Η Mercedes κάνει και πάλι το... θαύμα της, δημιουργώντας ένα από τα ομορφότερα coupe sedan της premium κατηγορίας. Δείτε την ολοκαίνουργια CLA.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Mercedes επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά τις σχεδιαστικές ανησυχίες της. Δημιούργησε ένα από τα ομορφότερα coupe sedan της premium κατηγορίας και προκαλεί τον ανταγωνισμό. Ο λόγος για την Mercedes CLA-Class, ένα ξεχωριστό τετράπορτο μοντέλο με κορυφαία αεροδυναμικά χαρακτηριστικά (αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,22 στην έκδοση BlueEFFICIENCY), πρωτοποριακή σχεδίαση coupe και σύστημα τετρακίνησης(προαιρετικά).
Ως νέο τετράθυρο coupe, ακολουθεί την ιδέα της CLS, ενός μοντέλου του οποίου η σχεδιαστική φιλοσοφία – από την πρώτη του εμφάνιση το 2003 – έχει βρει περισσότερους μιμητές απ' ό,τι θα περίμενε κανείς. Το νέο μοντέλο διαθέτει σύστημα πέδησης με ραντάρ (COLLISION PREVENTION ASSIST) στο βασικό του εξοπλισμό. Από την ταχύτητα των 7 χλμ./ωρα, το σύστημα αυτό μπορεί να προειδοποιεί τον οδηγό για την ύπαρξη εμποδίων και να επεμβαίνει στο σύστημα πέδησης, μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου.
Ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις του sport χαρακτήρα της, η CLA διατίθεται με κινητήρες turbo υψηλής ροπής, απόδοσης έως 211ίππων, με sport ανάρτηση και με σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Το εντυπωσιακό μεσαίο compact coupe έχει διαστάσεις μήκος/πλάτος/ ύψος: 4630/1777/1437 χιλ.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα ανίχνευσης υπνηλίας ATTENTION ASSIST. Η CLA διαθέτει επίσης τα καθιερωμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως το πακέτο Lane Tracking με σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας Blind Spot Assist και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Keeping Assist ή το σύστημα προσαρμοζόμενης υποβοήθησης προβολέων Adaptive HighBeam Assist.
Το (προαιρετικό) σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Active Parking Assist παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης στάθμευσης σε θέσεις που βρίσκονται παράλληλα με το όχημα ή κάθετα σε αυτό. Το πλαίσιο της CLA διαθέτει ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με τρεις βραχίονες ελέγχου και έναν υστερούντα βραχίονα ανά τροχό. Το πλαίσιο και η ανάρτηση διατίθενται με δύο διαφορετικές ρυθμίσεις: την ανάρτηση άνεσης και την προαιρετική sport ανάρτηση, για σπορτίφ αλλά και άνετη οδική συμπεριφορά. Με τη sport ανάρτηση, το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 15 mm (μπροστά) και κατά 10 mm (πίσω).
Ανεξάρτητα από την ανάρτηση, όλες οι εκδόσεις της CLA διαθέτουν το σύστημα διεύθυνσης Direct-Steer. Αυτό το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση προσφέρει βελτιωμένη πληροφόρηση του οδηγού σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα, ενώ συμβάλλει σημαντικά στον τομέα της συνολικής αποδοτικότητας, καθώς η λειτουργία υποβοήθησης του τιμονιού απαιτεί ενέργεια μόνο όταν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι.