Concept Coupé: Το μέλλον της Volvo είναι εδώ

Το νέο της δημιούργημα, ένα μεγάλο, πολυτελές και… φουτουριστικό Coupe, θα παρουσιάσει η σουηδική φίρμα στην επερχόμενη έκθεση της Φρανκφούρτης.
Concept Coupé: Το μέλλον της Volvo είναι εδώ
του Σπύρου Ρέκκα

H Volvo για μια ακόμη φορά αποδεικνύει ότι δεν απαρνιέται την σουηδική φιλοσοφία. Στην Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης (12-22 Σεπτεμβρίου) θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα ενός νέου πρωτότυπου κουπέ μοντέλου, το όποιο δείχνει την κατεύθυνση της σχεδιαστικής ομάδας της μάρκας.

«Μέρος της στρατηγικής μας για το μέλλον είναι η Volvo να αποκτήσει ακόμα πιο premium χαρακτήρα. Το να βγάλουμε προς τα έξω το συναίσθημα που κρύβει το ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας design της μάρκας, είναι σημείο κλειδί για τη Volvo Cars. Μία ακόμα πιο premium εικόνα της μάρκας, είναι ζωτικής σημασίας στην επίτευξη του ετήσιου στόχου πωλήσεων 800.000 αυτοκινήτων το 2020», δηλώνει ο Αλαίν Βισσέρ αντιπρόεδρος Marketing στη Volvo Cars.

Το Volvo Concept Coupé αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο «δείγμα γραφής» του Τόμας Ίνγκενλατ του νέου αντιπρόεδρου σχεδιασμού της Volvo. Εμπνευσμένο από το σύγχρονο, σκανδιναβικό τρόπο ζωής και το σουηδικό design, είναι το πρώτο από τρία συνολικά πρωτότυπα (τα άλλα δύο θα ακολουθήσουν σε επόμενες μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου) που θα αποκαλύψουν τις δυνατότητες που προσφέρει στη Volvo, η Scalable Product Architecture - SPA (Αρχιτεκτονική Μεταβλητού Προϊόντος).

Εξελιγμένη αποκλειστικά από τη Volvo και για δική της χρήση, η Αρχιτεκτονική Μεταβλητού Προϊόντος απελευθερώνει τους σχεδιαστές της εταιρείας από όποιους περιορισμούς του παρελθόντος. Περιορισμούς που είχαν να κάνουν με τις κοινές πλατφόρμες που έπρεπε να χρησιμοποιούνται από διαφορετικά μοντέλα. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από την SPA θα είναι το νέο XC90 που αναμένεται στα τέλη του 2014.



«Το Volvo Concept Coupé δεν είναι ένα φουτουριστικό πρωτότυπο που ανήκει στον κόσμο της φαντασίας. Δημιουργήθηκε για να επιδείξει της δυνατότητες που έχει η μάρκα στις σχεδιαστικές αναλογίες που θα ακολουθήσουμε και τις χαρακτηριστικές εκείνες γραμμές που θα υπογράφουν το design της μάρκας στο μέλλον. Ελεύθερη από όποια διάθεση εντυπωσιασμού, η νέα σχεδιαστική κατεύθυνση εκφράζει πλήρως την αυτοπεποίθηση που χαρακτηρίζει το σκανδιναβικό design. Αν και πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό τύπο αυτοκινήτου, όταν παρουσιαστεί το XC90, θα διαπιστώσετε αμέσως την οπτική συγγένεια με το Volvo Concept Coupé,» σχολιάζει ο Τόμας Ίνγκενλατ. Και συνεχίζει: «Η ανθρωποκεντρική φιλοσοφία και ο σκανδιναβικός σχεδιασμός δεν έλειψαν ποτέ από τη Volvo. Αυτό που ήταν απαραίτητο, είναι το ακόμα περισσότερο τολμηρό και με έντονη ταυτότητα design. Και τα δύο αυτά στοιχεία είναι πρωταρχικής σημασίας για τον αγοραστή ενός premium αυτοκινήτου!»

Τα σημαντικότερα έξι σημεία του νέου πρωτότυπου:

- Η πλαϊνή επιφάνεια είναι εντυπωσιακή. Από τη συγκεκριμένη οπτική γωνία γίνονται εμφανείς οι αναλογίες των γραμμών. Η απόσταση ανάμεσα στο ταμπλό και τον μπροστινό άξονα είναι επιμηκυμένη, με το χώρο των επιβατών να έχει τραβηχτεί προς τα πίσω.
- Χαμηλωμένο καπό και οροφή, με τροχούς 21” και μία γραμμή που διατρέχει στο πλάι το αμάξωμα, συμβάλλουν στην οπτική εντύπωση ενός αυτοκινήτου μεγάλων αποστάσεων.
- Η χωροθέτηση των σχεδιαστικών στοιχείων στο εμπρός τμήμα, έχει διαφοροποιηθεί από το συνηθισμένο, για παράδειγμα, το έντονα χαμηλωμένο καπό ή η γρίλια που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Ταυτόχρονα, τα φώτα ημέρας σε σχήμα Τ είναι πολύ χαρακτηριστικά και θα αποτελέσουν σχεδιαστική υπογραφή των Volvo στο μέλλον. Αντίστοιχη σχεδιαστική υπογραφή θα αποτελέσουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα C.
- Φέρει και πολλά στοιχεία από τη σχεδιαστική ιστορία της μάρκας, με ιδιαίτερη έμφαση στο κουπέ P1800. Χωρίς το συγκεκριμένο πρωτότυπο να είναι ρετρό, εκφράζει με μοντέρνο τρόπο τη διαχρονικότητα στο design της Volvo, δανειζόμενο φόρμες και λεπτομέρειες από το P1800, ένα μοντέλο που άφησε εποχή με την εμφάνισή του.
- Στο εσωτερικό, η λαβή του μοχλού ταχυτήτων, από κατεργασμένο κρύσταλλο, δημιουργεί έναν άμεσο συνειρμό σκανδιναβικής σχεδιαστικής παράδοσης. Η σημασία στη λεπτομέρεια και η χρήση υλικών όπως το φυσικό ξύλο για τα διακοσμητικά φιλέτα και το γνήσιο πολυτελές δέρμα γύρω από τον πίνακα οργάνων, συμβάλλουν στην αίσθηση υψηλής αισθητικής.
- Η προσήλωση στην ανθρωποκεντρική σχεδίαση, εκφράζεται με τον καλύτερο τρόπο στην κεντρική κονσόλα. Πρόκειται για μία μεγάλων διαστάσεων οθόνη αφής, τοποθετημένη κατά τον κάθετο άξονα, που λειτουργεί διαδραστικά με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οπτική απεικόνιση λειτουργιών και ενδείξεων στο παρμπρίζ, εμπρός από τον οδηγό (head-up display). Η απουσία κουμπιών είναι εμφανής έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού.

Εξοπλίζεται με υβριδικό σύστημα κίνησης που χρησιμοποιεί ως καύσιμο τη βενζίνη. Μια πρώτη προσέγγιση των επιπέδων ισχύος και οικονομίας που μπορούν να φτάσουν οι νέοι κινητήρες Drive-E, όταν συνδυαστούν με τα συστήματα ηλεκτροκίνησης που διαθέτει η εταιρεία.

Χαρακτηριστικά, ο συνδυασμός του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα δύο λίτρων της οικογένειας Drive-E με ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ανεβάζει την ισχύ στους 400 ίππους περίπου, με ροπή σχεδόν 60 χλγμ., σε επίπεδα δηλαδή ενός V8 κινητήρα. Αξίζει να προστεθεί ότι η Αρχιτεκτονική Μεταβλητού Προϊόντος προσφέρει και το τεχνολογικό υπόβαθρο για τελείως αυτόνομη οδήγηση. Τα πρώτα δείγματα τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης με σκοπό την αποφυγή ατυχημάτων και την ακόμα πιο άνετη οδήγηση, θα παρουσιαστούν μέσα στο 2014. Στόχος της Volvo είναι να διαθέτει αυτοκίνητα με τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης πριν το 2020.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v