Νέα Mercedes-Benz GLC: Η εξέλιξη του υβριδισμού

Η νέα GLC συναρπάζει με τις επιδόσεις και την αποδοτικότητά της στην οδήγηση, όντας η επιτομή της σπορτίφ πολυτέλειας.
Νέα Mercedes-Benz GLC: Η εξέλιξη του υβριδισμού

Η νέα GLC είναι η επιτομή της μοντέρνας, σπορτίφ πολυτέλειας. Είναι το πιο δυναμικό μοντέλο της οικογένειας οχημάτων SUV της Mercedes-Benz. Αυτό υπογραμμίζει με την πρώτη ματιά η σχεδίασή της με τις μοναδικές αναλογίες, τις εντυπωσιακές επιφάνειες, τις όμορφα διαμορφωμένες ακμές και τη σαφή διαρρύθμιση του υψηλής ποιότητας εσωτερικού χώρου.

Συναρπάζει επίσης με τις επιδόσεις και την αποδοτικότητά της στην οδήγηση. Η GLC διατίθεται μόνο ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό.

«Διαφανές καπό»

Το plug-in υβριδικό μοντέλο προσφέρει αυτονομία άνω των 100 χλμ. (WLTP) που την καθιστά ιδανική για καθημερινή κυρίως ηλεκτρική οδήγηση. Η GLC κινείται άνετα σε κάθε έδαφος – τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου – και εντυπωσιάζει με την άνεση και την ευελιξία της. Το νέο σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα κάνει την οδήγησή της πολύ πιο ευκίνητη και ασφαλή. Εκτός δρόμου, εντυπωσιάζει με πολυάριθμα χαρακτηριστικά όπως το σύστημα 4MATIC στον βασικό εξοπλισμό, η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση εκτός δρόμου στα μοντέλα plug-in, η οθόνη off-road και το «διαφανές καπό».



Εξηλεκτρισμένα σύνολα

Η νέα GLC διατίθεται μόνον ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG). Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων (FAME) της Mercedes-Benz.

Αντίστοιχα, με τον εξηλεκτρισμό βάσει αναγκών, η γκάμα κινητήρων συμβάλλει σημαντικά στην ευελιξία του διεθνούς δικτύου παραγωγής. Τέσσερις από αυτούς τους κινητήρες είναι ήπιες υβριδικές μονάδες που ενισχύονται έξυπνα στις χαμηλές στροφές από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Τρεις ακόμη εκδόσεις κινητήρων είναι πλήρως υβριδικές μονάδες με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 100 kW και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.

Η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) εξασφαλίζει άριστη απόδοση ενέργειας. Το σύστημα περιλαμβάνει το ηλεκτρικό κύκλωμα 48 volt, το οποίο επιτρέπει λειτουργίες όπως «κύλιση», ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και, ως εκ τούτου, σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου.

Επιπλέον, η εκκίνηση των κινητήρων γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα χάρη στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG), με αποτέλεσμα η λειτουργία Start-Stop να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη για τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την ελεύθερη κύλιση με απενεργοποιημένο κινητήρα στην έντονη επιτάχυνση με ισχύ από τον κινητήρα. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης φροντίζει για εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.

Ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χλμ.

Η GLC έχει επίσης αποκτήσει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης τέταρτης γενιάς. Αξιοποιώντας τους ίδιους βασικούς κινητήρες, ο εξηλεκτρισμός έχει κάνει άλλο ένα μεγάλο βήμα. Με ηλεκτρική ισχύ πλέον 100 kW, ροπή στρέψης 440 Nm και συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χλμ. (WLTP), οι καθημερινές διαδρομές μπορούν ουσιαστικά να γίνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά. Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης φροντίζει για ηλεκτρική οδήγηση στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο.

Για παράδειγμα, η ηλεκτρική οδήγηση έχει προτεραιότητα σε μεγαλύτερες διαδρομές εντός αστικών περιοχών. Είτε με έναν από τους δύο βενζινοκινητήρες είτε με τον πετρελαιοκινητήρα, τα plug-in υβριδικά οχήματα, δεν είναι απλώς πολύ αποδοτικά, αλλά και εξαιρετικά δυναμικά στην οδήγηση.

Δυο επιλογές

Δύο προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του συστήματος κίνησης plug-in άκρως στοχευμένα:

• BATTERY HOLD: Προτεραιότητα δίνεται στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. όταν έχει προγραμματιστεί για αργότερα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε ζώνη χαμηλών εκπομπών. Το υβριδικό σύστημα κίνησης επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.

• ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως 140 χλμ./ώρα, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το σημείο πίεσης του πεντάλ γκαζιού.



Έξυπνη στρατηγική λειτουργίας

Εάν η στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής ενεργοποιηθεί σε οποιοδήποτε από τους δύο τρόπους οδήγησης, τα δεδομένα σχετικά με την αναμενόμενη διαδρομή αξιολογούνται όταν είναι ενεργή η καθοδήγηση διαδρομής. Λαμβάνονται υπόψη παράγοντες όπως τα δεδομένα πλοήγησης, η τοπογραφία, τα όρια ταχύτητας και οι συνθήκες κυκλοφορίας σε ολόκληρη την προγραμματισμένη διαδρομή. Με τη στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής, οι δύο μορφές ενέργειας του υβριδικού οχήματος μπορούν να κατανέμονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το σύστημα ελέγχου επιλέγει αυτόματα το καταλληλότερο πρόγραμμα, ώστε να επηρεάζεται στοχευμένα η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να εξοικονομηθεί για ηλεκτρική οδήγηση, ώστε να είναι δυνατή η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε περιβαλλοντικές ζώνες.

Μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα

Στα προγράμματα οδήγησης HYBRID και ELECTRIC, καθώς και BATTERY HOLD, το σύστημα υποβοήθησης ECO αξιολογεί επίσης τα δεδομένα της διαδρομής και υποστηρίζει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με τη διαδρομή. Εάν ο χάρτης πλοήγησης ή οι αισθητήρες και οι κάμερες ανιχνεύσουν, για παράδειγμα, έναν κυκλικό κόμβο, μια στροφή φουρκέτα, μια κλειστή στροφή, μια διασταύρωση, μια ανηφόρα, ένα προπορευόμενο όχημα ή κάποιο όριο ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης ECO υπολογίζει τη βέλτιστη ταχύτητα του οχήματος με βάση την απόσταση, την ταχύτητα και την κλίση.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας GLC έχουν μια απτική (ενεργή) μονάδα πεντάλ γκαζιού. Στο πρόγραμμα οδήγησης ELECTRIC, η μονάδα σηματοδοτεί τη μετάβαση από την ηλεκτρική οδήγηση στην οδήγηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ενός αισθητού σημείου πίεσης. Μόλις πατηθεί το πεντάλ γκαζιού πέρα από το συγκεκριμένο σημείο πίεσης, τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παρέχοντας πρόσθετη ροπή στρέψης.

Ο τιμοκατάλογος της νέας Mercedes-Benz GLC: 200 4MATIC 204+20 ίπποι 66.500 ευρώ. GLC 300 4MATIC 258+20 ίπποι, 75.500 ευρώ. GLC 220d 4MATIC 197+20 ίπποι, 71.500 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v