Με την απαίτησή της να μειώσει δραστικά τις τοπικές εκπομπές από τα οχήματά της, η Peugeot έγινε ένας από τους πρώτους κατασκευαστές που προσφέρει ένα ηλεκτρικό van που τροφοδοτείται από κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ως στάνταρ, το Peugeot e-Expert Hydrogen.
Με αυτό το νέο μοντέλο εξοπλισμένο με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, η γαλλική μάρκα συνεχίζει να επεκτείνει τη γκάμα των προσφορών κινητικότητας χωρίς εκπομπές ρύπων.
Γρήγορη επαναφόρτιση
Η κυψέλη καυσίμου εξασφαλίζει γρήγορη επαναφόρτιση, η οποία ανοίγει τη δυνατότητα εντατικής χρήσης χωρίς εκπομπές ρύπων, κάτι που προηγουμένως ήταν αδύνατο με άλλες διαθέσιμες τεχνολογίες. Μόλις τρία λεπτά είναι το μόνο που χρειάζεται για να αποθηκεύει το υδρογόνο που απαιτείται για να καλύψει αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Αυτό είναι ένα στοιχείο που θα προσελκύσει εντελώς νέους χρήστες στα ηλεκτρικά οχήματα.
Βασικός πυλώνας
Το υδρογόνο γίνεται βασικός πυλώνας της ενεργειακής μετάβασης. Έχουν ανακοινωθεί μια πληθώρα διεθνών έργων, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και η υποδομή αναπτύσσεται χάρη σε πολυάριθμες επενδύσεις. Η επένδυση από την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Καθαρού Υδρογόνου εκτιμάται σε περίπου 60 δις ευρώ. Το δίκτυο διανομής υδρογόνου έχει ώθηση από πολλά κυβερνητικά σχέδια και αυξάνεται συνεχώς στην Ευρώπη, και η μάρκα συνεργάζεται απευθείας με προμηθευτές ενέργειας για να προσφέρει πακέτα προσφορών.
Ασυμβίβαστη λύση κινητικότητας
Ο στόχος της μάρκας είναι ξεκάθαρος, να επενδύσει σε μια νέα ασυμβίβαστη λύση κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές CO2 και να γίνει ο ηγέτης στην κινητικότητα υδρογόνου.
Η κυψέλη καυσίμου που λειτουργεί με υδρογόνο ικανοποιεί πλήρως τις πιο αυστηρές απαιτήσεις για κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων. Προσαρμόζεται σε όλες τις χρήσεις - εντατική, μεγάλες αποστάσεις, γρήγορη επαναφόρτιση, μέγιστος ωφέλιμος όγκος - χωρίς να εκπέμπει τίποτα άλλο εκτός από καθαρό νερό, που απελευθερώνεται ως ατμός μέσω της εξάτμισης του σωλήνας.
Πώς λειτουργεί ο κινητήρας υδρογόνου του νέου Peugeot e-Expert;
Το νέο Peugeot e-Expert Hydrogen. χρησιμοποιεί μια τεχνολογία νέας γενιάς που ονομάζεται «Επόμενη γενιά e-Van Hydrogen efficiency». Βασισμένο στην πολυενεργειακή πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, που συνδυάζει δύο ενσωματωμένες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας.
Ηλεκτρικό σύστημα κυψελών καυσίμου. Το σύστημα συνδυάζει μια μπαταρία που μπορεί να επαναφορτιστεί από το δίκτυο με την κυψέλη καυσίμου που τροφοδοτείται από υδρογόνο που περιέχεται στα δοχεία κάτω από το δάπεδο του οχήματος. Το Peugeot e-Expert Hydrogen, επωφελείται από όλα τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου, της τεχνολογίας μπαταρίας και της ηλεκτρικής πρόσφυσης.
Χημική αντίδραση
Η κυψέλη καυσίμου είναι ένα συγκρότημα πολλών κυψελών παραγωγής ρεύματος. Είναι η συναρμολόγησή τους που δημιουργεί μια «μπαταρία». Μια κυψέλη επιτρέπει μια χημική αντίδραση μεταξύ δύο στοιχείων του υδρογόνου (το καύσιμο, που περιέχεται στις δεξαμενές) και του οξυγόνου (που περιέχεται στον αέρα του περιβάλλοντος). Η κυψέλη συναρμολογεί πολλές κυψέλες για να παράγει την ισχύ που απαιτείται για την οδήγηση του οχήματος τροφοδοτώντας τον ηλεκτρικό κινητήρα.
Αυτή η τεχνολογία είναι εγγυημένη ότι έχει μηδενικές εκπομπές CO2 χάρη σε μια αντίδραση που παράγει ηλεκτρικό ρεύμα ενώ απελευθερώνει μόνο νερό.
Η κυψέλη καυσίμου τροφοδοτείται από μια δεξαμενή που αποτελείται από 3 δοχεία χωρητικότητας 4,4 κιλών υδρογόνου υπό πίεση 700 bar. Το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από το πίσω δάπεδο και δεν εισχωρεί στον χώρο φόρτωσης του οχήματος.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου
Η κυψέλη καυσίμου συνδυάζεται με μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 10,5 kWh και ισχύος 90 kW. Βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και επίσης τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα σε ορισμένες από τις φάσεις οδήγησης . Ένας ενσωματωμένος τριφασικός φορτιστής 11 kW, που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα, χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του.
Αυτές οι δύο πηγές ενέργειας συνεργάζονται για να τροφοδοτήσουν έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 100 kW και 260 Nm ροπής
Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι εγγυημένη για 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.