Γιατί είναι τόσο σημαντική η ποιότητα του αέρα;

Στην ΕΕ, σχεδόν 380.000 πρόωροι θάνατοι μπορούν να αποδοθούν κάθε χρόνο στην ατμοσφαιρική ρύπανση.
Γιατί είναι τόσο σημαντική η ποιότητα του αέρα;

Το κόστος για την υγεία από την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη έχει υπολογιστεί σε 67 έως 80 δις ευρώ ετησίως από μια μελέτη για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Δημόσια Υγεία. Η ατμοσφαιρική ρύπανση μειώνει επίσης τις γεωργικές αποδόσεις, προκαλεί μη αναστρέψιμες βλάβες στα οικοσυστήματα και απώλεια της βιοποικιλότητας καθώς και υποβάθμιση ιστορικών κτιρίων και μνημείων.

Κύριος μοχλός για βελτιώσεις

Η τρέχουσα πολιτική της Ευρώπης για την ποιότητα του αέρα ήταν ο κύριος μοχλός για βελτιώσεις σε όλες τις δραστηριότητες μας, αλλά η πρόοδος ήταν πολύ αργή. Αυτό συμβαίνει επειδή τα όρια εκπομπών εξακολουθούν να μην τηρούνται με συνέπεια στην πραγματική ζωή και πολλοί επιβλαβείς ρύποι παραμένουν ανεξέλεγκτοι.

Επιπλέον, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχουν ασφαλή επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι μπορεί να βλάψουν κάθε όργανο του ανθρώπινου σώματος, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο απαραίτητη την αυστηρότερη νομοθεσία.

Προστασία της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη

Αν και τα πιο πρόσφατα πρότυπα Euro 6d-temp/6d μείωσαν κάπως τις εκπομπές από τα νέα αυτοκίνητα, η πρόοδος ήταν περιορισμένη. Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης –ντίζελ, βενζίνη ή φυσικό αέριο– δεν μπορούν ποτέ να είναι καθαρά όταν λαμβάνονται υπόψη όλοι οι ρύποι ή οι συνθήκες οδήγησης. Είναι καιρός να δοθεί προτεραιότητα στη δημόσια υγεία, το περιβάλλον και την τεχνολογία μηδενικών εκπομπών.

Χαμηλότερο επίπεδο παγκοσμίως

Για το μελλοντικό πρότυπο Euro 7/VII, η ΕΕ πρέπει να θέσει όρια εκπομπών οχημάτων στο χαμηλότερο επίπεδο παγκοσμίως και να καθορίσει έναν σαφή οδικό χάρτη για τη μηδενική ρύπανση.

Dieselgate

Μετά το σκάνδαλο Dieselgate του γκρουπ VW, η ΕΕ αναθεώρησε τον τρόπο με τον οποίο δοκιμάζονται και εγκρίνονται τα αυτοκίνητα. Μετά το σκάνδαλο Dieselgate – το οποίο αποκάλυψε τη συστημική εξαπάτηση των δοκιμών εκπομπών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες – η ΕΕ έχει προβεί σε μια συνολική αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο ελέγχονται και εγκρίνονται τα αυτοκίνητα.



Συστηματική εξαπάτηση

Οι κανόνες για τα φορτηγά είχαν ήδη αυστηροποιηθεί στο παρελθόν. Αντλώντας διδάγματα από τη συστηματική εξαπάτηση στην αυτοκινητοβιομηχανία, συγκεκριμένα έχουν γίνει οι ακόλουθες αλλαγές:

- Εισήχθη μια νέα εργαστηριακή δοκιμή και συμπληρώνεται από δοκιμές εκπομπών ρύπων με πραγματική οδήγηση στο δρόμο, όπου υπάρχει μεγαλύτερη μεταβλητότητα των συνθηκών δοκιμής.

- Δεύτερον, έχει αναθεωρηθεί το αδιαφανές σύστημα «έγκρισης τύπου», σύμφωνα με το οποίο νέα οχήματα και εξαρτήματα αυτοκινήτων δοκιμάζονται για να διασφαλιστεί ότι συμμορφώνονται με τους κανόνες ασφάλειας και περιβάλλοντος της ΕΕ. Από τον Σεπτέμβριο του 2020 και μετά, οι απαιτήσεις για τις εθνικές αρχές έγκρισης τύπου θα γίνουν αυστηρότερες και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα λάβει νέες εξουσίες, ειδικά προκειμένου να ξεκινήσει ανακλήσεις ελαττωματικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v