Opel: 15 χρόνια καινοτομία και ευελιξία

Η γερμανική φίρμα γιορτάζει φέτος την επιτυχημένη πορεία 15 χρόνων στους τομείς της ευελιξίας των εσωτερικών χώρων στα μοντέλα της.
Opel: 15 χρόνια καινοτομία και ευελιξία
του Σπύρου Ρέκκα

Η γερμανική φίρμα το 1999 ξεκίνησε μια νέα προσπάθεια για να αναβαθμίσει τον τομεα της ευελιξίας των μοντέλων της. Εκείνη τη χρονιά, το πολυμορφικό Zafira δημιούργησε πρότυπα ολοκληρωμένης ευελιξίας εσωτερικού με το λανσάρισμα της φόρμουλας Flex7 της μάρκας. Η προηγμένη φιλοσοφία καθισμάτων άνοιξε το δρόμο για την επιτυχία με το πρώτο Zafira, και αναβαθμίστηκε σημαντικά το 2005 με τον ερχομό της επόμενης γενιάς. Περισσότερα από 2,2 εκατομμύρια Zafira πρώτης και δεύτερης γενιάς πουλήθηκαν πριν λανσαριστεί το Zafira Tourer, το λεγόμενο ‘κινητό σαλόνι’, το 2011, προσφέροντας το τέλειο μίγμα λειτουργικότητας και άνεσης.

Η επιτυχημένη φόρμουλα Flex7 είναι ουσιαστικά ίδια και σήμερα όπως το 1999. Προσφέρει μέγιστη ευελιξία εσωτερικού χωρίς την αφαίρεση καθισμάτων. Ήδη από την πρώτη γενιά Zafira, η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορούσε να αναδιπλώνεται ατομικά ή σαν ενιαία μονάδα, στο πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Για έναν εντυπωσιακό μέγιστο χώρο αποσκευών 1.700 λίτρων, ο οδηγός έπρεπε απλά να αναδιπλώσει τα μαξιλάρια και τις πλάτες των καθισμάτων της μεσαίας σειράς πριν ασφαλίσουν στις πλάτες των καθισμάτων της πρώτης σειράς. Σε 15 δευτερόλεπτα, το Zafira μπορούσε να μεταμορφωθεί από επταθέσιο σε διθέσιο.

Για τη δεύτερη γενιά Zafira το 2005, οι μηχανικοί της Opel βελτιστοποίησαν τη λειτουργία αναδίπλωσης της δεύτερης σειράς καθισμάτων σε διαιρούμενη 40:20:40 διάταξη, ώστε δύο ενήλικες να μπορούν να κάθονται άνετα στα εξωτερικά καθίσματα. Στη συνέχεια, το 2011, η εισαγωγή του Flex7 Plus ανέδειξε το νέο Zafira Tourer σε master της ευελιξίας. Ενώ η τρίτη σειρά καθισμάτων εξακολουθούσε να αναδιπλώνεται στο πάτωμα του χώρου αποσκευών, η δεύτερη σειρά ξανασχεδιάστηκε εξ αρχής. Δεν ήταν πλέον μονοκόμματη και έφερε τρία ατομικά καθίσματα, τα οποία αναδιπλώνονταν για τη διαμόρφωση ενός ακόμα μεγαλύτερου, πλήρως επίπεδου πατώματος. Η σχεδίαση των τριών καθισμάτων επέτρεπε τη μετατόπισή τους εμπρός πίσω μέχρι 210 χιλ., ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, η μέγιστη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έφτανε τα 1.860 λίτρα.

Το ‘δυνατό χαρτί’ του Zafira Tourer παραμένει το προαιρετικό σύστημα Lounge Seating που προσφέρει στους επιβάτες της δεύτερης σειράς χώρο εφάμιλλο με ενός sedan ανώτερης κατηγορίας. Ένας ευφυής και εύχρηστος μηχανισμός αναδίπλωσης / περιστροφής μεταμορφώνει την πλάτη του μεσαίου καθίσματος σε υποβραχιόνια για τους επιβάτες των εξωτερικών καθισμάτων που μπορούν να μετακινηθούν μέχρι 280 χιλ. προς τα πίσω – πετυχαίνοντας κορυφαίες τιμές άνεσης στην κατηγορία με πλούσιο χώρο για τα πόδια. Τα καθίσματα μπορούν να μετατοπίζονται επίσης κατά 50 χιλ. προς το κέντρο της καμπίνας, αληθινή καινοτομία στην κατηγορία που αυξάνει την ευρυχωρία στην περιοχή των ώμων. ι

Από το 1999 που εμφανίστηκε το Flex7, μία σειρά ευέλικτων φιλοσοφιών εσωτερικού έχει ενσωματωθεί και σε άλλα μοντέλα της μάρκας. Η φιλοσοφία καθισμάτων FlexSpace, το σύστημα FlexDoors και η κεντρική κονσόλα FlexRail στο Opel Meriva, καθώς και το σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix και πλάτης πίσω καθισμάτων FlexFold του Astra Sports Tourer, έχουν τις ρίζες τους στο σύστημα Flex7 του πρώτου Opel Zafira.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v