Στην Μελβούρνη της Αυστραλίας θα ξεκινήσει φέτος το πρωτάθλημα της Formula 1, με ανανεωμένο καθεστώς κανονισμών.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Μετά τις τρεις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν κατά τη διάρκεια των οποίων οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν για πρώτη φορά τα ολοκαίνουργια μονοθέσια, η φετινή σεζόν της Formula 1 ξεκινά στην Αυστραλία με μία εντελώς νέα γκάμα ελαστικών.
Βασισμένη στο πλήρως ανανεωμένο καθεστώς κανονισμών του 2014, πρόκειται για την τέταρτη, νέα γκάμα ελαστικών στα τέσσερα χρόνια της Pirelli στη F1. Η ιταλική εταιρεία έχει επιλέξει τις γόμες P Zero White medium και P Zero Yellow soft για το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, που ταιριάζουν άριστα στα χαρακτηριστικά της πίστας της Μελβούρνης. Όπως όλα τα ελαστικά του 2014, η μεσαία και μαλακή γόμα είναι ελαφρώς σκληρότερες και πιο ανθεκτικές από τις αντίστοιχες περσινές, χωρίς θυσίες στις επιδόσεις.
Ο Jean Alesi, τεχνικός σχολιαστής της Pirelli, δήλωσε: «Ανέκαθεν μου άρεσε το Albert Park. Για τον οδηγό έχει μερικά στοιχεία από σιρκουί δημόσιων δρόμων όπως του Μονακό αλλά και κάποια χαρακτηριστικά πιο παραδοσιακής πίστας όπως η Βαρκελώνη. Ειδικά φέτος η Μελβούρνη επιφυλάσσει ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις. Με την επιστροφή των turbo, η Formula 1 υφίσταται μία ριζική μεταμόρφωση τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και σε οδηγικό στυλ. Υπάρχει περισσότερη ροπή κατά την επιτάχυνση και στην έξοδο από τις στροφές, που σημαίνει ότι τα ελαστικά πρέπει να είναι ακόμα πιο ανθεκτικά στο σπινάρισμα και στις πλευρικές επιταχύνσεις. Οι πιλότοι θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους όλα αυτά και να προσέξουν να μην επιταχύνουν πολύ δυνατά και ώστε να μη γλιστράει το μονοθέσιο.»
Η Μελβούρνη, που φιλοξενεί το Αυστραλιανό Grand Prix από το 1996, είναι μία πίστα χαμηλής πρόσφυσης και γενικά αρκετά ολισθηρή. Το φρενάρισμα είναι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο στη Μελβούρνη. Υπάρχουν αρκετά σημεία με δυνατά φρεναρίσματα έως και 5G. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μπλοκάρισμα των τροχών και τοπική φθορά, που οδηγεί σε απώλεια ζυγοστάθμισης και ανομοιόμορφη φθορά.
Φέτος, υπάρχει νέο ηλεκτρονικό σύστημα φρένων (brake by wire), που προσαρμόζει την πίεση πέδησης στους πίσω τροχούς για την αντιστάθμιση της λειτουργίας των νέων συστημάτων ανάκτησης ενέργειας.
Πέρσι, ο Kimi Raikkonen κέρδισε τον αγώνα από την έβδομη θέση εκκίνησης με στρατηγική δύο pit stop. Φέτος, η Pirelli παρουσιάζει το P Zero magazine, που περιέχει στοιχεία για το Αυστραλιανό Grand Prix, την πόλη της Μελβούρνης και όλα τα δρώμενα. Πρόσβαση στο νέο μαγκαζίνο μέσω του ιστότοπου της Pirelli ή απευθείας από τον παρακάτω σύνδεσμο: http://magazine.pzero.com