Honda Civic 1.6 i-DTEC: Τιμή και χαρακτηριστικά που... προκαλούν

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία περνά στην αντεπίθεση παρουσιάζοντας την νέα γενιά του δυναμικού Civic, με επιθετικό σχεδιασμό, "προκλητική τιμή" και ακόμα πιο προκλητικές επιδόσεις.
Honda Civic 1.6 i-DTEC: Τιμή και χαρακτηριστικά που... προκαλούν
του Σπύρου Ρέκκα

Η Honda δίνει νέα πνοή στο Best Seller της γκάμας της, λανσάροντας έναν από τους καλύτερους και πιο αποδοτικούς πετρελαιοκινητήρες μεσαίου κυβισμού. Ο λόγος για την καινούργια μονάδα 1.6 i-DTEC, που κινεί το νέο Civic.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων στον κόσμο, μπήκε δυναμικά στο χώρο των ντίζελ και οι πρώτες εκτιμήσεις θέλουν, την ιαπωνική μάρκα να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και σε αυτή την κατηγορία κινητήρων.

Η Honda καθυστέρησε να απαντήσει στις ‘’επιθέσεις’’ που δέχτηκε από τους άλλους κατασκευαστές στην κατηγορία των μεσαίων πετρελαιοκινητήρων, αλλά όπως διαπίστωσα κατά την διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασης στην Γάλλια καθώς και στην Ελλάδα, η αναμονή άξιζε τον κόπο. Η νέα γενιά του Civic με την καινούργια μονάδα εσωτερικής καύσης, αποκτά άλλη δυναμική και προσφέρει πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά. Εκτός από την υψηλή ισχύ και την μεγάλη ροπή προτάσσει σαν ισχυρά ατού και το μικρό οικολογικό αποτύπωμα.

Ειδικότερα, η ελαφρύτερη μονάδα της κατηγορίας των μεσαίων πετρελαιοκινητήρων, αποδίδει 120 ίππους οι όποιοι έχουν την αμέριστη συμπαράσταση της ροπής των 30,3 χλγμ. η οποία δηλώνει την παρουσία της από τις 2.000 σ.α.λ.
Παράλληλα, την ιδία στιγμή που το μοτέρ δουλεύει για να παράξει την ισχύ και την ροπή, η κατανάλωση παραμένει στα χαμηλότερα επίπεδα της κατηγορίας στα 3,6 λίτρα /100χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από τα 100 γραμ./χλμ. συγκεκριμένα περιορίστηκαν στα 94 γραμ./χλμ. Όποτε για την Ελλάδα έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα των μηδενικών τελών κυκλοφορίας.

Τα επίσημα τεχνικά στοιχεία δείχνουν ότι το ιαπωνικό αυτοκίνητο με την επιθετική σχεδίαση, ξεπερνά τους βασικούς ανταγωνιστές του στην σύγκριση των προαναφερόμενων χαρακτηριστικών. Συγκεκριμένα είναι καλύτερο από τα γερμανικά μοντέλα VW Golf, Audi A3 και Ford Focus τα οποία εφοδιάζοντα με αντίστοιχους ντιζελοκινητήρες 1.600 κ.εκ.

Θετική εικόνα και στις επιδόσεις. Το ιαπωνικό μικρομεσαίο μοντέλο με την υψηλή ποιότητα κατασκευής, επιταχύνει 0-100χλμ./ωρα σε 10,5’’ ενώ η τελική ταχύτητα, όταν ο τροχονόμος απουσιάζει, αγγίζει τα 203χλμ./ωρα.

Ένα ακόμη στοιχείο που είναι καθοριστικό για την επιτυχία του κινητήρα είναι τα παραγόμενα ποσοστά θορύβου και κραδασμών. Όπως είναι γνωστό, οι κινητήρες ντίζελ στην πλειοψηφία τους, είναι θορυβώδεις και μεταφέρουν κραδασμούς στο αμάξωμα. Στην περίπτωση του νέου Honda Civic 1.6 i-DTEC, η δομή του κινητήρα καθώς και η αποτελεσματική ηχομόνωση, έχουν μειώσει σημαντικά την όχληση του οδηγού και των επιβατών, από τους προαναφερόμενους παράγοντες.

Η νέα γενιά του Honda Civic, προσφέρει και άλλα πλεονεκτήματα όπως την αξιοσημείωτη αξιοπιστία και αντοχή στο πέρασμα του χρόνου, την μεγαλύτερη ευρυχωρία στην κατηγορία του, τα ειδικών προδιαγραφών καθίσματα με το σύστημα Magic seats(αναδιπλώνονται με μια κίνηση), την υψηλή τιμή μεταπώλησης κ.α.

Πριν ολοκληρώσω τις πρώτες μου εντυπώσεις από το ιαπωνικό αυτοκίνητο, να επισημάνω την προσπάθεια για χαμηλότερη κοστολόγηση, παρά την ανώτερη θέση που έχει στον χώρο της αυτοκίνησης και την παροχή αναβαθμισμένων πακέτων εξοπλισμού. Αποτέλεσμα είναι το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC, να διατίθεται σε λογικές τιμές. Η βασική έκδοση Cοmfort με αξιόλογο επίπεδο εξοπλισμού κοστολογήθηκε στα 20.970 ευρώ με απόσυρση ενώ η πλουσιότερη Sport έχει 22.570 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v