Αυτό είναι το χειροκίνητο hypercar 864 ίππων!

Η ιταλική εταιρεία κατασκευής υπεραυτοκινήτων Pagani, δημιουργεί ένα ακόμα μηχανοκίνητο αριστούργημα.
Αυτό είναι το χειροκίνητο hypercar 864 ίππων!

Κάθε Pagani ξεκινά την επαφή της με τον οδηγό με ένα αισθητικό σοκ. Η Pagani Utopia εκπέμπει απλότητα. Επιβάλλει τις γραμμές της, που είναι τόσο χαρακτηριστικές, αλλά ταυτόχρονα είναι τόσο διαφορετικές από οτιδήποτε μας έχει προσφέρει η μάρκα στο παρελθόν. Ένα σχήμα που είναι πιο ρέον και καμπυλωτό.

Από το παρμπρίζ, με τις στρογγυλεμένες επάνω άκρες του, μέχρι τις λεπτομέρειες των φτερών και του καπό, τα πιο απαλά περιγράμματα του δίνουν μια νέα έκφραση, ένα νέο περίγραμμα. Ένα σχήμα λειασμένο και εκλεπτυσμένο που μένει στη μνήμη από την πρώτη φορά που το βλέπεις. Το νέο αυτοκίνητο έχει πολύ λίγα αεροδυναμικά πρόσθετα, αλλά είναι πιο αποτελεσματικό από ποτέ.


Αεροδυναμική διείσδυση

Οι πλαϊνοί καθρέπτες, σαν αιωρούμενοι στον αέρα, χάρη στη στήριξη σε σχήμα αεροτομής, είναι χωρισμένοι από το αμάξωμα για καλύτερη αεροδυναμική διείσδυση, δείχνοντας τη σχολαστική βελτιστοποίηση που έγινε στη σήραγγα αέρα. Κάθε μέρος του, είναι τόσο όμορφα φιλοτεχνημένο, που μπορούσε να εκτεθεί στη βιτρίνα ενός κοσμηματοπωλείου.


Η τετραπλή εξάτμιση από τιτάνιο, προσωπικό μνημείο και υπογραφή της μάρκας, εξακολουθεί να υπάρχει. Διαθέτει κεραμική επίστρωση, για να διαχέει αποτελεσματικά τη θερμότητα, αλλά εξακολουθεί να ζυγίζει λίγο πάνω από 6 κιλά.


Ένα αυτοκίνητο μπορεί να συγκριθεί με ένα γλυπτό, αλλά το άνοιγμα της πόρτας αλλάζει τα πάντα. Ένα γλυπτό, ναι, αλλά ένα στο οποίο μπορείτε να καθίσετε. Το εσωτερικό του Pagani Utopia είναι ακόμα πιο πρωτότυπο, αν είναι δυνατόν, από το εξωτερικό του σχήμα.



Χωρίς οθόνες

Ούτε μοντέρνο ούτε ρετρό, είναι διαχρονικό. Δεν υπάρχουν οθόνες εκτός από την ελάχιστη οθόνη μπροστά από τον οδηγό. Οι μεγάλες οθόνες θα ήταν ευκολότερο να τοποθετηθούν και θα εξοικονομούσαν πολλή προσπάθεια στη σχεδίαση, αλλά θα είχε αφαιρέσει μεγάλο μέρος της ομορφιάς. Όλα τα όργανα είναι καθαρά αναλογικά και κάθε ένα από τα ευανάγνωστα καντράν αποκαλύπτει διακριτικά μέρος του μηχανισμού του.

Ο κινητήρας Pagani V12, ένας biturbo 6 λίτρων που κατασκευάστηκε ειδικά από τη Mercedes-AMG για την Pagani, είναι το αποτέλεσμα μιας τεράστιας δουλειάς. Αποδίδει 864 ίππους και αναβαθμίζει την συνολική ποσότητα ενέργειας παρέχοντας και 1.100 Nm ροπής!. Ανεβάζει στροφές και είναι ευέλικτο και ισχυρό, ενώ πληροί τους πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων, συμπεριλαμβανομένων αυτών που ισχύουν στην Καλιφόρνια.



Χειροκίνητο

Για τη μετάδοση η επιλογή ήταν φιλοσοφική. Δεν επιλέχθηκε ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είναι αποδοτικό, αλλά βαρύ και στερεί από τον οδηγό την ικανότητα να ρυθμίζει τον ρυθμό της επιτάχυνσης του αυτοκινήτου. Η Pagani στράφηκε στον πιο διάσημο κατασκευαστή μηχανοκίνητων σπορ και υψηλών επιδόσεων κιβωτίων ταχυτήτων, την Xtrac, για να αναπτύξει το ταχύτερο δυνατό κιβώτιο ταχυτήτων με ελικοειδή γρανάζια. Είναι συμπαγές, ελαφρύ και εγκάρσια τοποθετημένο για βελτιστοποιημένο κέντρο βάρους.

Επιπλέον, για να ταιριάζει καλύτερα με τις επιθυμίες που εξέφρασαν οι λάτρεις της Pagani, ένα εικονικό χειροκίνητο δεν θα ήταν αποδεκτό, επομένως έχει αναπτυχθεί ένα πραγματικό χειροκίνητο κιβώτιο επτά ταχυτήτων. Δεν ήταν εύκολο να σχεδιασθεί ένα τέτοιο κιβώτιο ταχυτήτων με δακτυλίους συγχρονισμού και έναν μηχανισμό ικανό να χειριστεί ροπή 1100 Nm επαρκή για μια αμιγώς χειροκίνητη εφαρμογή, αλλά ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για την Utopia.



Όσο έξυπνα κι αν έχουν γίνει τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την κυριαρχία του οδηγού στις αλλαγές ταχυτήτων: η επικρατούσα λογική είναι δική του, κάθε αλλαγή πάνω ή κάτω είναι εντελώς μοναδική και εξαρτάται αποκλειστικά από την απόφασή του και την καλή του κρίση, τον ακριβή συνδυασμό των περιστάσεων τη φύση του δρόμου και τη διάθεση της στιγμής.

Η Pagani Utopia, θα κατασκευαστεί σε 99 μονάδες. Όλες έχουν ήδη πουληθεί.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v