Honda Civic Type R : Τολμηρό και επιθετικό

Με κινητήρα τούρμπο και… φλερτ με τα 300 άλογα, το νέο Civic εκφράζει απόλυτα τον «επιθετικό» χαρακτήρα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Honda Civic Type R : Τολμηρό και επιθετικό
του Σπύρου Ρέκκα

Η Honda στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης εστιάζει την προσοχή της στο Civic Type R Concept, που εκφράζει τη στυλιστική και σχεδιαστική κατεύθυνση της πολυαναμενόμενης έκδοσης παραγωγής, η οποία θα παρουσιαστεί το 2015. Το τολμηρό και επιθετικό στυλ του προδίδει τις ισχυρές επιδόσεις για τις οποίες φημίζεται το Type R.

Σύμφωνα με την ομάδα σχεδίασης, πρόκειται για ένα ‘αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο’. Σηματοδοτεί μία νέα εποχή για τη μάρκα, ως το πιο extreme Civic Type R όλων των εποχών. Η μείωση της αντίστασης, η πρόσθετη αεροδυναμική πίεση, η ψύξη και η επίτευξη της βέλτιστης ροής του αέρα ήταν βασικά θέματα που απασχόλησαν την ομάδα σχεδίασης.

Το εμπρός σπόιλερ είναι σχεδιασμένο για πρόσθετη αεροδυναμική πίεση, τα κάθετα πλαϊνά φτερά και το σχήμα του εμπρός προφυλακτήρα βοηθούν στη μείωση της αντίστασης και στον έλεγχο της ροής αέρα γύρω από τα εμπρός ελαστικά. Μία κόκκινη λωρίδα που διατρέχει την εμπρός αεροτομή τονίζει το χαμηλό και φαρδύ στήσιμο του Type R.

Επιπλέον, η νέα σχεδίαση των προβολέων με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και τα οριζόντια φώτα ομίχλης προσδίδουν σφρίγος στη φυσιογνωμία του Type R Concept. Οι πάνω και κάτω αεραγωγοί έχουν μεγαλώσει όπως και οι εξαγωγές στο καπό ώστε να παρέχουν επαρκή ψύξη στον ισχυρό κινητήρα. Τα εμπρός και πίσω φτερά έχουν διευρυνθεί για να χωρέσουν φαρδιά ελαστικά, ενώ έχουν ενσωματωθεί αεραγωγοί για βελτιστοποίηση της ροής αέρα.


Τη σχεδιαστική φιλοσοφία αναδεικνύουν ζάντες 20 ιντσών, με κόκκινη στεφάνη, ορατές κόκκινες δαγκάνες φρένων και μία αστραφτερή κόκκινη λωρίδα που εκτείνεται κατά μήκος του κάτω μέρους του εμπρός σπόιλερ. Τέτοια χαρακτηριστικά επιτείνουν την επιθετική εμφάνιση που υπόσχεται μία ενθουσιώδη οδηγική εμπειρία με το Type R. Ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση του νέου Concept έγινε στην Ευρώπη με την ομάδα στο R&D κέντρο της Honda στο Swindon, Βρετανία. Η ομάδα σχεδίασης ήταν σε συνεχή επαφή με τους υπεύθυνους παραγωγής, στην προσπάθειά τους να υλοποιήσουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του πρωτοτύπου.

Και ενώ λεπτομέρειες για τις επιδόσεις δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, η Honda επιβεβαίωσε ότι το προσεχές Type R θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εφοδιάζεται με τους νέους κινητήρες VTEC TURBO της σειράς Earth Dreams Technology. Ο δίλιτρος άμεσου ψεκασμού τετρακύλινδρος turbo αναμένεται να αποδίδει κορυφαία ισχύ τουλάχιστον 280PS και θα πληροί τις προδιαγραφές Euro 6. Κινητήρες Turbo δεν έχουν εμφανιστεί σε αυτοκίνητα παραγωγής της Honda στην Ευρώπη εδώ και αρκετό καιρό, ωστόσο, η εταιρία συνεχίζει ενεργά να εξελίσσει την τεχνολογία turbo, χρησιμοποιώντας την στην αγωνιστική πίστα και σε αυτοκίνητα δρόμου σε άλλες περιοχές του κόσμου.

Την περσινή σεζόν του WTCC, η Honda επέστρεψε με επιτυχία στους αγώνες με τον υπερτροφοδοτούμενο HR412E στο Civic των ομάδων Castrol Honda World Touring Car και Zengo Motorsport στο πρωτάθλημα κατασκευαστών της Honda την πρώτη του πλήρη σεζόν.

Η πρόσφατη συμμετοχή της Honda στο WTCC συμβάλλει επίσης στη συλλογή πληροφοριών για το προσεχές Type R. Η ομάδα εξέλιξης του Type R συλλέγει δεδομένα από την ομάδα WTCC, που θα βοηθήσουν στη δημιουργία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου για το δρόμο βασισμένου στο 5θ Civic. Η μακροχρόνια ιστορία της Honda στην εξέλιξη κινητήρων turbo με αγωνιστικούς θριάμβους χρονολογείται αρκετές δεκαετίες, με αξιοσημείωτο παράδειγμα τον υπερτροφοδοτούμενο RA168E που χρησιμοποιήθηκε στη F1. Τη σεζόν 1988 της F1, ο RA168E βοήθησε τη Honda να πετύχει οκτώ νέα ρεκόρ, μεταξύ των οποίων οι περισσότερες αγωνιστικές νίκες (15 από 16), οι περισσότεροι βαθμοί Κατασκευαστών (1999) και οι περισσότεροι τερματισμοί 1 - 2 (10). Την ίδια σεζόν, η Honda κατέκτησε για δεύτερη συνεχή σεζόν τα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και Οδηγών.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v