Νέο Skoda Rapid: Ένα οικογενειακό με γερμανική... αγωγή

Το νέο μικρομεσαίο σεντάν αυτοκίνητο της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας διαθέτει γερμανικά... γονίδια, είναι κομμένο και ραμμένο για τη σημερινή πραγματικότητα και αξίζει να το ανακαλύψετε.
Νέο Skoda Rapid: Ένα οικογενειακό με γερμανική... αγωγή
του Σπύρου Ρέκκα

Η Skoda έχει την τύχη να συμπεριλαμβάνεται στο χαρτοφυλάκιο του γκρουπ VW. Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, που κατάφερε το 2012 να βρεθεί στην τρίτη θέση του πινάκα των παγκόσμιων πωλήσεων, έπαιξε καθοριστικό ρόλο και στο πρόγραμμα του νέου Skoda Rapid.

Το πλαίσιο του νέου Skoda Rapid προέρχεται από δοκιμασμένες κατασκευές που χρησιμοποιεί μεγάλος αριθμός αυτοκίνητων του γερμανικού ομίλου και δέχθηκε όλες τις τελευταίες αναβαθμίσεις. Οι αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης, οι κινητήρες και όλα τα περιφερειακά τμήματα προέρχονται από το οπλοστάσιο της VW. Οι Γερμανοί έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο σε κάθε λεπτομέρεια και ελέγχουν όλη την διαδικασία παραγωγής και διάθεσης. Με δυο λόγια είναι ένα γερμανικό αυτοκίνητο που φέρει τα σήματα της αναβαθμισμένης σε όλα τα επίπεδα τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας Skoda.

Το μήκος του νέου Skoda Rapid αγγίζει τα 4,8 μ. Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο του (2.602 χιλ.) προσφέρει μεγάλους χώρους, ικανούς να φιλοξενήσουν έως και πέντε ενήλικες επιβάτες και 550 λίτρα αποθηκευτικό χώρο.

Το νέο Rapid υιοθετεί περισσότερες από 19 “simply clever” (απλά έξυπνες) λύσεις της μάρκας και τέσσερεις από αυτές λανσάρονται για πρώτη φορά στο Rapid. Σε αυτές περιλαμβάνονται μια πρακτική θήκη για το απαραίτητο γιλέκο ασφαλείας κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, μια έξυπνη θήκη για την ξύστρα πάγου τοποθετημένη στο καπάκι του ρεζερβουάρ που λειτουργεί και ως μεγεθυντικός φακός, ενώ ένας μικρός κάδος απορριμμάτων που μπορεί να τοποθετηθεί στις πόρτες θα βοηθήσει ώστε να κρατηθεί καθαρό το εσωτερικό του αυτοκινήτου σας.



Επίσης υπάρχει και διπλό κάλυμμα για τον χώρο αποσκευών. Από τη μία πλευρά είναι επενδεδυμένο με μοκέτα και από την άλλη με λάστιχο.

Ακόμη στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται βάση για το smartphone (ή αντίστοιχο σύστημα πολυμέσων), κλιπ εισιτηρίου/φωτογραφίας και δίχτυα για να συγκρατούν αντικείμενα τόσο στο πίσω μέρος των εμπρόσθιων καθισμάτων, όσο και στο χώρο των αποσκευών.

Συνολικά διατίθεται με 5 κινητήρες τεχνολογίας Euro 5. Αναλυτικότερα, στη γκάμα υπάρχουν τρεις κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου. Στους βενζινοκινητήρες είναι διαθέσιμα τα δύο υπερτροφοδοτούμενα σύνολα χωρητικότητας 1.2 λίτρων τεχνολογίας TSi με απόδοση 86 και 105 ίππων που συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ή 6 ταχυτήτων αντίστοιχα. Έχουν κατανάλωση 5,1 και 5,4 λίτρα/100χλμ (μικτός κύκλος) αντίστοιχα και εκπεμπόμενους ρύπους CO2 119 και 125γραμ./χλμ. αντίστοιχα. Ο κορυφαίος από τη σειρά των βενζινοκινητήρων είναι ο 1.4 TSi απόδοσης 122 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG επιτυγχάνοντας κατανάλωση 5.8 λίτρα /100χλμ και 134γραμ./χλμ. εκπομπές CO2.

Οι δύο υπερτροφοδοτούμενες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των 1.6 λίτρων, τεχνολογίας TDi Common Rail, αποδίδουν ισχύ 90 και 105 ίππων. Ο κινητήρας των 1.6 TDI 90 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG, ενώ ο 1.6 TDI 105 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.

Για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία θα είναι προαιρετικά διαθέσιμο το πακέτο εξοπλισμού GreenTec (+400 ευρω) τόσο στις 3 εκδόσεις βενζίνης (1.2 TSi 86 / 105, 1.4 TSi 122) όσο και στις 2 πετρελαίου (1.6 TDi 90, 105) το οποίο στοχεύει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης και ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης, επιτυγχάνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο εκπληκτικές τιμές κατανάλωσης: μόλις 3,9 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 104 γραμ./χλμ.

Πέτυχε την υψηλότερη βαθμολογία των 5 αστέρων στο EURO NCAP. Το πλαίσιό του είναι εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από χάλυβα πολύ υψηλής αντοχής και στρεπτικής ακαμψίας και συνδυάζεται με μια πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Το Rapid εξοπλίζεται ήδη από την βασική του έκδοση με ABS, ESP και μετωπικούς αερόσακους, ενώ συνολικά διαθέτει 8 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς και κεφαλής). Tα πίσω καθίσματα ενσωματώνουν υποδοχείς ISOFIX για ασφαλή τοποθέτηση παιδικού καθίσματος. Επιπλέον, μπορεί να τοποθετηθεί το “έξυπνο” σύστημα γωνιακής λειτουργίας των προβολέων ομίχλης, για να ρίξουν φως στις σκοτεινές γωνίες των στροφών κατά την διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης. Το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών αναλαμβάνει να ειδοποιήσει, τόσο οπτικά, όσο και ηχητικά, τον οδηγό για πιθανή απώλεια αέρα των ελαστικών.



Επιπρόσθετα, μπορεί να εφοδιαστεί με το σύστημα Hill Hold Control που κρατάει το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο για 2’’ σε ανηφορική εκκίνηση.

Η εμπορική καριέρα του νέου Skoda Rapid στην ελληνική αγορά θα έχει και ένα ακόμη σημαντικό σύμμαχο. Την αναθεωρημένη εμπορική πολιτική που εφαρμόζει η Βιαμάρ, αποκλειστική αντιπροσωπεία των αυτοκίνητων Skoda στην Ελλάδα. Ο εμπορικός διευθυντής κ. Ανδρέας Χριστοφορίδης και η ομάδα του, εξασφάλισαν τιμές πώλησης που δημιούργησαν ήδη πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό.

Κερδισμένος είναι ο υποψήφιος αγοραστής γιατί μπορεί να αποκτήσει ένα αξιόπιστο και ποιοτικό οικογενειακό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, με τιμές που θα βρει στα περισσότερα supermini (από 11.990 ευρώ με απόσυρση και προσφορά). Η προσπάθεια προσαρμογής των τιμών είναι αξιοσημείωτη και σας διαβεβαιώνω ότι, εδώ και πολύ καιρό στον χώρο του αυτοκίνητου οι περισσότερες εταιρείες παλεύουν σκληρά με τα εργοστάσια τις τελικές τιμές των αυτοκινήτων. Ίσως είναι ο μοναδικός κλάδος του εμπορίου που έχει να επιδείξει τόσο μεγάλη προσπάθεια και συγκεκριμένα αποτελέσματα στη διαμόρφωση των τιμών.

Το νέο Skoda Rapid βρίσκεται στις εκθέσεις και η βασική έκδοση Active 1.2 86 ίππων κοστίζει 13.490 ευρώ, 11.990 ευρώ με απόσυρση και προσφορά. Αυτές τις ήμερες δοκιμάζω την έκδοση ντίζελ 1.6 105 ίππων. Οι πρώτες εντυπώσεις μου είναι θετικές. Μου αρέσει το στήσιμο του αυτοκίνητου, η ποιότητα κύλισης και η οικονομική λειτουργία του μοτέρ. Σύντομα θα σας δώσω πληρέστερη ενημέρωση για το Test Drive του νέου Skoda Rapid.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v