Οδηγούμε το νέο Volvo XC90 T8 PHEV 455 ίππων AWD
Από την Κοπεγχάγη της Δανίας πήγαμε στο Μάλμε της Σουηδίας οδηγώντας το μεγαλοπρεπές Volvo XC90 PHEV.
Από την Κοπεγχάγη της Δανίας πήγαμε στο Μάλμε της Σουηδίας οδηγώντας το μεγαλοπρεπές Volvo XC90 PHEV.
Αποστολή στη Δανία και τη Σουηδία
Οι Σουηδοί έχουν εμπεριστατωμένη άποψη για την ευζωία και την πολυτέλεια. Με βάση αυτές τις αρχές εξελίσσουν και τα μοντέλα της premium μάρκας Volvo.
Η τελευταία για το 2024 δημοσιογραφική αποστολή της Volvo αφορούσε το νέο SUV XC90 T8 PHEV 455 ίππων AWD και διοργανώθηκε με τέτοιο τρόπο που να μας δώσει την δυνατότητα να ζήσουμε δυο ημέρες, σαν τους υποψήφιους αγοραστές της ναυαρχίδας της μάρκας που σήκωσε πολύ ψηλά την σημαία της ασφάλειας. Οδήγηση σε εξαιρετικής ομορφιάς περιοχές, ενημέρωση για κάθε τεχνολογικό επίτευγμα της φημισμένης μάρκας και γευσιγνωσία.
Μια διαφορετική πανευρωπαϊκή παρουσίαση υψηλού επιπέδου που επιμελήθηκε για την ελληνική αποστολή ο Αλέξανδρος Κωστήρογλου Head of Marketing Operations & Communications Volvo Car Hellas. Να τονίσουμε την άψογη οργάνωση και την ευκαιρία που μας δόθηκε να οδηγήσουμε για πολλά χλμ. ένα τόσο ακριβό και εξελιγμένο αυτοκίνητο.
Από την Κοπεγχάγη της Δανίας πήγαμε στο Μάλμε της Σουηδίας και επιστρέψαμε στη Κοπεγχάγη για να γυρίσουμε στην πατρίδα αεροπορικώς. Ένα ταξίδι που σας το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.
Εντυπωσιακή γέφυρα Όρεσουντ
Πίσω από το τιμόνι του μεγαλοπρεπούς Volvo XC90 PHEV, κινηθήκαμε δυο φορές, τηρώντας πιστά τα όρια ταχύτητας, στην εντυπωσιακή γέφυρα Όρεσουντ, που συνδέει την Κοπεγχάγη της Δανίας με το νοτιότερο τμήμα της Σουηδίας. Η γέφυρα με σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο διπλής κατεύθυνσης στο στενό του Ορεσουντ, εγκαινιάστηκε την 1 Ιουλίου του 2000. Εκτείνεται σε 8 χλμ. από τη σουηδική ακτή μέχρι το τεχνητό νησί Πέμπερχολμ, που κατασκευάστηκε σε μικρή απόσταση από το μικρό φυσικό νησί Σάλτχολμ. Και για άλλα 4 χλμ. μέχρι το δανικό νησί Άμεγια. Η γέφυρα Όρεσουντ είναι η μεγαλύτερη γέφυρα που συνδυάζει σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη, και συνδέει δύο μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές: την Κοπεγχάγη, πρωτεύουσα της Δανίας και τη σημαντική σουηδική πόλη Μάλμε. Ενώνει το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της Σκανδιναβίας με αυτό της Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης. Η γέφυρα έλαβε το βραβείο IABSE-Εξαίρετη Κατασκευή για το έτος 2002. Το κόστος συμπεριλαμβανομένου και του αυτοκινητοδρόμου και του σιδηροδρόμου άγγιξε τα 5,7 δις δολάρια ΗΠΑ και θα αποσβεσθεί πλήρως το 2035.
Αναβάθμισε τον κώδικα
Όσοι οδηγούν το Volvo XC90 μας αντιλαμβάνονται πλήρως. Η premium μάρκα έχει αναβαθμίσει τον κώδικα που σχεδιάζει και κατασκευάζει τα μοντέλα της. Η ρηξικέλευθη προοπτική και το ενδιαφέρον για την ευχαρίστηση του οδηγού και των επιβατών επικρατούν σε κάθε ενέργεια της.
Η Volvo θεωρεί ότι το αναθεωρημένο XC90 PHEV είναι ένα νέο μοντέλο. Ουσιαστικά πρόκειται για μια εκτεταμένη αναβάθμιση του δημοφιλούς SUV που φτιάχτηκε για μεγάλα ταξίδια και διακοπές. Οδηγώντας το επιβλητικό αυτοκίνητο καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύνολο υψηλών επιδόσεων, με εξαιρετικό επίπεδο ασφάλειας και άνεσης. Ειλικρινά δεν υστερεί σε τίποτα από τον ανταγωνισμό και ας μην είναι η επόμενη γενιά του XC90.
Ακόμα καλύτερο
Ουσιαστικά η Volvo έκανε το καλύτερο της SUV ακόμα καλύτερο. Το XC90 PHEV είναι το σύμβολο της Volvo και χάρη σε μια ευρεία γκάμα ενημερώσεων τεχνολογίας και σχεδιασμού μέσα και έξω, το βραβευμένο και με τις μεγαλύτερες πωλήσεις υβριδικό SUV είναι τώρα καλύτερο από ποτέ. Δεν σας κρύβουμε ότι μας εντυπωσίασε και πως θεωρούμε ότι είναι μια ιδανική επιλογή για όσους έχουν οικονομικό προϋπολογισμό για το αυτοκίνητο τους, τουλάχιστον 104.000 ευρώ.
Πάνω από 70 χλμ. με ηλεκτρισμό
Όπως διαπιστώσαμε στους αλφαδιασμένους δρόμους της Δανίας και της Σουηδίας, είναι ένα premium επταθέσιο, με πρωτόγνωρο επίπεδο άνεσης. Πρόκειται για ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στο δρόμο και στην plug-in hybrid εκδοχή του ανταγωνίζεται και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα καθώς προσφέρει περισσότερα από 70 χλμ. πλήρως ηλεκτρική αυτονομία με μία μόνο φόρτιση στο πλαίσιο του κύκλου δοκιμών WLTP.
Μηδενική κατανάλωση βενζίνης
Αυτό σημαίνει ότι πολλοί οδηγοί μπορούν να κάνουν το καθημερινό τους ταξίδι με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Τα επίσημα δεδομένα της μάρκας δείχνουν ότι περίπου η μισή απόσταση που καλύπτεται από τα τελευταία plug-in υβριδικά αυτοκίνητα Volvo διανύεται με καθαρή ηλεκτρική ενέργεια.
Το XC90 PHEV έχει περισσότερη ισχύ όταν τη χρειάζεται ο οδηγός για μεγαλύτερα ταξίδια. Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης συνδυάζεται με έναν αποδοτικό βενζινοκινητήρα για να επεκτείνει την αυτονομία κατά περισσότερα από 800 χλμ., με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης και την μπαταρία πλήρως φορτισμένη.
Ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει την πλήρη συνδυασμένη ισχύ από τον βενζινοκινητήρα 2.0 απόδοσης 310 ίππων και το ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 145 ίππων για σταθερή οδήγηση σε όλους τους τροχούς ή εκτός δρόμου.
Μια νέα, πιο μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση ενισχύει την επιβλητική εμφάνιση του XC90. Αντανακλά τη συνεχιζόμενη μετάβαση της φίρμας προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση και απηχεί στοιχεία των νεότερων, πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.
Ανανεωμένο εσωτερικό με σουηδική άποψη
Ωστόσο, αναμφισβήτητα τα μεγαλύτερα νέα έρχονται από το εσωτερικό του πολυτελούς SUV. Αξιολογήσαμε το ανανεωμένο εσωτερικό που ενισχύει την πρακτικότητα και φέρνει στον χρήστη του XC90, την εμπειρία, που έχει ήδη προσδώσει η μάρκα στα νέα της αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα EX90 και EX30. Ξεχωριστό στοιχείο η μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής με υψηλότερη ανάλυση που βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη και φέρνει έναν κόσμο νέων λειτουργιών, εφαρμογών και φυσικά τακτικών ενημερώσεων λογισμικού over-the-air.
«Το νέο XC90 αποπνέει αυτοπεποίθηση. Η υβριδική ναυαρχίδα μας είναι ένα από τα μοντέλα μας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις εδώ και χρόνια και εξακολουθεί να είναι αγαπημένο μεταξύ πολλών οδηγών», δήλωσε ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars. «Αν αναζητάτε άνεση, ευρυχωρία, πολυτέλεια, ευελιξία και υβριδική απόδοση, το XC90 ξεχωρίζει σε όλους αυτούς του τομείς. Το XC90 και το πλήρως ηλεκτρικό αδερφάκι του EX90 παρέχουν στους οδηγούς τις επιλογές που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους και μας εξοπλίζουν με ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο καθώς συνεχίζουμε τη μετάβασή μας προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση».
«Παράλληλα με τη νέα γκάμα πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το plug-in υβριδικό XC90 T8 παραμένει μια δημοφιλής επιλογή για τους οδηγούς μας και ένα σημαντικό αυτοκίνητο για εμάς όσον αφορά τις πωλήσεις και την κερδοφορία. Μαζί με τα πλήρως ηλεκτρικά μας μοντέλα, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα όπως το XC90 και τα αδέρφια του συνθέτουν ένα συναρπαστικό και ισορροπημένο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων για τη Volvo Cars, παρέχοντας μια ισχυρή γέφυρα σε ένα πλήρως ηλεκτρισμένο μέλλον ».
«Αυτή η ισορροπία μεταξύ πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών είναι το σωστό χαρτοφυλάκιο για τη σημερινή αγορά, καθώς η premium πλήρως ηλεκτρική αγορά εξακολουθεί να αναπτύσσεται σε πολλές βασικές αγορές. Οι προσθήκες παραμένουν κρίσιμες για τα σχέδια αύξησης πωλήσεων και κερδών τα επόμενα χρόνια».
Ολοκληρωμένη σουίτα ενεργητικής ασφάλειας
Όπως με κάθε αυτοκίνητο Volvo, έτσι και το XC90 είναι ένα από τα ασφαλέστερα διαθέσιμα αυτοκίνητα. Είναι εξοπλισμένο με προηγμένο κλωβό ασφαλείας, καθώς και μια ολοκληρωμένη σουίτα λειτουργιών ενεργητικής ασφάλειας που συμβάλουν στην επίτευξη υψηλών ποσοστών ασφάλειας.
Μας ενημέρωσαν ότι χρησιμοποιώντας ραντάρ και μπροστινή κάμερα, μπορεί να ανιχνεύσει αν έχει εισέλθει από αμέλεια είτε απροσεξία του οδηγού στην άλλη λωρίδα είτε στο αντίθετο ρεύμα και το αυτοκίνητο αυτόματα οδηγείται με ασφάλεια πίσω στην αρχικά επιλεγείσα λωρίδα για να αποφευχθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης. Βοηθά επίσης να αποφευχθεί η ακούσια φυγή του δρόμου. Μπορεί να χρησιμοποιήσει το φρενάρισμα και το τιμόνι για να βοηθήσει στην αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα, πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα.
Βελτιωμένη ανάρτηση
Το πιέσαμε όσο μας επέτρεπαν οι συνθήκες οδήγησης και τα ραντάρ ταχύτητας. Βεβαιωθήκαμε ότι η οδήγηση στο XC90 είναι καλύτερη από ποτέ, με θρυλική άνεση καθισμάτων και βελτιωμένη ανάρτηση στάνταρ. Μάθαμε ότι κάθε μεμονωμένος αποσβεστήρας προσαρμόζεται αυτόματα στις τρέχουσες συνθήκες του δρόμου για να βελτιστοποιήσει τόσο την άνεση όσο και τη σταθερότητα και να επιτευχθεί μια πιο σίγουρη και ξεκούραστη οδηγική εμπειρία.
Και αν θέλετε κάτι παραπάνω, η προαιρετική αερανάρτηση συνεργάζεται με το ενεργό πλαίσιο που παρακολουθεί το αυτοκίνητο, το δρόμο και τον οδηγό 500 φορές το δευτερόλεπτο για να προσφέρει την πιο άνετη οδήγηση.
Αερανάρτηση
Ανάλογα με το αν ο οδηγός θέλει εύκολη πρόσβαση για είσοδο ή έξοδο, καλύτερη αεροδυναμική στην ταχύτητα ή επιπλέον ύψος οδήγησης για ανώμαλο έδαφος, το XC90 με αερανάρτηση μπορεί να χαμηλώσει κατά 20 χιλ. ή να ανυψωθεί κατά 40 χιλ.. Επιπλέον, πρόσθεσαν επιπλέον μόνωση σε ορισμένα μέρη του αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει ακόμη λιγότερος θόρυβος από τον άνεμο και τον δρόμο.
Το ανανεωμένο εσωτερικό έρχεται με μια επανασχεδιασμένη μπροστινή καμπίνα που αντιπροσωπεύει το καλύτερο της σύγχρονης σκανδιναβικής σχεδίασης. Το ταμπλό έχει πιο οριζόντιο σχήμα από πριν, ενσωματώνει διακοσμητικά πάνελ κατασκευασμένα από premium ανακυκλωμένα υλικά με πιο ανάγλυφο φινίρισμα και χωρίζεται από νέους κάθετους αεραγωγούς. Ο ενισχυμένος φωτισμός συμβάλλει σε μια ακόμα πιο πολυτελή αίσθηση τη νύχτα.
Σχόλια σημερινών κατόχων
Επίσης, αναδιαμορφώσαν την καμπίνα για να την κάνουν ακόμα πιο πρακτική, ανταποκρινόμενη στα σχόλια των σημερινών κατόχων του XC90. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν επιπλέον χώρο αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, συμπεριλαμβανομένης μιας πρόσθετης ποτηροθήκης και τοποθέτησαν τον ασύρματο φορτιστή τηλεφώνου πίσω από το κεντρικό τούνελ, ξεχωριστά από τον κύριο χώρο αποθήκευσης, για μεγαλύτερη ευκολία.
Το XC90 μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα πολυτελή αυτοκίνητα με τα καλύτερα ηχητικά συστήματα. Το ειδικά σχεδιασμένο ηχοσύστημα High Fidelity της Bowers & Wilkins, μπορεί να αναπαράγει πιστά την ακουστική μιας σκηνής, μιας αίθουσας συναυλιών ή ενός τζαζ κλαμπ.
Χαμηλό επίπεδο θορύβου
Από την διήμερη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Volvo XC90 T8 PHEV 455 ίππων AWD, κρατήσαμε: την υπεροχή του πολυτελούς SUV στο δρόμο ακόμη και όταν κινηθήκαμε σε τμήματα με πάγο και χιόνι, τον εξαιρετικό τρόπο που στριβεί, την έντονη αίσθηση ασφαλείας και σιγουριάς, κάθε στιγμή νοιώσαμε ότι εμείς το καθοδηγούμε, το ιδιαιτέρα χαμηλό επίπεδο θορύβου, την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, την μεγάλη άνεση, τα εξαιρετικά καθίσματα με τις πολλαπλές ρυθμίσεις και βέβαια το δώρο των μηχανικών τους ετοιμοπόλεμους κάθε στιγμή 455 ίππους.
Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 8,6 χλμ./ώρα. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4΄΄, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Αποθηκευτικός χώρος 640 λίτρα. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 104.710 ευρώ. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα έρθουν στην Ελλάδα στα μέσα Ιανουάριου 2025.