αστέρι της Peugeot έπεσε στην 274η θέση! Ο αγώνας είχε μόλις αρχίσει και το ράλι Ντακάρ είχε ήδη αποδείξει πόσο σκληρό είναι. Μερικές μέρες αργότερα, ο ομόσταβλός οδηγός Shekhar Mehta πέρασε από το ίδιο πάθημα αντιμετωπίζοντας προβλήματα με τον κινητήρα του 205 T16. Ωστόσο, ο Ari Vatanen δεν είχε πει την τελευταία του λέξη και αφού διένυσε 13.000 χλμ. άνοιξε το πρώτο κεφάλαιο για την 4ετή κυριαρχία της Peugeot στο Ντακάρ.
Το 1988 και με τη γαλλική ομάδα υπό την καθοδήγηση του Jean Todt, συνέβη κάτι εντελώς αναπάντεχο: μετά από 13 ειδικές διαδρομές και κατά τη διανυκτέρευση στην πρωτεύουσα του Μαλλί εκλάπη το 405 Τ16 του Ari Vatanen! Τελικά, το αγωνιστικό του Φινλανδού βρέθηκε αλλά ήταν ήδη αργά μιας και είχε τεθεί εκτός κατάταξης. Παρόλες τις αντίξοες συνθήκες το αστέρι της Peugeot κατάφερε να λάμψει ξανά με τον Juha Kankkunen να κατακτά ξανά το Ντακάρ με 205 Τ16.
H συνέχεια ήταν εξίσου συναρπαστική με το Ντακάρ του 1989 να εκτυλίσσεται σε εσωτερική υπόθεση μιας και τον τίτλο διεκδικούσαν οι Ari Vatanen και Jacky Ickx (και οι δύο με 405 T16). Η μάχη ήταν σκληρή και η Peugeot αποφάσισε κατά την διανυκτέρευση στο Gao (του Μαλλί) να το παίξει κορώνα-γράμματα. Ο Ari Vatanen ήταν και τυχερός, ξανά. Η απόλυτη κυριαρχία της Peugeot στο Ντακάρ ολοκληρώθηκε το 1990 και τον συνήθη ύποπτο, τον Ari Vatanen να επισφραγίζει μία ξέφρενη πορεία σε έναν από τα διασημότερα και πιο σκληρά ράλι του κόσμου.