Ρεκόρ εσόδων για την Seat

Η δημοφιλής αυτοκινητοβιομηχανία «έκλεισε» το 2013 σημειώνοντας τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία της.
Ρεκόρ εσόδων για την Seat
του Σπύρου Ρέκκα

Η Seat βελτιώνεται συνεχώς παρά την υφιστάμενη οικονομική κρίση. Με μια σημαντική ανάκαμψη των πωλήσεων και της παραγωγής, έκλεισε το 2013 με τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία της, αφού παρουσίασε κύκλο εργασιών 6.473 εκ. ευρώ ή 6,3% περισσότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης (η μεγαλύτερη περιοχή εμπλοκής της μάρκας), που επηρεάστηκε από τις οικονομικές δυσκολίες της περιοχής, είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων ανά μονάδα, ενός από τους σημαντικότερους παράγοντες των λειτουργικών αποτελεσμάτων των -217 εκατομμύρια ευρώ το 2013 (-134 εκ. ευρώ κατά το προηγούμενο έτος). Το λειτουργικό αποτέλεσμα επηρεάστηκε επίσης από τις υψηλότερες δαπάνες προσωπικού και αναδιάρθρωσης καθώς και από την αύξηση των αποσβέσεων λόγω λανσαρίσματος νέων μοντέλων.

Η μάρκα έχει επιτύχει τεράστιες επενδυτικές προσπάθειες κατά τα τελευταία πέντε χρόνια προκειμένου να εξασφαλίσει το μέλλον της, με πάνω από 2.600 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις και δαπάνες R&D. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα -149 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με -30 εκ. το προηγούμενο έτος.

Τα κέρδη της εταιρείας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) αυξήθηκαν κατά 73% στο συνολικό ποσό των 221.000.000€ και οι λειτουργικές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 70% στα 358 εκ. ευρώ. Για πρώτη φορά από το 2007, οι επενδύσεις καλύφθηκαν πλήρως από τις λειτουργικές ταμειακές ροές.

Με περισσότερα από 102.000 οχήματα να παραδίνονται σε όλο τον κόσμο (+44,4%), το νέο Leon αποτέλεσε το κλειδί της θετικής πορείας των πωλήσεων της μάρκας κατά το 2013, με συνολικές πωλήσεις που ανήλθαν σε 355.000 οχήματα και με αύξηση 10,6%. Η 5θυρη έκδοση του ήταν αυτή που πουλήθηκε περισσότερο σε όλη την διάρκεια του προηγούμενου έτους και έτσι καθιερώθηκε ως το best-seller μοντέλο της μάρκας σε πολλές αγορές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία και Τουρκία μεταξύ άλλων). H μαρκα εκμεταλλεύτηκε την κρίση για να μειώσει την εξάρτηση της από την εγχώρια αγορά και να επεκταθεί σε διεθνές επίπεδο, εξάγοντας το 83% της παραγωγής το προηγούμενο έτος σε σύγκριση με 75% το 2009.

Μαζί με το Leon, το Ibiza, η οικογένεια Altea καθώς και το δεύτερο πλήρες έτος παραγωγής του Audi Q3, έδωσαν στην Seat τον μεγαλύτερο όγκο παραγωγής στις εγκαταστάσεις του Martorell από το 2007, με συνολικά περισσότερες από 390.000 μονάδες (+3,4%). Στην 20η επέτειο των εγκαινίων του, το εργοστάσιο στο Martorell έλαβε το διάσημο βραβείο Automotive Lean Award για την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών παραγωγής του.

Η ποιότητα των διαδικασιών και των προϊόντων της Seat κέρδισαν ευρεία διεθνή αναγνώριση, η οποία ενίσχυσε περαιτέρω την εικόνα της μάρκας. Τρία μοντέλα Seat (Leon, Ibiza και Alhambra) έχουν διακριθεί με πολλά βραβεία σε πολλές χώρες, όπως ‘’Αυτοκίνητο της Χρονιάς’’ στο Ηνωμένο Βασίλειο και ‘’Αυτοκίνητο της Χρονιάς’’ στην Ισπανία για το Leon.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v