VW Golf R: Αξιοπιστία και… πράσινα άλογα

Με βασικό της επιχείρημα ότι ακόμα και τα σπορ αυτοκίνητα μπορούν να είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον, η VW παρουσιάζει το ανανεωμένο R που υπόσχεται να διατηρήσει τον τίτλο του «ισχυρότερου Golf όλων των εποχών».
VW Golf R: Αξιοπιστία και… πράσινα άλογα
Τα VW Golf είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο στην χώρα μας, με πιστούς οπαδούς ανεξαρτήτως εκδόσεων και ηλικίας. Η VW ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής αλλά και τον αυξημένο ανταγωνισμό έχει διευρύνει σε μεγάλο βαθμό την γκάμα των εκδόσεων με την κορυφαία και σαφώς εξειδικευμένη να φορά ένα μεγάλο μοτέρ και να διαθέτει τετρακίνηση.

Αυτό τουλάχιστον αποτελούσε ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του κορυφαίου Golf της προηγούμενης γενιάς που ήταν γνωστό ως R 32. Ο αντικαταστάτης του, ο οποίος ακούει στο όνομα Golf R, παραμένει σπορ σχεδιαστικά, διαθέτοντας επίσης επιθετική σχεδίαση. αλλά είναι σαφώς πιο χαμηλών τόνων σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Εξωτερικά οι κυριότερες διαφορές με ένα απλό GTi επικεντρώνονται στις μεγάλες εισαγωγές αέρα, την διπλή απόληξη της εξάτμισης αλλά και στο λογότυπο R. Ξεχωρίζουν ακόμη η διακριτική αεροτομή και τα φώτα τύπου LED.

Το εσωτερικό αποπνέει δυναμισμό, είναι μοντέρνο και «σοβαρό» χωρίς όμως να δείχνει βαρετό, ενώ τα δίχρωμα μπάκετ καθίσματα και το όμορφο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και το λογότυπο R κλέβουν την παράσταση.

[Δείτε video των νέων Golf R και Scirocco, με τα πολλά κοινά χαρακτηριστικά]


Το σημαντικότερο στοιχείο και εκείνο που κάνει το Golf R να ξεχωρίζει είναι φυσικά το κινητήριο σύνολο που φορά το μοντέλο. Το προηγούμενο R32 φορούσε ένα μοτέρ 3,2 λίτρων, όμως οι ιθύνοντες αποφάσισαν ότι το μοτέρ των 2,0 λίτρων ταίριαζε καλύτερα.

Έτσι φορά το τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο και άμεσου ψεκασμού μοτέρ των 2.000 κ. εκ. (TFSI) που αποδίδει 270 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι πραγματικά εντυπωσιακές καθώς η τελική ταχύτητα φθάνει τα 250 χλμ και η επιτάχυνση (0-100) τα 5,7 δευτερόλεπτα.

Η μέγιστη ροπή των 35,7 χλμ έρχεται από αρκετά χαμηλά και συγκεκριμένα από τις 2.500 σ.α.λ., ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί ακόμη να επιλέξει κιβώτιο τύπου DSG.

Ενδιαφέρον αποτελεί, επίσης, ότι η κατανάλωση καυσίμου δεν αναμένεται να υπερβαίνει τα δέκα λίτρα ακόμα κι αν ο οδηγός «παίζει» αρκετά με το γκάζι.

Το Golf R είναι ένα ιδιαίτερο και ολοκληρωμένο μοντέλο που απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, προσανατολισμένο στις επιδόσεις, σε λάτρεις ή, εν πάση περιπτώσει, σε ενθουσιώδεις οπαδούς της VW και των Golf που διαθέτουν και γερό πορτοφόλι.

Ανεξάρτητα από την εμπορική του επιτυχία θα πρέπει να θεωρείται συλλεκτικό και αυτό είναι για ορισμένους άλλο ένα πλεονέκτημα του μοντέλου. Η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί, ενώ στην χώρα μας αναμένεται σύντομα και εντός του πρώτου τριμήνου. Δεν προβλέπεται πάντως να είναι ιδιαίτερα προσιτό, μεταξύ άλλων, λόγω και του εξειδικευμένου χαρακτήρα του.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v