Fisikon: Οχήματα φυσικού αερίου ρεκόρ στην οικονομία
Κατά τη διάρκεια του 5ήμερου ταξιδιού του, ο Gerhard Plattner διένυσε απόσταση 2619 χιλιομέτρων, από τη Βενετία στη Στοκχόλμη, με κόστος μόλις 100 ευρώ!
Παλαιότερο των 360 ημερώνADVERTORIAL
Όλοι γνωρίζουμε μερικούς από τους πιο γνωστούς παγκόσμιους πρωταθλητές ταχύτητας στην αυτοκίνηση. Ένα όνομα όμως που μάλλον δεν έχουμε ακούσει, αν και τα ρεκόρ του στον τομέα της αυτοκίνησης είναι εξίσου εντυπωσιακά, είναι αυτό του Gerhard Plattner.
Πρόκειται για έναν «hypermiler» όπως τον αποκαλούν, έναν οδηγό που είναι παθιασμένος με την αποδοτική και οικονομική οδήγηση, και ο οποίος προσπαθεί να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα με τη μικρότερη δυνατή δαπάνη. Έτσι, όταν οι μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες αυτοκινήτων θέλουν να επιδείξουν πόσο οικονομικό είναι ένα νέο μοντέλο τους, στρέφονται σε εκείνον.
Ο ικανότατος αυτός οδηγός βρίσκεται πίσω από μερικά από τα πιο εντυπωσιακά ρεκόρ οικονομίας και αποδοτικότητας. Το τελευταίο του κατόρθωμα ωστόσο ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Ο επαγγελματίας πρωταθλητής πραγματοποίησε ένα ταξίδι διάρκειας 5 ημερών από τη γειτονική μας Ιταλία στην άλλη άκρη της Ευρωπαϊκής ηπείρου, τη μακρινή Σουηδία. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις του συγκεκριμένου ταξιδιού ανταγωνίζονται η μία την άλλη:
• Η απόσταση που καλύφθηκε ήταν 2619 χιλιόμετρα, από τη Βενετία στη Στοκχόλμη • Ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ήταν μόλις 65 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο • Η κατανάλωση καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα ήταν 2.39 κιλά • Και το πιο εντυπωσιακό; Το συνολικό κόστος για την αγορά καυσίμου ήταν μόλις 100 ευρώ – υπενθυμίζουμε, για ένα ταξίδι από την Ιταλία στην Σουηδία!
Πώς όμως επιτεύχθηκαν όλα αυτά τα πολύ εντυπωσιακά ρεκόρ; Όχι βέβαια με το συμβατικό τρόπο σκέψης και μετακίνησης... αλλά με την πρωτοποριακή πηγή ενέργειας, το φυσικό αέριο!
Το όχημα με το οποίο διέσχισε όλη την Ευρώπη ο Gerhard Plattner ήταν ένα Skoda Citigo το οποίο κινείτο με CNG (compressed natural gas – συμπιεσμένο φυσικό αέριο). Το μίνι μοντέλο είναι ένα μόνο από τα νέα ΙΧ οχήματα που παρουσιάζουν συνεχώς οι μεγαλύτερες μάρκες αυτοκινήτων, ακολουθώντας μία τάση – που όμως είναι κάτι περισσότερο από απλή τάση. Πρόκειται για μία απάντηση στις προκλήσεις της εποχής, στον τομέα των μεταφορών και των μετακινήσεων. Γιατί το φυσικό αέριο είναι η οικονομική, φιλική προς το περιβάλλον, πρακτική και εύκολα εφαρμόσιμη εναλλακτική στα συμβατικά καύσιμα. Ταυτόχρονα δε, βρίσκεται στο τιμόνι της τεχνολογικής πρωτοπορίας.
Η τεχνολογία φυσικού αερίου είναι ώριμη, απολύτως σύγχρονη και ασφαλής και δοκιμασμένη πολλές δεκαετίες τώρα. Ήδη πάνω από 80 χώρες την χρησιμοποιούν ευρέως για την κίνηση των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους τους. Το φυσικό αέριο προσφέρει τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες μετακίνησης με οποιοδήποτε άλλο συμβατικό καύσιμο, ενώ μας επιτρέπει να μειώσουμε σημαντικά τη δαπάνη καυσίμου, φροντίζοντας παράλληλα το περιβάλλον.
Τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο οχημάτων, τόσο μικρών, όσο και μεγάλων, είναι πολλά και σημαντικά: • Χαμηλό κόστος καυσίμου: Το φυσικό αέριο είναι σημαντικά φθηνότερο από το diesel, τη βενζίνη και το υγραέριο • Ισχύς κινητήρα: Ο κινητήρας φυσικού αερίου είναι εξίσου ισχυρός όσο και αυτός της βενζίνης • Μικρότερη φθορά του κινητήρα: Λόγω της καθαρής καύσης, οι κινητήρες φυσικού αερίου έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από εκείνους του πετρελαίου, της βενζίνης και του υγραερίου • Ασφάλεια καυσίμου και πολύ προηγμένη, σύγχρονη τεχνολογία
Στην Ελλάδα, όπου όλοι αναζητούμε νέους πιο οικονομικούς τρόπους για να κάνουμε... τα πάντα πλέον, αναμένεται ότι ο τομέας του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης θα παρουσιάσει εξαιρετική αύξηση. Ήδη, η ΔΕΠΑ, η εταιρία που το έφερε στα σπίτια και τις επιχειρήσεις της χώρας, κινείται με ταχύτητα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Προωθώντας το φυσικό αέριο στην ελληνική αγορά με την ονομασία FISIKON, η εταιρία αποσκοπεί στη μέγιστη δυνατή εισροή του φυσικού αερίου σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας μας – μέχρι τώρα στο σπίτι και τη δουλειά, πλέον και στις μετακινήσεις μας!
Σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ υλοποιεί το τρέχον διάστημα σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη του εθνικού δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού FISIKON, με πιο πρόσφατους σταθμούς αυτόν της Θεσσαλονίκης, στο Δήμο Πυλαίας, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, και της Αθήνας, στο Δήμο Κηφισιάς, επί της λεωφόρου Κηφισίας. Υπενθυμίζεται ότι από τους ήδη υπάρχοντες σταθμούς στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας - ο σταθμός της οποίας λειτουργεί σε 24ωρη βάση - και των Άνω Λιοσίων, τροφοδοτείται περί το 20% του στόλου των λεωφορείων ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ) και πλήθος απορριμματοφόρων δήμων, ταξί και IX.
Το FISIKON, σε συνδυασμό με τη συνεχώς αυξημένη διαθεσιμότητα οχημάτων - ΔΧ και ΙΧ - με κινητήρες φυσικού αερίου θα φέρουν το καύσιμο του αύριο στους δρόμους όλης της χώρας. Και έτσι, όλοι οι οδηγοί θα έχουν την ευχέρεια να σπάσουν ρεκόρ οικονομίας και πρακτικότητας... όπως ακριβώς και ο Gerhard Plattner!