Seat Leon Cupra 280: Η εκδίκηση των Ισπανών

Βρεθήκαμε στην ηλιόλουστη Βαρκελώνη και δοκιμάσαμε να… τιθασεύσουμε το νέο Seat Leon Cupra 280. Διαβάστε τις εντυπώσεις μας από την οδηγική εμπειρία.
Seat Leon Cupra 280: Η εκδίκηση των Ισπανών
Αποστολή στην Ισπανία: Σπύρος Ρέκκας

Μόλις παρέλαβα τη πρόσκληση για τη συμμετοχή μου στη δημοσιογραφική αποστολή του Seat Leon Cupra θυμήθηκα τις παλιές καλές εποχές της μάρκας. Ακόμη και στην δύσκολη ελληνική αγορά η ισπανική εταιρεία είχε διαγράψει εντυπωσιακή πορεία χάρη στις προσπάθειες του Ομίλου Θ. Βασιλάκη και των ικανών στελεχών που διοικούσαν τα νευραλγικά τμήματα. Τώρα τα ηνία της ελληνικής εταιρείας Τεχνοκάρ Seat έχει αναλάβει η νέα γενιά. Τα πρώτα αποτελέσματα από την προσπάθεια τους είναι θετικά ενώ εκτιμώ ότι θα σημειωθεί περαιτέρω πρόοδος αν ενταθεί η επικοινωνία με τον καταναλωτή.

Στην ηλιόλουστη Βαρκελώνη βρέθηκα με την απευθείας πτήση της Aegean. Τα γυαλισμένα αυτοκίνητα με περίμεναν έξω ακριβώς από το αεροδρόμιο. Διάλεξα ένα αυτοκίνητο σε γκρι χρώμα- απέφυγα το νέο χρώμα συνδυασμός άσπρο με γκρι - και κατευθύνθηκα προς το Μαρτορέλ. Δίπλα από το εργοστάσιο οι Ισπανοί είχαν στήσει το στρατηγείο της επίσημης παγκοσμίας παρουσίασης του νέου αποκτήματος τους. Η παρουσίαση ήταν λιτή και ουσιαστική. Οι Ισπανοί τόνισαν την άνοδο των πωλήσεων το 2013 (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε την Άποψη μου) και μου έδωσαν τα βασικά στοιχεία του αυτοκινήτου που θα μπορούσε να φέρει τον τίτλο ’’καρδιοκατακτητής τολμηρών οδηγών’’.

Αποκαλώ τολμηρούς τους μελλοντικούς κάτοχους του Seat Leon Cupra 280 γιατί όπως διαπίστωσα, αυτή η κατασκευή απαιτεί γνώσεις, ικανότητες και τόλμη για να τιθασευτεί. Ο νέος κινητήρας 2.0 TSI με διπλό ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρου, ανάλογα με την έκδοση, αποδίδει 265 ή 280 ίππους. To DCC (Dynamic Chassis Control), το εμπρός μπλοκέ διαφορικό, το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, το Cupra Drive Profile και οι full-led προβολείς αποτελούν μόνο μερικά από τα καλούδια του αυτοκινήτου που έχει επιφορτίσει με τον ρολό του πρεσβευτή της μάρκας σε όλο τον κόσμο.

Το τεστ οδήγησης συνεχίστηκε μετά την παρουσίαση. Περιελάμβανε δοκιμή στο εθνικό και περιφερειακό δίκτυο σε καθορισμένη διαδρομή ενώ το κερασάκι στην τούρτα ήταν η οδηγική εμπειρία στην πίστα Castelloli. Σε αυτή την πίστα είχα δοκιμάσει παλαιοτέρα και το επίσης ξεχωριστό μοντέλο Toyota GT 86 2.000 κ.εκ. 200 ίππων.



Στο δημόσιο δρόμο ανέπτυξα υψηλές ταχύτητες και εκμεταλλεύτηκα τις εντυπωσιακές δυνατότητες του κινητήρα. Σε κάθε όμως βαθύ πάτημα του γκαζιού, σκεπτόμουν τα αλμυρά πρόστιμα που βάζει η Τροχαία. Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλύτερο από όσο το περίμενα. Αν και έχω εμπιστοσύνη στους Ισπανούς μηχανικούς και θεωρώ κορυφαίους του Γερμανούς συναδέλφους τους στην διαχείριση των εξαιρετικών μοτέρ, σε αυτή την περίπτωση ανέβασαν πιο ψηλά τον πήχη. Οι 280 ίπποι είναι ετοιμοπόλεμοι κάθε στιγμή. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με καταιγιστικό ρυθμό. Οι ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες έρχονται γρήγορα και απαιτούν ψύχραιμες κινήσεις για να τις διαχειριστείς. Ο ήχος του κινητήρα που έφτανε στα αυτιά μου αν και είναι τεχνητός (παράγεται από ένα προσθετό σύστημα sound actuator) ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και με προδιέθετε να ανεβάσω κι άλλο τον ρυθμό κίνησης. Το μηχανικό κιβώτιο έχει την σωστή κλιμάκωση ενώ στις αλλαγές εκτός από την εντολή για περαιτέρω ενεργοποίηση του μοτέρ ερχόταν στα αυτιά μου και το ευχάριστο ‘’σκάσιμο’’.

Στην πίστα Castelloli το σκηνικό είχε στηθεί στα μέτρα του κορυφαίου ισπανικού αυτοκίνητου. Πρόκειται για μια τεχνική πίστα μήκους περίπου 3,5 χλμ. με ανηφορικά και κατηφορικά τμήματα. Ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το μεγάλο πλάτος της διαδρομής. Στην πίστα δοκίμασα εκτενώς όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου. Το πλαίσιο απέδειξε ότι αξίζει τα λεφτά του. Η τεράστια επένδυση του γερμανικού ομίλου έπιασε τόπο και στην περίπτωση του ισπανικού αυτοκινήτου. Την χαρακτηρίζει η υψηλή ακαμψία και οι πολλαπλές δυνατότητες ρύθμισης των επιμέρους χαρακτηριστικών της. Οι αναρτήσεις στο ίδιο μήκος κύματος, με σχεδόν άριστη ικανότητα απόσβεσης και διαχείρισης των τεράστιων φορτίων που δέχονται στην οριακή οδήγηση στην πίστα.

Με το DCC (Dynamic Chassis Control), το εμπρόσθιο μπλοκέ διαφορικό και το σύστημα μεταβλητής υποβοήθησης τιμονιού, το νέο Leon Cupra επιτυγχάνει ταχύτερους γύρους στην πίστα από τον ήδη εντυπωσιακό προκάτοχο του. Η ασφαλής επιβράδυνση εξασφαλίζεται από το υψηλής απόδοσης σύστημα πέδησης, αναγνωρίσιμο από τις κόκκινες δαγκάνες. Το νέο μπλοκέ διαφορικό στον εμπρόσθιο άξονα βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση και τον χειρισμό του αυτοκινήτου που έχει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το μπλοκέ διαφορικό χρησιμοποιεί ένα σύστημα πολλαπλών δίσκων που ενεργοποιείται υδραυλικά και ελέγχεται ηλεκτρονικά. Η μέγιστη ροπή φτάνει στα 1.600 Nm και σε ακραίες συνθήκες μπορεί να στείλει ακόμη και το 100% της δύναμης σε έναν τροχό. Το μπλοκέ διαφορικό είναι ενσωματωμένο σε άλλα συστήματα χειρισμού, όπως το ESP και το EDS και δεν βελτιώνει μόνο την πρόσφυση αλλά εξασφαλίζει μια μοναδικά σπορ οδική συμπεριφορά.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και το σύστημα προοδευτικής διεύθυνσης που βελτιώνει περαιτέρω την οδική συμπεριφορά. Το σύστημα ESP έχει αναπτυχθεί περαιτέρω προκειμένου να ανταποκριθεί σε ένα πιο sport στυλ οδήγησης. Για δυναμική οδήγηση, όπως στην πίστα, μπορεί να απενεργοποιηθεί σε δύο στάδια – στο πρώτο στάδιο δεν λειτουργεί το traction control και το ESP μπαίνει σε θέση sport ενώ στο δεύτερο στάδιο το ESP απενεργοποιείται εντελώς. Tο Cupra Drive Profile περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις Comfort, Sport και Cupra. Στην θέση λειτουργίας Cupra είναι πιο άμεση η απόκριση του γκαζιού, μειώνεται η υποβοήθηση στο τιμόνι ενώ οι αλλαγές στο DSG ρυθμίζονται ανάλογα.

Το Cupra 280 με το προαιρετικό DSG, εκτινάσσεται από το μηδέν στα 100χλμ./ωρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και σε 5,8 με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (Leon SC), ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητά του φτάνει τα 250χλμ./ωρα. Η μέγιστη ροπή των 35,2 χλγμ. με το ευρύ φάσμα των 1.750 έως 5.300 σ.α.λ. εγγυάται περαιτέρω ελκτική ισχύ. Η μέση επίσημη κατανάλωση καυσίμου είναι 6,4 λίτρα/100χλμ με DSG και 6,6 λίτρα με μηχανικό κιβώτιο. Αυτό ισοδυναμεί με 149 και 154 γραμ. CO2/χλμ. αντίστοιχα.

Το Leon Cupra 280 έχει αποκλειστικό εξοπλισμό: full-LED προβολείς, οι πίσω προβολείς LED, σπορ καθίσματα Alcantara, τιμόνι Cupra, το Media System Plus με έγχρωμη οθόνη αφής 5,8 ιντσών κ.α. Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης(6-16 Μαρτιου). Στην Ελλάδα θα εισαχθεί μόνο η έκδοση Cupra 280 με την τιμή να έχει οριστεί στις 28.650 ευρώ ή 25.850 ευρώ με το όφελος απόσυρσης (Leon SC), ενώ η επιπλέον επιβάρυνση για το κιβώτιο DSG-6 είναι 2.000 ευρώ. Στην έκδοση DSG μπορεί να παραγγελθεί ήδη στην χώρα μας, ενώ η έναρξη παραγωγής της χειροκίνητης έκδοσης, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει τον Μάρτιο.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v