Πρόστιμα έως 15 δις ευρώ θα πληρώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αντιμετωπίσουν αυστηρότερους στόχους της ΕΕ το 2025 για το διοξείδιο του άνθρακα.

Πρόστιμα έως 15 δις ευρώ θα πληρώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να αντιμετωπίσει πρόστιμα 15 δισεκατομμυρίων ευρώ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο.

Μειώνεται ο μέσος όρος του CO2

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυστηρότερους στόχους της ΕΕ για το CO2 το 2025, καθώς το ανώτατο όριο των μέσων εκπομπών από τις πωλήσεις νέων οχημάτων πέφτει στα 94 γραμμάρια CO2/χλμ. από 116 γραμμάρια CO2/χλμ. που είναι το 2024, αναφέρει το Reuters.
«Εάν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων παραμείνουν στο σημερινό επίπεδο, η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα ή να εγκαταλείψει την παραγωγή περισσότερων από 2,5 εκατομμυρίων οχημάτων», δήλωσε ο de Meo στο ραδιόφωνο France Inter.

Χαμηλή ζήτηση για τα EV

«Η ταχύτητα ανάπτυξης της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η μισή από αυτή που θα χρειαζόμασταν για να επιτύχουμε τους στόχους που θα μας επέτρεπαν να μην πληρώνουμε πρόστιμα», είπε ο de Meo, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). .

Η υπέρβαση των ορίων του CO2 μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα ύψους 95 ευρώ ανά πλεονάζον γραμ. CO2/χλμ. που πολλαπλασιάζεται με τον αριθμό των οχημάτων που πωλήθηκαν.

Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε κυρώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Όλοι μιλούν για το 2035, σε 10 χρόνια, αλλά θα έπρεπε να μιλάμε για το 2025, γιατί ήδη παλεύουμε», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο.

«Πρέπει να μας δοθεί λίγη ευελιξία. Ο καθορισμός προθεσμιών και προστίμων χωρίς να μπορούμε να είμαστε ευέλικτοι είναι πολύ, πολύ επικίνδυνο».

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v