Το νέο τετραθέσιο μοντέλο της ΚΙΑ «κεντρίζει» το ενδιαφέρον με τον φουτουριστικό σχεδιασμό και τις εντυπωσιακές επιδόσεις του.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Kia αναβαθμίζει την παρουσία της στην διεθνή αγορά αυτοκίνητου με νέα προϊόντα υψηλών προδιαγραφών. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντίτροιτ έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα ενός νέου εντυπωσιακού πρωτότυπου, το οποίο απευθύνεται στους ενθουσιώδεις οδηγούς. Πρόκειται για το Kia GT4 Stinger, ένα σπορ αυτοκίνητο 2+2 θέσεων, με 315 ίππους και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το GT4 Stinger εμπνεύστηκε από τους «gearheads» στο σχεδιαστικό τμήμα της Kia στην πόλη Irvine της Καλιφόρνια, γενέτειρα εικονικών πρωτοτύπων, όπως το Track'ster και το Cross GT.
Μέρος της εντυπωσιακής νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της Kia αποκαλύπτεται στην εισαγωγή του ξεχωριστού αυτοκινήτου. Το νέο πρωτότυπο ανεβάζει το πήχη των επιδόσεων. Κάτω από το χαμηλό σφηνοειδές καπό βρίσκεται ένας βελτιωμένος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της μάρκας 2.000 κ.εκ. ν βενζίνης, άμεσου ψεκασμού (GDI-T), τετρακύλινδρος, με εντυπωσιακή απόδοση 315 ίππων.
Αυτή η ισχύς περνάει στο δρόμο μέσω εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου με κοντή κλιμάκωση και μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, που είναι εφοδιασμένοι με ελαστικά Pirelli P-Zero διαστάσεων 275/35R/20, ενώ οι εμπρός τροχοί διαθέτουν Pirelli P-Zero 235/35R/20 που εγγυώνται πρόσφυση και αντοχή στα δυναμικά φορτία.
Η ζάντα 20 ιντσών διαθέτει κεντρικό μπουλόνι και είναι από αλουμινίου και ανθρακονήματα για αυξημένη αντοχή και μειωμένο βάρος. Μέσα από τους τεράστιους τροχούς διακρίνονται τα φρένα Brembo Gran Turismo δύο τεμαχίων, 15ιντσών, με διάτρητους δίσκους και τετραπίστονες δαγκάνες με ισχυρή δύναμη επιβράδυνσης .
Το αμάξωμα του GT4 Stinger σε μεταλλικό χρώμα «Ignition Yellow» που θυμίζει γλυπτό είναι εφοδιασμένο με ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια. Με μικρότερο μεταξόνιο (2,6 μ.) και συνολικό μήκος (4,3 μ.) από ένα sedan Forte, πλάτος (1,8 μ.) φαρδύτερο από ένα Cadenza και με ύψος οροφής (1,2 μ.) σχεδόν 23 εκατ. χαμηλότερο από ένα Kia Rio, είναι προφανές ότι το GT4 Stinger έχει απειλητική εμφάνιση.
Ζυγίζει μόλις 1.303 κιλά με σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 52% εμπρός και 48% πίσω. Το GT4 Stinger διαθέτει επίσης μια κοντή κρεμαγιέρα για άμεση απόκριση και έλεγχο χωρίς συμβιβασμούς.
Η τελευταία τάση του εταιρικού σχεδιασμού της Kia θελει την μάσκα να βρίσκεται χαμηλά στο έδαφος για μέγιστη ψύξη του κινητήρα και την επαγωγή ψυχρού αέρα. Η μάσκα διαθέτει ένα πολυεπίπεδο μαύρο περίγραμμα με ανοιχτόχρωμο τελικό περίγραμμα, ενώ τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα LED διαθέτουν δίπλα τους διακριτικούς αεραγωγούς για την ψύξη των εμπρός φρένων. Μία αεροτομή από ανθρακονήματα τοποθετημένη κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα παρέχει επιπλέον κάθετη δύναμη όταν το αυτοκίνητο κινείται με μεγάλη ταχύτητα.
Οι διαφανείς κολώνες Α παρέχουν ορατότητα πάνω από 270 μοίρες από το κάθισμα του οδηγού. Οι οριζόντιες σχισμές στις κολώνες Α συνεισφέρουν στη μείωση του βάρους και την βελτίωση της ορατότητας προς τα έξω. Τιμώντας το πρωτότυπο Kia Soul, ο σχεδιασμός της οροφής δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται και στηρίζεται μόνο από τις κολώνες C, προσδίδοντας επιθετική εμφάνιση στο προφίλ. Ο σχεδιασμός των πλαϊνών μαρσπιέ έχει ενσωματωμένους αεραγωγούς για την ενίσχυση της ροής αέρα προς τα πίσω φρένα.
Το πλαϊνό πίσω μέρος του αμαξώματος διευρύνεται για να καλύψει τους θόλους των μεγάλων τροχών με πλάτος 275 της Pirelli. Το οπίσθιο γυάλινο κάλυμμα ανοίγει για να αποκαλύψει τον αποθηκευτικό χώρο και τις άνω βάσεις των πίσω αμορτισέρ. Τα πίσω φώτα LED φωτίζουν μέσα από ένα ενιαίο μαύρο πάνελ ακριβώς πάνω από τις απολήξεις της εξάτμισης στον πίσω προφυλακτήρα.
Μια ελαφριά έλξη στις αλουμινένιες χειρολαβές είναι αρκετή για να ανοίξει τις απίστευτα ελαφριές πόρτες με το μεγάλο εύρος, και να μπεις στα εμπνευσμένα από τους αγώνες bucket καθίσματα με την δερμάτινη επένδυση. Στο δάπεδο δεν υπάρχει μοκέτα αλλά μόνο ένας ελαστικός τάπητας κάτω από τα πεντάλ αλουμινίου. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται το χοντρό σε πάχος τιμόνι σε σχήμα «D» και ο πίνακας οργάνων με κόκκινο LED φωτισμό με μεγάλο στροφόμετρο και ένδειξη της επιλεγμένης ταχύτητας στο κιβώτιο. Σε ανάμνηση των αγωνιστικών αυτοκινήτων του παρελθόντος οι εσωτερικές λαβές των θυρών έχουν αντικατασταθεί από κόκκινους ιμάντες έλξης.
Αν και δεν υπάρχουν σχέδια για να μπει στην παραγωγή αυτό το πρωτότυπο, η Kia έχει μια παράδοση κατά την οποία τα οχήματα παραγωγής έχουν αρκετές ομοιότητες με τα πρωτότυπα που προηγήθηκαν και το GT4 Stinger είναι μια πιθανή και ιδιαίτερα προκλητική ματιά για το μέλλον της Kia.