Το μέλλον των SUV της Mitsubishi αποκαλύφθηκε στη Γενεύη, με το Concept GC-PHEV που να κλέβει τις εντυπώσεις με τις εντυπωσιακές του προδιαγραφές.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Mitsubishi στη Γενεύη εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να μας προϊδεάσει για την μορφή και τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου μεγάλων διαστάσεων SUV που προγραμματίζει να εισάγει στη γκάμα της.
Στην πρώτη του ευρωπαϊκή εμφάνιση, το πρωτότυπο GC-PHEV συνδυάζει μία παράδοση σχεδόν επτά δεκαετιών της Mitsubishi στην τεχνολογία 4WD με τις θεμελιώδεις αρχές της φιλοσοφίας κίνησης του νέου, χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων Outlander PHEV. Το GC-PHEV (αρχικά του “Grand Cruiser”) που παρουσιάστηκε πέρσι το Νοέμβριο στην 43η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο 2013 είναι η επόμενη γενιά μεγάλου SUV με μόνιμη τετρακίνηση (full-time 4WD) που εφοδιάζεται με ένα προηγμένο, plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (PHEV).
Η σχεδίαση του αποπνέει ασφάλεια λόγω στιβαρού αμαξώματος, αλλά και μία αίσθηση ζεστασιάς, άνεσης και ευρυχωρίας μέσα από την καμπίνα του. Το εξωτερικό στυλ συνδυάζει μυώδεις επιφάνειες με ακριβείς γραμμές για τη δημιουργία ενός ανάγλυφου, τρισδιάστατου σχήματος που δείχνει να είναι σμιλεμένο από ένα κομμάτι μετάλλου. Με τα φώτα ημέρας τοποθετημένα ψηλά για μέγιστη ορατότητα, προβολείς μέσα στον προφυλακτήρα, επικλινή μάσκα και μεγάλη προστατευτική ποδιά, το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου εμφανίζεται ισχυρό, δυναμικό και επιβλητικό.
Ενσωματωμένη στο φαρδύ προφυλακτήρα, η μεγάλη πίσω πόρτα συνδυάζει σύγχρονη εμφάνιση με αξιοσημείωτη λειτουργικότητα ενώ η προς τα πίσω ορατότητα έχει βελτιωθεί με τη χρήση σταθερών πίσω παραθύρων. Στο σχεδιασμό του αμαξώματος χρησιμοποιήθηκε επίσης ένας συνδυασμός στοιχείων που βελτιώνουν την αεροδυναμική, όπως ενεργές γρίλιες στη μάσκα για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, ενώ η απουσία των κολόνων Β επιτείνει την αίσθηση ευρυχωρίας, άνεσης και ελευθερίας.
Το GC-PHEV χρησιμοποιεί ένα plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ώστε να προσφέρει τη δυναμική, στιβαρή και απολαυστική οδηγική εμπειρία που υπόσχεται ένα μεγάλο SUV και ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Εφαρμόζοντας τις θεμελιώδεις αρχές της φιλοσοφίας κίνησης του Outlander PHEV σε ένα πολύ μεγαλύτερο, πολύ ισχυρότερο, παντός εδάφους (όπου είναι επιτρεπτό) μεγάλο SUV υψηλών προδιαγραφών, το Concept GC-PHEV εξελίσσει ακόμα περισσότερο την τεχνολογία plug-in υβριδικών ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.
Στην περίπτωση αυτή, το σύστημα κίνησης PHEV αποτελείται από ένα 3.0 V6 υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα MIVEC, ένα συμπλέκτη, 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ένα ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ και μία μπαταρία υψηλής χωρητικότητας – η τελευταία τοποθετείται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών για καλύτερη κατανομή βάρους εμπρός/πίσω.
Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία του Concept GC-PHEV μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εξωτερική πηγή ισχύος. Η παροχή 100V AC μπορεί να προσφέρει μέχρι 1500 watt ηλεκτρικής ισχύος, ιδανική για τροφοδοσία εξοπλισμού σε κατασκήνωση ή υπαίθριες δραστηριότητες αλλά και να αποτελέσει πηγή ηλεκτρικής ενέργειας έκτακτης ανάγκης για οικιακές συσκευές. Το σύστημα προσφέρει το αντίστοιχο της ημερήσιας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για ένα μέσο νοικοκυριό μόνο από τη μπαταρία και για μάξιμουμ μέχρι 13 ημέρες όταν ο κινητήρας χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Το προηγμένο σύστημα ολοκληρωμένου ελέγχου οδικής συμπεριφοράς οχήματος Super-All Wheel Control (S-AWC) που παρουσίασε η Mitsubishi με το Lancer Evolution και στη συνέχεια υιοθέτησε στο Outlander PHEV – το οποίο λειτουργεί κυρίως με έλεγχο της κατανομής ροπής και της πίεσης πέδησης σε κάθε τροχό - έχει βελτιστοποιηθεί για το Concept GC-PHEV. Έτσι το όχημα συμπεριφέρεται σύμφωνα με τις εντολές και προσδοκίες του οδηγού και παρέχει μέγιστη ευστάθεια.
Στη νέα εφαρμογή του, το S-AWC βασίζεται σε ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης (full-time 4WD) που περιλαμβάνει ένα πίσω διαφορικό + ένα Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης Electronically-controlled Limited Slip Differential (LSD) μπροστά + ένα ακόμα Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης Electronically-controlled Limited Slip Differential στο κέντρο + μία Ηλεκτρική Μονάδα Ενεργού Ελέγχου Περιστροφής Αμαξώματος Electric-Active Yaw Control (E-AYC) πίσω. Η τελευταία χρησιμοποιεί ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα για να ελέγχει με ακρίβεια την κατανομή της ροπής σε κάθε πίσω τροχό, διασφαλίζοντας άριστη ευστάθεια.
Επιπλέον, οι κοντές σχέσεις – που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες εκτός δρόμου (όπου είναι επιτρεπτό) – επιτυγχάνονται μέσω μιας κεντρικά τοποθετημένης Υπο-Μονάδας Μετάδοσης Sub-Transmission που λειτουργεί σαν κιβώτιο τετρακίνησης.