Αποστολή στην Ισπανία
Ξεκινάμε την καταγραφή των όσων ζήσαμε πίσω από το τιμόνι του νέου Renault Austral Esprit Alpine Full Hybrid E-Tech, με το τελικό μας συμπέρασμα για το μοντέρνας σχεδίασης C-SUV. Για εμάς είναι το καλύτερο C-SUV στο δρόμο.
Αν στην αξιολόγηση που κάνετε για ένα αυτοκίνητο ο τομέας της οδικής συμπεριφοράς παίζει καθοριστικό ρόλο να το οδηγήσετε όταν θα έρθει στην Ελλάδα.
Τα μυστικά του νέου μοντέλου, που τα βάζει στα ίσια με τα αντίστοιχα γερμανικά μοντέλα και δεν «κομπλάρει» δίπλα στους εκπροσώπους της premium κατηγορίας, βρίσκονται καλά κρυμμένα στον πίσω άξονα.
Εκεί οι μηχανικοί και οι δοκιμαστές της Renault, ξόδεψαν πολλές ώρες και έκαναν αναρίθμητες δοκιμές στη πίστα και σε κάθε είδους δρόμο, για να βρουν την ιδανική ισορροπία. Κατά αρχήν εξέλιξαν την τετραδιεύθυνση που είναι μια δική τους τεχνολογία εδώ και πολλές δεκαετίες.
Μετά αφοσιώθηκαν στη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης. Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό.
Σε κοροϊδεύει
Ότι και να κάνεις, στο δρόμο, όσα εσκεμμένα λάθη και αν σκαρφιστείς, το αυτοκίνητο δεν χαμπαριάζει. Στέκεται στο δρόμο, συγχωράει συνεχώς τις άτσαλες κινήσεις σου και νοιώθεις ότι σου βγάζει την γλώσσα. Σε κοροϊδεύει γιατί δεν μπορείς να το δαμάσεις.
Εξηλεκτρισμένο high-tech SUV
Το νέο Austral, είναι ένα εξηλεκτρισμένο high-tech SUV, που εκπροσωπεί την γαλλική μάρκα στη κατηγορία των C-SUV.
Σχεδιασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-CD 3ης γενιάς, προσφέρει διάφορα επίπεδα εξηλεκτρισμού, μεταξύ των οποίων και το νέο σύνολο κίνησης Full Hybrid E-Tech.
Μοντέρνο και τεχνολογικά εξελιγμένο, παρέχει προηγμένες και ευφυείς τεχνολογίες οδήγησης όπως το σύστημα 4CONTROL Advanced, καθώς και 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.
Οθόνη του OpenR
Με ακόμα περισσότερες δυνατότητες δικτύωσης, η τεράστια οθόνη του OpenR, φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, το οποίο ενσωματώνει τις καλύτερες υπηρεσίες και εφαρμογές της Google.
Συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των μοντέλων SUV, με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Sensual Tech (αισθησιακή σχεδίαση) της Renault. Η καμπυλωτή και εντυπωσιακή σιλουέτα του, συνδυάζεται με τις έντονες ακμές και τις σύγχρονες δομικές λεπτομέρειες, όπως η τεχνολογία micro-optics που χρησιμοποιείται στα εμπρός και πίσω LED φωτιστικά σώματα.
Το high-tech cockpit είναι ανεπτυγμένο γύρω από την μεγάλη οθόνη του συστήματος OpenR που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3" και την κάθετη οθόνη πολυμέσων 12". Η οθόνη του νέου Head Up Display των 9.3", που προβάλλεται πάνω στο παρμπρίζ, συμπληρώνει το συνολικό αριθμό οθονών του αυτοκινήτου.
Αιωρείται το ταμπλό
Η αυτορρυθμιζόμενη φωτεινότητα και οι βελτιστοποιημένες ανακλαστικές ιδιότητες, κατέστησαν δυνατή την αφαίρεση του παραδοσιακού αλεξήλιου πάνω από την οθόνη του OpenR, χαρίζοντάς στο ταμπλό την αίσθηση ότι αιωρείται, αλλά και βελτιώνοντας συνολικά την ευρυχωρία στο εσωτερικό.
Διαθέτει επίσης και μία κεντρική κονσόλα ειδικής σχεδίασης. Με κομψό και μοντέρνο στυλ, δημιουργεί ένα κομψό διαχωριστικό μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Διαθέτει επίσης ένα πρακτικό υποβραχιόνιο που κάνει πιο εύκολη τη χρήση της οθόνης πολυμέσων. Η κονσόλα περιλαμβάνει ειδική θέση τηλεφώνου με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης και έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα.
Πραγματικό ξύλο
Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και τις διαθέσιμες επιλογές, το εσωτερικό διαθέτει επενδύσεις από πραγματικό ξύλο, δέρμα, Alcantara, ύφασμα, και άλλα, απαλά στην αφή υλικά, που συνδυάζονται άψογα με τις λακαρισμένες λεπτομέρειες σε αποχρώσεις Deep Glossy Black και Satin Chrome. Το σύνολο αναβαθμίζεται από το προηγμένο σύστημα εσωτερικού φωτισμού με την ονομασία Living Lights.
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατά τους που φτάνει τα 27,4 εκ., από τους κορυφαίους στην κατηγορία.
Το πορτμπαγκάζ διαθέτει ηλεκτρική hands free λειτουργία για την πίσω πόρτα και χωρητικότητα 500 λίτρα στα μοντέλα Mild Hybrid και Mild Hybrid Advanced. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει έως και τα 1.525 λίτρα.
Δύο εκδόσεις για την ανάρτηση
Είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας CMF-CD. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις ανάρτησης: με ημιάκαμπτο πίσω άξονα στα μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς και με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, για τα μοντέλα με σύστημα τετραδιεύθυνσης 4 Control Advanced.
Το μοντέλο με την τετραδιεύθυνση επιτυγχάνει κύκλο στροφής 10,1 μέτρα. Η ευελιξία του σε αστικό περιβάλλον είναι εφάμιλλη ενός οχήματος πόλης και χωρίς αντίπαλο στην κατηγορία του σε αυτό τον τομέα.
Εξηλεκτρισμένοι κινητήρες
Προσφέρεται με μία ευρεία γκάμα πρωτοποριακών εξηλεκτρισμένων κινητήρων. Τελευταίας γενιάς κινητήρες Full Hybrid E-Tech με ισχύ έως 200 ίππους και δύο βενζινοκινητήρες, ένας Mild Hybrid Advanced 48V με ισχύ 130 ίππους και ένας με Mild Hybrid 12V με ισχύ 140 ή 160 ίππους.
Εφοδιάζεται με το ολοκαίνουργιο σύστημα κίνησης Full Hybrid E-Tech κινητήρα. Το σύνολο αποτελείται από έναν turbo 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 400V ισχύος 1.7kWh και ένα έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων multi-mode. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 200 ίππους.
Ο Mild Hybrid Advanced κινητήρας, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault και αποτελεί μία εναλλακτική επιλογή για τους κινητήρες ντιζελ. Συνδυάζει το σύγχρονο 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Ο κινητήρας των 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο, διατηρεί τη κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 στα χαμηλότερα επίπεδα της κατηγορίας(από 5.3 λίτρα/100 χλμ. και 123 γραμ.CO2/χλμ.).
Ο Mild Hybrid κινητήρας χρησιμοποιεί τον 4κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1.3 που ήδη κινεί αρκετά μοντέλα της Renault. Υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα-μίζα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V. Αποδίδει 140 ή 160 ίππους σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο X-Tronic, ή 140 ίππους με χειροκίνητο κιβώτιο. Ο Mild Hybrid κινητήρας 12V των 160 ίππων επιτυγχάνει μέση κατανάλωση από 6,2 λίτρα/100χλμ., με εκπομπές CO2 που ξεκινούν από τα 136 γραμ./χλμ.
Μία νέα εμπειρία υπηρεσιών
Ως ένας τεχνολογικά άρτιος εκπρόσωπος της «Nouvelle Vague» της Renault, το Renault Austral αντιπροσωπεύει μια γενιά συνδεδεμένων, έξυπνων, εξατομικευμένων και ευέλικτων οχημάτων.
Η τεχνητή νοημοσύνη του και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) που χρησιμοποιούν δεδομένα χαρτών με βάση το cloud, συμβάλλουν στην εξασφάλιση μεγαλύτερης άνεσης κατά την οδήγηση.
Το Renault Austral κάνει επίσης τη ζωή των χρηστών του ακόμα πιο εύκολη χάρη στις νέες δικτυωμένες υπηρεσίες συντήρησης.
Συνδεδεμένο με την πλατφόρμα My Renault, παρέχει πρακτικές λύσεις για τον εξ αποστάσεως έλεγχό του και την καθοδήγηση. Τόσο οι ιδιώτες όσο και οι επαγγελματίες ιδιοκτήτες, έχουν στη διάθεσή τους μια πλήρη γκάμα υπηρεσιών μέσω των οποίων παρέχεται η δυνατότητα του εξ αποστάσεως ελέγχου ορισμένων λειτουργιών και συγκεκριμένων δεδομένων του αυτοκινήτου.
Έξυπνα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Το Renault Austral διαθέτει 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), τα οποία μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρείς κατηγορίες: οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια.
Αυτά περιλαμβάνουν: το Head Up Display νέας γενιάς, το Active Driver Assist, για αυτονομία κίνησης επιπέδου 2 που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με τη λειτουργία Stop & Go, το σύστημα Lane Centering, τα δεδομένα του GPS και τη χαρτογράφηση, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να προσαρμόζει αυτόματα την πορεία του σε κάθε διαδρομή, κάμερα 3D 360°, αυτοματοποιημένη υποβοήθηση στάθμευσης, προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning) και αποφυγή εκτροπής από τη λωρίδα (Lane Departure Prevention) στη φάση του προσπεράσματος, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά την πορεία με όπισθεν (Rear Automatic Emergency Braking), ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), καθώς και σύστημα προηγμένου φωτισμού Matrix LED Vision, αλλά και σύστημα ασφαλούς εξόδου επιβατών (Occupant Safe Exit).
Το νέο Renault Austral θα βρίσκεται στην Ελλάδα στις αρχές του 2023. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 38.000 ευρώ.