Η Ferrari υποκλίνεται στην τεχνολογία της κινεζικής Leapmotor
Η Ferrari εξετάζει συνεργασία με τη Leapmotor για ανάπτυξη ηλεκτρικού μοντέλου, ενώ η κινεζική εταιρεία ισχυροποιεί την παρουσία της διεθνώς με νέες στρατηγικές συμμαχίες.

Η Ferrari εξετάζει συνεργασία με τη Leapmotor για ανάπτυξη ηλεκτρικού μοντέλου, ενώ η κινεζική εταιρεία ισχυροποιεί την παρουσία της διεθνώς με νέες στρατηγικές συμμαχίες.
Ποιος θα περίμενε ότι η αγέρωχη Ferrari, που αποφεύγει τις συνεργασίες με άλλες μάρκες, καθώς αναπτύσσει τη δική της τεχνολογία σε καίριους τομείς των μοναδικών supercar μοντέλων της, θα αποφάσιζε να συνομιλήσει με τη «ταπεινή» κινεζική Leapmotor, η οποία ειδικεύεται σε οικονομικά, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα;
Κι όμως, η επιτακτική ανάγκη για δραστική μείωση του κόστους σχεδίασης, εξέλιξης και κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναγκάζει ακόμα και ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας – που επί δεκαετίες υπερασπίζονταν με πάθος τη μοναδικότητά τους και δεν έκαναν εκπτώσεις ούτε ευρώ στις εξωφρενικές τιμές των ονειρεμένων μοντέλων τους – να προσφύγουν στην τεχνογνωσία των Κινέζων, ώστε να καλύψουν χαμένο έδαφος και να επιβιώσουν την επόμενη μέρα.
Το Reuters ερεύνησε το θέμα και δημοσίευσε αποκλειστικό ρεπορτάζ που έχει ταράξει τα νερά, διαψεύδοντας όσους πίστευαν πως οι Κινέζοι δεν θα καταφέρουν να διεισδύσουν στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Η Leapmotor βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική εταιρεία κατασκευής σπορ πολυτελών αυτοκινήτων Ferrari για συνεργασία στην ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου, βασισμένου στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική της κινεζικής φίρμας, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Leapmotor, Zhu Jiangming.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους έχουν αρχίσει να προσφέρουν συμφωνίες αδειοδότησης τεχνολογίας για EV πλατφόρμες ή «skateboards» σε εταιρείες που επιδιώκουν να μειώσουν το κόστος, να επιταχύνουν την ανάπτυξη νέων μοντέλων μηδενικών ρύπων και να διατηρήσουν υψηλά περιθώρια κέρδους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, επισκέφθηκε τη Leapmotor τον Φεβρουάριο του 2025, ωστόσο οι συνομιλίες μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών δεν είχαν αναφερθεί μέχρι τώρα.
Αναδυόμενος εθνικός πρωταθλητής
Η Leapmotor έχει επίσης συνάψει συμφωνία με την κρατική κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία FAW για την προμήθεια μιας EV πλατφόρμας που θα χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση των εξαγωγών της φίρμας Hongqi – ενός ανερχόμενου εθνικού πρωταθλητή, σύμφωνα με στελέχη και των δύο εταιρειών.
Ηγέτες του Κομμουνιστικού Κόμματος
Η συμφωνία αυτή ενώνει ένα απρόσμενο ζευγάρι. Η Leapmotor, μια κερδοφόρα ανερχόμενη εταιρεία στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, θα προσφέρει την τεχνική βάση για την κατασκευή ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου στην παλαιότερη φίρμα της χώρας, η οποία ξεκίνησε την εμπορική της πορεία κατασκευάζοντας σεντάν για τους ηγέτες του Κομμουνιστικού Κόμματος. Τα τελευταία χρόνια, η Hongqi έχει εξελιχθεί σε μία ταχέως αναπτυσσόμενη premium μάρκα.
Η συμφωνία αποτελεί στρατηγική επιτυχία για τη Leapmotor, η οποία συνεργάζεται ήδη με τη Stellantis για την ανάπτυξη της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά. Πρόσφατα, λάνσαρε το αμιγώς ηλεκτρικό SUV B10, εξοπλισμένο με τεχνολογίες έξυπνης οδήγησης και αισθητήρες lidar, σε τιμή κάτω από 18.000 δολάρια.
«Ολοκληρώσαμε τη συνεργασία για την από κοινού ανάπτυξη ενός μοντέλου για την αγορά του εξωτερικού», δήλωσε ο Zhu Jiangming στο Reuters, σε συνέντευξή του στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου της Σαγκάης.
Η μαζική παραγωγή του νέου μοντέλου για τη μάρκα Hongqi – που μεταφράζεται ως “Red Flag” – αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2026, όπως ανέφερε ο Zhu.
Η FAW και η Leapmotor είχαν υπογράψει μνημόνιο κατανόησης τον Μάρτιο, ωστόσο οι λεπτομέρειες της συμφωνίας για την παροχή της EV αρχιτεκτονικής προς τη Hongqi δεν είχαν δημοσιοποιηθεί.
Το νέο μοντέλο Hongqi θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Leapmotor B10 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Leapmotor στο Hangzhou της ανατολικής Κίνας, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες.
Το νέο όχημα θα είναι SUV – όπως το B10 – και θα διατίθεται τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές όσο και σε extended-range εκδόσεις, με σκοπό την εξαγωγή σε αγορές όπως η Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και η Μέση Ανατολή. Η Leapmotor αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω.
Ο Giles Taylor, επικεφαλής σχεδιασμού της Hongqi και πρώην chief designer της Rolls-Royce, δήλωσε ότι το νέο όχημα θα χρησιμοποιεί την τεχνική βάση της Leapmotor, αλλά θα φέρει τον σχεδιαστικό χαρακτήρα της φίρμας.
«Είναι πρόκληση, μετά την απόκτηση μιας πλατφόρμας από τη Leapmotor, να δημιουργήσεις ένα μοντέρνο και ελκυστικό μοντέλο αντάξιο της Hongqi», ανέφερε στο Reuters. «Δεν έχω πρόβλημα να χρησιμοποιήσουμε το σύστημα μετάδοσης κίνησης, αλλά θα προσθέσουμε τη δική μας σχεδιαστική μαγεία».
Το 2023, η Stellantis απέκτησε το 21% της Leapmotor έναντι 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι δύο εταιρείες ίδρυσαν την κοινοπραξία Leapmotor International, στην οποία η Stellantis διατηρεί το 51% των μετοχών.