Η Ιταλία ζητά αναθεώρηση της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Ο Υπουργός Ενέργειας της Ιταλίας, θεωρεί την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ στην ΕΕ παράλογη.
Ο Υπουργός Ενέργειας της Ιταλίας, θεωρεί την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ στην ΕΕ παράλογη.
Η συμφωνηθείσα νομοθεσία της ΕΕ, απαιτεί τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ μετά το 2035 να έχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα, καθιστώντας αδύνατη την πώληση νέων οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα (βενζίνη, ντίζελ).
Η ΕΕ θα πρέπει να αποφασίσει το επόμενο έτος εάν θα επανεξετάσει τον κανονισμό που ουσιαστικά απαγορεύει την πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ στο μπλοκ των 27 εθνών από το 2035, δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας Adolfo Urso, αναφέρει το Reuters.
Το 2026 να γίνει η αναθεώρηση
Μιλώντας στο περιθώριο του επιχειρηματικού φόρουμ Teha στο Cernobbio, ο Adolfo Urso είπε ότι μια ενδιάμεση αξιολόγηση για την τήρηση των νέων κανόνων, που αναμένεται το 2026, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί στις αρχές του επόμενου έτους.
«Πιστεύω ότι αυτό θα πρέπει να είναι το πρώτο θέμα με το οποίο θα ασχοληθεί η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επειδή οι εταιρείες και οι εργαζόμενοι χρειάζονται σαφήνεια», δήλωσε ο Urso.
Η δεξιά κυβέρνηση της Giorgia Meloni πιστεύει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να επιτρέψει στα κράτη μέλη να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή της τεχνολογίας που προτιμούν για την επίτευξη των συμφωνηθέντων στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και υποστηρίζει μια πιο σταδιακή απομάκρυνση από την τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Παράλογη πολιτική
«Η απαγόρευση του 2035 για τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι παράλογη και πρέπει να αναθεωρηθεί», δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας της Ιταλίας Gilberto Pichetto Fratin στο ίδιο συνέδριο.
Οι Ιταλοί αξιωματούχοι είπαν ότι δεν είναι κατά της ανάπτυξης και παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά ότι θα πρέπει να αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου συνδυασμού συστημάτων πρόωσης αυτοκινήτων.
Μειώνονται οι πωλήσεις της Stellantis
Οι πωλήσεις της Stellantis (Fiat, Jeep, Alfa Romeo κ.α.) στην Ιταλία μειώνονται και η εταιρεία σχεδιάζει να περικόψει θέσεις εργασίας. Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσιο στη Γερμανία για πρώτη φορά στα 87 χρόνια ιστορίας της.
H Stellantis είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός - αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50% - 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA. Έχει την έδρα του στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Από τον Μάιο του 2021, η Stellantis είναι η έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως (πίσω από τον όμιλο Volkswagen, την Toyota, την Renault – Nissan – Mitsubishi Alliance, την General Motors και την Hyundai Motor Group). Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνο Borsa Italiana, στο χρηματιστήριο του Παρισιού και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.