Το 2022 είναι μια από τις δυσκολότερες χρονιές και για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Στη δύσκολη εξίσωση που έχει κύριο συντελεστή την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης προστέθηκαν τα παιχνίδια των παραγωγών ημιαγωγών με τις παραδόσεις και τις αυξημένες τιμές καθώς και οι συνέπειες από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά ήρθε και η ενεργειακή κρίση για να ανατρέψει κάθε πρόβλεψη και όλα να πάνε πίσω.
Στη αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών και των κρατικών επιδοτήσεων που δίνονται για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα η κατρακύλα δεν σταμάτησε.
Το εννιάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου στην ΕΕ πουλήθηκαν 5.996.638 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα η πτώση ήταν 11,9%. Πέρσι παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας είχαν ταξινομηθεί 6.807.745 καινούργια αυτοκίνητα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διακύμανση των πωλήσεων των πολυτελών αυτοκινήτων γιατί μεγάλο μέρος των υποψήφιων αγοραστών στράφηκε στα premium μοντέλα για να εξασφαλίσει καλύτερα χαρακτηριστικά ασφάλειας, άνεσης και βέβαια το απαραίτητο status.
Όλες οι premium μάρκες εκτός από την Porsche σημείωσαν πτώση των πωλήσεων ενώ η Mercedes-Benz είχε τις λιγότερες απώλειες(-5%). Δυστυχώς, στις πολυτελείς μάρκες με κριτήριο την δυνατότητα παραγωγής και την διείσδυση στην αγορά η Volvo έκανε αρνητικό ρεκόρ πωλήσεων. Η μοναδική σουηδική μάρκα είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 24,7% σε σχέση με το ίδιο περσινό διάστημα.
Η εικόνα των πωλήσεων των premium μαρκών από τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο 2022 και η πτώση των πωλήσεων σε σχέση με πέρσι: Audi πούλησε φέτος 301.966 αυτοκίνητα, πέρσι είχε 336. 976 πωλήσεις, μείωση κατά 10.4%. Porsche 39.658, 36.157 +9.7%. BMW 327.152, 376.395 -13.1%. Mercedes-Benz 333.989, 351.710 -5%. Volvo 114.965, 152.744 - 24.7%. Land Rover 30.864, 37.210 -17.1%. Jaguar 8.339, 13.678 - 39%.