Η οικονομική αβεβαιότητα επηρεάζει τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ

Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2025 λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, με τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα να καταγράφουν σημαντική άνοδο.

Η οικονομική αβεβαιότητα επηρεάζει τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ

Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά μειώθηκαν κατά 1,9% το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία ανήλθε στο 15,2%. Η κύρια αιτία της υποχώρησης στην απόδοση της αγοράς είναι η οικονομική αβεβαιότητα που επηρεάζει τις αποφάσεις των καταναλωτών.

Το ίδιο διάστημα, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 1,9% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ ειδικά για τον Μάρτιο, η πτώση ανήλθε στο 0,2% σε ετήσια βάση. Η παγκόσμια οικονομική συγκυρία παραμένει ιδιαίτερα ασταθής, δυσχεραίνοντας τη δραστηριότητα των κατασκευαστών, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί 16 κορυφαίους κατασκευαστές οχημάτων με έδρα την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων οι BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Europe, Volvo Cars και Volvo Group.

Αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων

Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία διαμορφώθηκε στο 15,2% το πρώτο τρίμηνο του 2025, χαμηλότερα από τις προσδοκίες, λόγω επιφυλάξεων των καταναλωτών σχετικά με τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, τις δυσκολίες φόρτισης και την απόδοση. Αντίθετα, τα υβριδικά μοντέλα συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, κατακτώντας τη θέση του πιο δημοφιλούς τύπου κίνησης στην ΕΕ.

Μέχρι τον Μάρτιο του 2025, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) κατέλαβαν το 15,2% της αγοράς, σημειώνοντας αύξηση από το 12% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα ενισχύθηκαν στο 35,5%, ενώ τα οχήματα με βενζίνη και ντίζελ περιορίστηκαν συνολικά στο 38,3% από 48,3% πέρσι.

Οι πωλήσεις νέων BEV αυξήθηκαν κατά 23,9% φτάνοντας τις 412.997 μονάδες, με τη Γερμανία (+38,9%), το Βέλγιο (+29,9%) και την Ολλανδία (+7,9%) να καταγράφουν τα μεγαλύτερα κέρδη. Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε πτώση 6,6%.

Παράλληλα, οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 20,7%, αγγίζοντας τις 964.108 μονάδες, κυρίως χάρη στις επιδόσεις της Γαλλίας (+47,5%), Ισπανίας (+36,6%), Ιταλίας (+15,3%) και Γερμανίας (+10,5%).

Τα plug-in υβριδικά παρουσίασαν μικρή αύξηση 1,1% (207.048 μονάδες), με σημαντικά ποσοστά στη Γερμανία (+41,8%) και την Ισπανία (+30,7%). Το μερίδιό τους ανήλθε στο 7,6%, έναντι 7,4% πέρσι.

Τον Μάρτιο του 2025, οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 17,1%, των υβριδικών κατά 23,9% και των plug-in υβριδικών κατά 12,4% σε ετήσια βάση.

Αγορά αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ

Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 20,6% το πρώτο τρίμηνο του 2025, με όλες τις βασικές αγορές να παρουσιάζουν πτώση. Η Γαλλία κατέγραψε μείωση 34,1%, η Γερμανία 26,6%, η Ιταλία 15,8% και η Ισπανία 9,5%.

Συνολικά, 779.817 νέα βενζινοκίνητα οχήματα ταξινομήθηκαν, με το μερίδιο αγοράς να μειώνεται στο 28,7% από 35,5%. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα κατέγραψαν μείωση 27,1%, με το μερίδιό τους να πέφτει στο 9,5%. Οι διακυμάνσεις του Μαρτίου έδειξαν περαιτέρω πτώση 20,7% για τη βενζίνη και 25,5% για το ντίζελ.

Ελληνική αγορά καινούργιων αυτοκινήτων

Στην Ελλάδα, η πτώση στις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων ήταν πιο έντονη, με μείωση 9,5% το πρώτο τρίμηνο του 2025. Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 33.195 νέα αυτοκίνητα, έναντι 36.668 το ίδιο διάστημα πέρσι.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), 16 μάρκες σημείωσαν πτώση στις πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Οι αναλυτικές διακυμάνσεις παρουσιάζονται στον ακόλουθο πίνακα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v