Honda CR-V 1.6: Υψηλές επιδόσεις, χαμηλό κόστος

Το νέο μέλος της οικογένειας Honda με κινητήρα ντίζελ συνδυάζει τις υψηλές επιδόσεις με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και την περιορισμένη κατανάλωση.
Honda CR-V 1.6: Υψηλές επιδόσεις, χαμηλό κόστος
του Σπύρου Ρέκκα

Το νέο Honda CR-V ξεκίνησε την εμπορική καριέρα του και στην Ελλάδα. Το ευρωπαϊκής παραγωγής CR-V είναι το επόμενο μοντέλο της οικογένειας Honda που εφοδιάζεται με το νέο κινητήρα 1.6 i-DTEC ντίζελ της σειράς Earth Dreams Technology.

Το CR-V 1.6 i-DTEC που παρουσιάστηκε στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης διατίθεται σε έκδοση 2WD με μηχανικό κιβώτιο. Συνδυάζει τις υψηλές επιδόσεις (ροπή άνω των 30 χλγμ. και ισχύ 120 ίππων) με τις χαμηλές εκπομπές CO2 μόλις 119 γραμ./χλμ. και την περιορισμένη κατανάλωση 4,5 λιτρα/100χλμ. Ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.6 i-DTEC έχει σχεδιαστεί ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά, προκειμένου να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση για κινητήρες ντίζελ χαμηλών ρύπων. Το νέο CR-V κατασκευάζεται αποκλειστικά για την Ευρώπη στο νέο εργοστάσιο παραγωγής της Honda στο Swindon όπως και το Civic 1.6 i-DTEC.

Καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές ζητάνε μείωση του κόστους χρήσης, η τάση για 2WD ντίζελ SUV έχει αυξηθεί και τώρα αντιπροσωπεύει πάνω από το ένα τέταρτο της συνολικής αγοράς C-SUV στην Ευρώπη. Το νέο CR-V 1.6 i-DTEC απαντά σε αυτή την τάση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

Παραμένει στο πνεύμα του αρχικού CR-V συνδυάζοντας την απόδοση και τις επιδόσεις ενός επιβατικού αυτοκινήτου με τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια ενός SUV. Ο συνδυασμός ελαφρού κινητήρα και του συστήματος 2WD είχε σαν αποτέλεσμα το νέο CR-V 1.6 i-DTEC να ζυγίζει 116 κιλά λιγότερο από το 2.2 i-DTEC κάτι που συμβάλλει στην ασφαλή και ταυτόχρονα ευέλικτη συμπεριφορά του οχήματος.

Διαθέτει την πρακτικότητα και το στυλ ενός SUV το οποίο με τη χρήση ενός μικρού κινητήρα diesel πετυχαίνει χαμηλό λειτουργικό κόστος με κατανάλωση 4,5 λιτρα/100χλμ. Σχεδιαστικά διατηρεί το ύφος και το χαρακτήρα της 4ης γενιάς CR-V όπως και την μεγάλη πρακτικότητα με χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 1.648 λίτρα. Εφοδιάζεται επίσης με διαιρούμενα 60/40 πίσω καθίσματα και με μηχανισμό εύκολης αναδίπλωσης, τα οποία πέφτουν τελείως με μία κίνηση. Τραβώντας απλά μία λαβή, μπορεί να μεταμορφωθεί από πενταθέσιο επιβατικό σε πολυμορφικό όχημα μεταφοράς φορτίων.

Ο κινητήρας 1.6 i-DTEC αποτελείται από αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που εδράζεται σε ένα αλουμινένιο μπλοκ ανοικτού τύπου και ζυγίζει 47 κιλα λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με γνώμονα την ελαχιστοποίηση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ οι προηγμένες τεχνικές παραγωγής έχουν συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση του βάρους.

Η 4η γενιά του υπερσυμπιεστή Garrett που χρησιμοποιείται υιοθετεί αποδοτική σχεδίαση φτερωτής μεταβλητής γεωμετρίας, ενώ οι στροφές του ελέγχονται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας την υστέρηση turbo και πετυχαίνοντας βέλτιστο συνδυασμό ροπής στις χαμηλές/μεσαίες στροφές και ισχύος στις υψηλές. Το turbo παράγει μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 1,5bar.

Χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών μπεκ της Bosch που μπορεί να λειτουργεί με υψηλή πίεση 1800bar. Υψηλή πίεση σημαίνει ότι το καύσιμο ψεκάζεται ταχύτερα με μορφή σταγονιδίων και αναμιγνύεται αποτελεσματικότερα στον θάλαμο καύσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την καθαρότερη και πιο αποδοτική καύση, στοιχείο που συμβάλλει στην επίτευξη χαμηλών επιπέδων ρύπων και κατανάλωσης.

Ένας καταλύτης Lean NOx Catalyst (LNC) δημιουργήθηκε ειδικά για αυτό τον κινητήρα συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών NOx. Χρησιμοποιεί το ίδιο ελαφρύ και συμπαγές σύστημα μετάδοσης που παρουσιάστηκε στο Civic 1.6 i-DTEC. Αυτό το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι 7 κιλά ελαφρύτερο από το αντίστοιχο σύστημα του 2.2 i-DTEC βοηθώντας τον κινητήρα στην παραγωγή μέγιστης ροπής άνω των 30 χλγμ.

Το CR-V 1.6 i-DTEC εφοδιάζεται με το σύστημα Idle Stop της Honda στάνταρ. Αυτό μειώνει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. To CRV 1.6 i-DTEC είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στις εκδόσεις Comfort και Elegance. Η βασική έκδοση Comfort με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 27.170 ευρώ με απόσυρση και η ακόμη πιο πλήρης Elegance 28.470 ευρώ με απόσυρση,
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v