Με μεγαλύτερες διαστάσεις από τον προκάτοχό του, το νέο crossover της Suzuki συνδυάζει δυναμισμό, στιλ, επιδόσεις και οικονομία.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
H Suzuki μας δίνει ένα ακόμη δείγμα της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας που έχει στα τετρακίνητα αυτοκίνητα. Η ιαπωνική μάρκα που είναι πιστή στο δόγμα ‘’δεν σπάει δεν χαλάει’’ λανσάρει ένα νέο μοντέλο το οποίο αντικαθιστά το δημοφιλές SX4.
Αναφέρομαι στο νέο Suzuki SX4 S-CROSS ένα crossover που σέβεται τον κάτοχο του και φροντίζει για την μείωση του ετήσιου κόστους χρήσης. Το μήκους 4,3 μ. crossover εχει νέο σχεδιασμό και προσφέρει άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Διαθετει την πρώτη παγκοσμίως συρόμενη γυάλινη διπλή ηλιοροφή με ένα από τα μεγαλύτερα ανοίγματα στην κατηγορία. Η τεχνολογία τετρακίνησης νέας γενιάς, το καλό πάτημα στο δρόμο και η υψηλή ενεργητική/ παθητική ασφάλεια είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα του.
Το νέο SX4 S-CROSS δημιουργήθηκε συνδυάζοντας την τεχνογνωσία της Suzuki στις κατηγορίες όπου παραδοσιακά διακρίνεται, τα compact αυτοκίνητα και τα τετρακίνητα Sport Utility Vehicles.
Οι χώροι συγκαταλέγονται στους κορυφαίους της κατηγορίας με το μεταξόνιο να είναι στα 2,6 μ. και τον χώρο αποσκευών στα 430 λίτρα. Οι κινητήρες του νέου SX4 S-CROSS είναι βενζίνης και πετρελαίου 1,6 λίτρων 120 ίππων. Συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ή 6 σχέσεων αντίστοιχα, ενώ ο κινητήρας βενζίνης μπορεί να συνδυαστεί και με ένα 7άρι CVT με paddles στο τιμόνι.
Μέση κατανάλωση με τον βενζινοκινητήρα 4,4 λίτρα /100χλμ.(2WD/MT) και 4,6 λίτρα /100χλμ. (4WD/MT). Στο ντίζελ 5,5 λίτρα /100χλμ. (2WD/MT) και 5,9 λίτρα /100χλμ. (4WD/MT).
Παράλληλα έχει από τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 στην κατηγορία του. Στη δικίνητη έκδοση με το βενζινοκινητήρα συνδυασμένο με χειροκίνητο ή το CVT κιβώτιο, οι εκπομπές CO2 είναι 125 γραμ. / χλμ. και 130 γραμ./χλμ. για τις τετρακίνητες εκδόσεις, με χειροκίνητο ή CVT κιβώτιο. Τα αντίστοιχα νούμερα για τον πετρελαιοκινητήρα είναι 110 γραμ./χλμ. για τις δικίνητες και 114 γραμ./χλμ. για τις τετρακίνητες εκδόσεις.
Νέας τεχνολογίας είναι και το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP, το οποίο δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις λειτουργίες.
AUTO: Η αυτόματη λειτουργία έχει σαν προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου, όταν οι συνθήκες στο δρόμο είναι φυσιολογικές. Το σύστημα μετάδοσης στέλνει ροπή μόνο στους εμπρός τροχούς και μετατρέπεται αυτόματα σε τετρακίνητο όταν «διαβάσει» απώλεια πρόσφυσης.
SPORT: Ιδανική επιλογή για επαρχιακούς ή ορεινούς δρόμους με στροφές και συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης. Το ALLGRIP κάνει τη μέγιστη δυνατή χρήση της τετρακίνησης λαμβάνοντας υπόψη και τη στιγμιαία επιτάχυνση του οχήματος. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το σύστημα εναλλάσσει συνεχώς τα χαρακτηριστικά απόδοσης ροπής και επιτάχυνσης προς όφελος της απόκρισης του κινητήρα και της οδικής συμπεριφοράς.
SNOW: Όπως λέει και το όνομά της, η λειτουργία SNOW είναι σχεδιασμένη να ανταποκρίνεται κατάλληλα σε οδήγηση σε χιονισμένες επιφάνειες ή άλλες αντίστοιχης αντιξοότητας συνθήκες. Μεγιστοποιεί την απόδοση του συστήματος τετρακίνησης σε συνδυασμό με την γωνία του τιμονιού και του πεντάλ του γκαζιού, βοηθώντας την πρόσφυση και την σταθερότητα σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης.
LOCK: Επιλογή που συνιστάται για ακραίες συνθήκες, όπως για παράδειγμα ο απεγκλωβισμός του αυτοκινήτου στο χιόνι, στη λάσπη ή την άμμο. Η τετρακίνηση «κλειδώνει» στέλνοντας μεγάλο συνεχώς μεγάλο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς και αυξάνοντας την ελκτική ικανότητα του οχήματος.
Το νέο SX4 S-CROSS διαθέτει πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό όπως ESP, επτά αερόσακους, cruise control ενώ οι αναβαθμισμένες εκδόσεις διαθέτουν εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας που ικανοποιεί κάθε απαίτηση όπως σύστημα Engine Auto Start Stop, γυάλινη ηλιοροφή, σύστημα Bluetooth, προβολεις ΗΙD, σύστημα Hill Hold, σύστημα Κeyless Push Start. Τιμές με απόσυρση, βενζίνη 1.6 GL 2WD 16.780 ευρώ, 4WD 18.770 ευρώ, CVT 18.570 ευρώ. Ντίζελ 1.6 GL 2WD 20.570 ευρώ και 4WD 24.270 ευρώ.