Νέα Skoda Octavia Scout: Εξελιγμένο και τετρακίνητο

Η νέα τετρακίνητη Octavia είναι ένα σύγχρονο crossover που προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες στο οδηγό και εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά για off road αποδράσεις.
Νέα Skoda Octavia Scout: Εξελιγμένο και τετρακίνητο
του Σπύρου Ρέκκα

Η νέα Skoda Octavia Scout 4x4 ‘’αναπνέει’’ τον παγωμένο ελβετικό αέρα και προετοιμάζεται για δοκιμασίες σε δύσβατες διαδρομές. Η έκδοση ειδικών προδιαγραφών που συνεχίζει την ιστορία του δημοφιλούς μοντέλου, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης(6-16 Μαρτίου). Πρόκειται είναι ένα σύγχρονο crossover που προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες στο οδηγό, δυναμικά χαρακτηριστικά ακόμη και σε δύσκολους δρόμους, εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης και μια δυναμική off road εμφάνιση.

Ταυτόχρονα διατηρεί όλα τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά της Octavia, όπως τους γενναιόδωρους χώρους, την έμφαση στην πρακτικότητα, την κορυφαία ασφάλεια, τα πιο εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και άνεσης και φυσικά την κορυφαία σχέση αξίας -τιμής. Παράλληλα και σε σχέση με την προηγούμενη γενιά οι τιμές των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης της νέας Octavia Scout έχουν μειωθεί κατά 20%.

Το μπροστινό μέρος προσδιορίζεται από τον χαρακτηριστικό και αποκλειστικά σχεδιασμένο για την Octavia Scout 4x4 μαύρο προφυλακτήρα, που προσφέρει ακόμη πιο επιθετική εμφάνιση σε σύγκριση με την βασική Octavia. Κάτω από την φαρδιά, κεντρικά τοποθετημένη εισαγωγή αέρα με την κυψελοειδή σχεδίαση βρίσκεται μια ασημένια ποδιά, απαραίτητη για ένα off road αυτοκίνητο, καθώς και ειδικά σχεδιασμένοι για τη έκδοση Scout προβολείς ομίχλης, τοποθετημένοι χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στη μάσκα, που ακολουθεί βέβαια τη νέα σχεδίαση της μαρκας, υπάρχει τοποθετημένο και το λογότυπο Scout.

Η απόσταση από το έδαφος αυξήθηκε και φθίνει τα 171 χιλιοστά (+33 χιλ.). Το πακέτο off road που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό αποτρέπει στην πιο σκληρή χρήση τις φθορές και τις ζημιές στο κάτω μέρος του πλαισίου, ενώ προστατεύει και το χώρο του κινητήρα από λάσπες κ.λπ. Η προστασία εξασφαλίζεται μέσω επιπλέον πλαστικών προστατευτικών, τόσο για τμήματα του δαπέδου όσο και για τις σωληνώσεις των φρένων και της τροφοδοσίας καυσίμου.

Διαθέτει τους ίδιους εξαιρετικούς χώρους με την Octavia Combi. Ο χώρος για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας με κορυφαίες τιμές για το μήκος (1.782 χιλιοστά), το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (73 χιλιοστών) και το εσωτερικό ύψος τόσο μπροστά όσο και πίσω (983 και 995 χιλιοστά αντίστοιχα). Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 610 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται τα 1.740 λίτρα. Με διπλωμένη και την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα μήκους μέχρι και 2,92 μέτρων.

H Octavia Scout 4x4 είναι αποκλειστικά τετρακίνητη. Χρησιμοποιεί την πλέον σύγχρονη τεχνολογία τετρακίνησης, η οποία βασίζεται στη χρήση συνεκτικού συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς και εγγυάται τόσο οδηγική ευχαρίστηση όσο και κορυφαία πρόσφυση στην άσφαλτο αλλά και πέρα από αυτή. Τα βασικά χαρακτηριστικά της είναι: κορυφαία δυναμική συμπεριφορά, υψηλότατο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Το σύστημα τετρακίνησης λειτουργεί έξυπνα και γρήγορα. Η μονάδα ελέγχου υπολογίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή ροπής στον πίσω άξονα, ενώ η απώλεια πρόσφυσης ουσιαστικά αποκλείεται λόγω της προφόρτισης, η οποία εξαρτάται από την δυναμική κατάσταση. Στο ρολάρισμα ή με περιορισμένο φορτίο κινητήρα η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, γεγονός που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου. Την απρόσκοπτη κίνηση στις χαμηλές ταχύτητες εξασφαλίζει και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (EDS), που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. To EDS λειτουργεί τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα. Ακόμα και εάν ένας τροχός σπινάρει σε σαθρό έδαφος η διαθέσιμή ροπή μεταφέρεται αυτόματα στον απέναντι, ενώ αυτός που σπινάρει φρενάρεται στοχευμένα.

Διαθέσιμη με τρεις κινητήρες, έναν βενζίνης και δύο πετρελαίου, οι οποίοι προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις με ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αυτό εξασφαλίζεται από το χαμηλότερο κατά 29 κιλά βάρος, τις βελτιώσεις στο σύστημα τετρακίνησης και φυσικά από τη χρήση των πιο αποδοτικών κινητήρων τεχνολογίας GreenΤec, που διαθέτουν σύστημα Start-Stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Και οι τρεις κινητήρες ικανοποιούν την προδιαγραφή EU-6 που θα ισχύει από το Σεπτέμβριο του 2014. Ο κορυφαίος κινητήρας πετρελαίου 2.0 TDi 184 ίππων, συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 6 σχέσεων και με σύστημα τετρακίνησης. Χρειάζεται μόλις 7,8 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει την επιτάχυνση από τα 0 έως τα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 5,4 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, στην οποία αντιστοιχούν εκπομπές CO2 143 γραμμαρίων το χιλιόμετρο.

Ο 2.0 TDi 150 ιππων συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με μέση κατανάλωση 4,9 λίτρων/ 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 129 γραμμαρίων το χιλιόμετρο. Οι 150 ίπποι επιταχύνουν την Octavia Scout σε 9,1 δευτερόλεπτα από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 207 χλμ./ ώρα.

Διατίθεται και με τον κινητήρα βενζίνης 1.8 TSi 180 ίππων και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας DSG 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση είναι 7,1 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 159 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Η νέα Octavia Scout 4x4 θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα από το Σεπτέμβριο του 2014.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v