Το Mazda RX-8, το εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο που προέκυψε υπό την προσεκτική επίβλεψη του επικεφαλής σχεδιασμού Ikuo Maeda ξεχωρίζει από το πλήθος ακόμα και τώρα, 10 χρόνια αφότου η Mazda σταμάτησε να το προσφέρει στην Ευρώπη.
Παρουσιάστηκε στο Ντιτρόιτ στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής το 2001 και προκάλεσε μεγάλη αίσθηση, στρέφοντας όλα τα βλέμματα πάνω του. Με μια σχεδίαση που εξυμνεί τα σπορ αυτοκίνητα, είναι μια οδηγική εμπειρία και μια πρόσκληση για απόλαυση. Η εμφάνισή του είναι το αποτέλεσμα μιας ευφυούς σχεδιαστικής διαδικασίας που ήξερε ακριβώς τι ήθελε να πει και πώς να το πει.
Πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο
Την εποχή της αποκάλυψης, ένα προσιτό, πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο με πόρτες revolver, τέσσερα καθίσματα και 290 λίτρα χώρο αποσκευών έμοιαζε με θαύμα. Παρόλο που ήταν το επόμενο στη σειρά όχημα που διέθετε τον κινητήρα Wankel μετά το εμβληματικό Mazda RX-7 FD, κατά κάποιον τρόπο δεν ήταν άμεσος διάδοχος. Φανταστικό ή όχι - με το RX-7, η ταυτόχρονη βόλτα με τρεις φίλους δεν ήταν επιλογή. Για να μην αναφέρουμε, ότι κάθε επιβάτης προσφέρει την άνεση ενός ανατομικά διαμορφωμένου σπορ καθίσματος. Ωστόσο, όλες αυτές οι πρακτικές πτυχές δεν αφαιρούν ούτε στο ελάχιστο τη σπορ αίσθηση του αυτοκινήτου.
Κινητήρας Wankel
Ο περιστροφικός κινητήρας που ονομάζεται Renessis, άφησε έκπληκτους ορισμένους από τους οπαδούς όταν παρουσιάστηκε. Σε αντίθεση με το RX-7 δεν ήταν υπερτροφοδοτούμενος, γεγονός που μείωσε τις εκπομπές ρύπων καθώς και την κατανάλωση, ωστόσο προσέφερε παρόμοια απόδοση.
Το Mazda RX-8 προσφέρει μια κλασική μπροστινή ανάρτηση διπλών ψαλιδιών με σφυρήλατους βραχίονες αλουμινίου και πίσω ανάρτηση 5 συνδέσμων. Ο μονοκόμματος άξονας μετάδοσης κίνησης από ανθρακονήματα δείχνει πόσο μακριά ήταν διατεθειμένοι να φτάσουν οι μηχανικοί στον αγώνα τους για ένα ελαφρύ όχημα.
Μπορείτε να βρείτε πολλές λεπτομέρειες σε σχήμα τριγώνου γύρω από το αυτοκίνητο, που λειτουργούν ως διακριτικές υπενθυμίσεις του περιστροφικού κινητήρα κάτω από το καπό. Καθένα από αυτά θα το βρείτε στο κουμπί ταχυτήτων, στα προσκέφαλα των καθισμάτων και στη μέση του πίσω προφυλακτήρα.
Ευρωπαϊκοί κανονισμοί
Παρά το γεγονός ότι το Mazda RX-8 είχε μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα προηγούμενα οχήματα με περιστροφικό κινητήρα, τελικά δεν συμμορφώθηκε με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Η Mazda σταμάτησε να πουλά το αυτοκίνητο στην Ευρώπη το 2010, ενώ συνέχισε να πωλείται στην Ιαπωνία μέχρι το 2012. Για αγωνιστικούς σκοπούς κατασκευάστηκε μέχρι το 2018. Η Mazda έχει πουλήσει συνολικά 192.094 Mazda RX-8 και το αποκορύφωμα των πωλήσεων στην Ευρώπη ήταν το 2004.