Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό BYD Atto 2
Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ΒYD υπόσχεται μια κορυφαία οδηγική εμπειρία χάρη στα υπερσύγχρονα χαρακτηριστικά και την τεχνολογία αιχμής του.
Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ΒYD υπόσχεται μια κορυφαία οδηγική εμπειρία χάρη στα υπερσύγχρονα χαρακτηριστικά και την τεχνολογία αιχμής του.
Η BYD, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας που έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις ακόμη και την Tesla είναι έτοιμη για την πιο μεγάλη επίθεση της στην Ευρώπη. Η εταιρεία που έχει κυριαρχήσει στις βασικές τεχνολογίες των οχημάτων νέας ενέργειας, όπως μπαταρίες, ηλεκτρικοί κινητήρες και ηλεκτρονικοί ελεγκτές, λανσάρει στην Ευρώπη το compact SUV Atto 2.
Eυελιξία και έξυπνες τεχνολογίες
Το πιο πρόσφατο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της είναι έτοιμο για αστικές περιπέτειες χάρη στην επαναστατική μπαταρία τύπου Blade Battery και δομή Cell-to-Body. Το compact SUV συνδυάζει την ευελιξία με τις έξυπνες τεχνολογίες. Δημόσιο ντεμπούτο στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελών, με τις πωλήσεις να ξεκινούν τον Φεβρουάριο.
Το πιο προσιτό SUV της BYD, το νέο Atto 2, με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, διαθέτει υπερσύγχρονη δομή Cell-to-Body, έξυπνη τεχνολογία αιχμής στην καμπίνα των επιβατών και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Στην εξίσωση προστίθεται το premium φινίρισμα και τα χαρακτηριστικά «μεγάλου αυτοκινήτου».
Αυξημένη απόσταση από το έδαφος
Το Atto 2, το οποίο παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στο κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, το πρώτο σημαντικό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Ευρώπης για το 2025, έχει σχεδιαστεί για όσους επιθυμούν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που προσφέρει ένα SUV, σε ένα προσιτό πακέτο, το οποίο συγχρόνως είναι κατάλληλο για κίνηση και εύκολη στάθμευση σε αστικούς δρόμους. Έρχεται να πλαισιώσει το μεγαλύτερο Atto 3 στη διευρυνόμενη ευρωπαϊκή γκάμα μοντέλων της BYD.
Συνδυάζει με επιτυχία τα αδιαμφισβήτητα σχεδιαστικά στοιχεία ενός SUV με τις συμπαγείς διαστάσεις. Έχει μήκος 4.310 χιλ., πλάτος 1.830 χιλ. και ύψος 1.675 χιλ. – επομένως το μήκος και το πλάτος του είναι μικρότερα κατά 145 χιλ. και 45 χιλ. αντίστοιχα από του Atto 3. Το σχετικά μακρύ μεταξόνιο (2.620 χιλ.) υποστηρίζει τους διαθέσιμους χώρους της καμπίνας των επιβατών και εξασφαλίζει συγχρόνως κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους καθώς και βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενισχύοντας την SUV εικόνα του αυτοκινήτου.
Κατακόρυφα διατεταγμένοι αεραγωγοί
Το εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος περιλαμβάνει κομψά ενσωματωμένους full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας, τα οποία συνδυάζονται αρμονικά με τη φωτεινή επένδυση της μάσκας, προσδίδοντας μια επιβλητική οπτική παρουσία. Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει γωνίες που προσφέρουν μια δυναμική εμφάνιση, μαζί με τα φωτεινά διακοσμητικά στοιχεία που βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά και τους κατακόρυφα διατεταγμένους αεραγωγούς (αεροκουρτίνες) στα άκρα, οι οποίοι με τη σειρά τους ενισχύουν την αποδοτικότητα.
Τα πλαϊνό τμήμα ξεχωρίζει για τις διακοσμητικές επενδύσεις χαμηλά, που συνοδεύονται από ιδιαίτερες λεπτομέρειες, προκειμένου να αναδειχτεί το ύψος του αυτοκινήτου, διατηρώντας παράλληλα την αίσθηση κομψότητας. Η «αιωρούμενη» γραμμή της οροφής διακόπτεται από ένα χαρακτηριστικό στοιχείο στο χρώμα του αμαξώματος που συναντά τις γυάλινες επιφάνειες στην κολόνα C. Η συγκεκριμένη επιφάνεια περιλαμβάνει έντονες καμπύλες, οι οποίες προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια αίσθηση ενέργειας σε συνδυασμό με τη δυναμική σχεδίαση των ζαντών αλουμινίου.
Ατελείωτη καλοτυχία!
Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική αεροτομή οροφής βρίσκεται πάνω από μια φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου συνδέοντας τα πίσω φώτα «κινέζικου κόμβου», τα οποία έχουν το σχήμα του αριθμού «8» καθώς και το Mobius Infinity Ring που συμβολίζει με τη σειρά του την ατελείωτη καλοτυχία! Ένας κυρτός πίσω προφυλακτήρας και επιπλέον φωτεινά στοιχεία στην κάτω επένδυση ολοκληρώνουν την σπορ εμφάνιση.
Στο εσωτερικό συνδυάζονται η αιχμηρή σχεδίαση και τα υλικά υψηλής ποιότητας με τους άπλετους χώρους και την τεχνολογία. Η αισθητική του εμπρός μέρους της καμπίνας συνάδει με τη σχεδιαστική φιλοσοφία των εξωτερικών επιφανειών, με το ταμπλό να βασίζεται σε απλές, καθαρές γραμμές.
Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες και ένα ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, το οποίο ανοίγει προκειμένου να ανακαλύψει έναν από τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Ο επιλογέας κίνησης έχει μια εκλεπτυσμένη εμφάνιση κομμένου διαμαντιού, ενώ η περιοχή γύρω από αυτόν περιλαμβάνει φυσικούς διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος και έναν διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης του οχήματος.
Εντελώς επίπεδο δάπεδο
Η ατμόσφαιρα της καμπίνας αναβαθμίζεται χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία προσφέρει άφθονο φυσικό φως σε όλους τους επιβάτες. Η αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, εξασφαλίζει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο, γεγονός που εγγυάται ότι τα πίσω καθίσματα παραμένουν ιδιαίτερα λειτουργικά για οικογενειακή χρήση.
Πέρα από την ευρύχωρη καμπίνα των επιβατών, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 400 λίτρων – τιμή υψηλότερη σε σχέση με πολλά συμβατικά οικογενειακά hatchback της κατηγορίας C. Η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί σε 1.340 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.
Πρώτη φορά δομή Cell-to-Body
Το νέο μοντέλο υιοθετεί πλήρως την πάγια δέσμευση της BYD στην έρευνα και την ανάπτυξη, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery και, για πρώτη φορά σε ένα compact μοντέλο της BYD, χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB). Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Η δομή CTB, η οποία είναι μοναδική για την BYD και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην κατηγορία των compact SUV, προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.
Η Blade Battery έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, αντοχή και απόδοση. Η τεχνολογία που υιοθετεί αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτική και σε χωροταξικό επίπεδο, με τις κυψέλες να βρίσκονται εγκατεστημένες σαν λεπίδες αντί να τοποθετούνται σε πολλαπλές μονάδες. Αυτό επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στην ίδια περιοχή σε σχέση με μια συμβατική μπαταρία.
Υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας
Επιπλέον, η μπαταρία τύπου Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η χημεία LFP εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι επίσης 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο.
Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Η κατασκευή της Blade Battery παρέχει κορυφαία ασφάλεια, καθώς υπερβαίνει τις απαιτήσεις της αυστηρής δοκιμής Nail Penetration Test - μιας απαιτητικής μεθόδου αξιολόγησης της θερμικής διαφυγής της μπαταρίας και προσομοίωσης των συνεπειών ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.
Αρχικά δυο επιλογές για την μπαταρία
Προβάλλοντας την τεχνογνωσία της BYD στην ανάπτυξη και κατασκευή μπαταριών, το Atto 2 προσφέρει δύο επιλογές μπαταρίας. Κατά το λανσάρισμα, η έκδοση standard-range της Blade Battery θα έχει ονομαστική χωρητικότητα 45,1 kWh, παρέχοντας αυτονομία (συνδυασμένη) 312 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. O κινητήρας, που είναι τοποθετημένος εμπρός, αποδίδει 130 kW / 177 ίππους. Τους προσεχείς μήνες, αναμένεται η κυκλοφορία μιας επιπλέον έκδοσης του Atto 2, η οποία θα διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία, προσφέροντας έτσι αυξημένη αυτονομία.
Η διαθεσιμότητα του μοντέλου στην ελληνική αγορά καθώς και αναλυτικές προδιαγραφές θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα. Την αποκλειστική αντιπροσωπεία της BYD στην Ελλάδα έχει ο Όμιλος Σφακιανάκη.