Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταγράφουν ασθενέστερη ζήτηση των αυτοκινήτων λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές από τον κλιμακούμενο πληθωρισμό.
Οι εκκρεμείς παραγγελίες και οι προσδοκίες για μείωση των τιμών των αυτοκινήτων βρίσκονται σε πτωτική πορεία λόγω των ανησυχιών για έλλειψη φυσικού αερίου και την αδυναμία της κινεζικής οικονομίας, αναφέρει το Reuters.
Διατηρούν τα μετρητά τους
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν χαμηλότερη ζήτηση στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Οι αναλυτές, καταγράφουν ότι οι καταναλωτές διστάζουν να αποδεχθούν τις υψηλότερες τιμές πώλησης των αυτοκινήτων και διατηρούν τα μετρητά τους για να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα έξοδα που προβλέπεται ότι θα έχουν τους επομένους μήνες. Προσπαθούν να εξασφαλίσουν ότι θα έχουν χρήματα για να καλύψουν τις απαραίτητες ανάγκες σε τρόφιμα και ενέργεια.
Η Mercedes-Benz είναι αισιόδοξη
Αν και ορισμένες επώνυμες μάρκες όπως η Ferrari και η Mercedes-Benz έχουν αυξήσει τις προβλέψεις πωλήσεων λόγω της συνεχιζόμενης υψηλής ζήτησης για κορυφαία μοντέλα, οι προοπτικές για το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου είναι πιο ζοφερές.
Οι χρόνοι αναμονής για νέες παραγγελίες γίνονται μικρότεροι καθώς οι λίστες των παραγγελιών μικραίνουν. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός παραγωγής είναι πιο αργός από το συνηθισμένο και οι παραδόσεις πολύ χαμηλότερες σε σχέση με από πέρσι, ανέφεραν στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών.
Προβλήματα στην BMW
Οι νέες εισερχόμενες παραγγελίες πέφτουν, ανακοίνωσε η BMW. «Οι νέες εισερχόμενες παραγγελίες πέφτουν», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε , κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για τα κέρδη χθες, δείχνοντας ιδιαίτερα την Ευρώπη.
Μετακύλιση του αυξανόμενου κόστους
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προστάτευαν μέχρι τώρα τα περιθώρια κέρδους αυξάνοντας τις τιμές, αλλά η απότομη αύξηση του πληθωρισμού στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη θα μπορούσε να καταστήσει πιο δύσκολη τη μετακύλιση του αυξανόμενου κόστους.
«Η ζήτηση μειώνεται», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz, την περασμένη εβδομάδα, αν και είπε ότι οι λίστες παραγγελιών εξακολουθούν να είναι γεμάτες για τους επόμενους μήνες. «Τα προειδοποιητικά σημάδια είναι για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική και λιγότερο για την κινεζική περιοχή», είπε ο Antlitz.
Ασυγκράτητος ο πληθωρισμός
Ο πληθωρισμός στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ εκτοξεύτηκε στα ύψη τους τελευταίους μήνες με τις κεντρικές τράπεζες να προειδοποιούν ότι μια κορύφωση μπορεί να είναι μήνες μακριά, με αποτέλεσμα το καταναλωτικό και επιχειρηματικό κλίμα να επιδεινώνεται.
Τα στοιχεία από διαδικτυακές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και πλατφόρμες δημοπρασιών έδειξαν επιβράδυνση της ζήτησης από τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, δήλωσε ο Philip Nothard, διευθυντής πληροφοριών για την Ευρώπη στην Cox Automotive. «Οι καταναλωτές είναι επί του παρόντος πολύ προσεκτικοί», είπε.
Έρευνα του ινστιτούτου Ifo με έδρα το Μόναχο που δόθηκε στη δημοσιότητα χθες έδειξε ότι οι εκκρεμείς παραγγελίες των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών συρρικνώνονται και οι προσδοκίες για μείωση των τιμών κινούνται πτωτικά λόγω ανησυχιών για έλλειψη φυσικού αερίου και συνεχιζόμενη αδυναμία της κινεζικής οικονομίας.
Ο οικογενειακός προϋπολογισμός δεν αντέχει
«Το βάρος της αγοράς ενός αυτοκινήτου στον προϋπολογισμό του νοικοκυριού είναι κάτι που θα αντιμετωπίσουμε», δήλωσε τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares.
Προς το παρόν, η αυτοκινητοβιομηχανία σκόπευει να μεταφέρει το δικό της αυξανόμενο κόστος στους καταναλωτές, αλλά αυτό δεν μπορούσε να διαρκέσει για πάντα. «Υπάρχει ένα όριο στις αυξήσεις τιμών», είπε ο Carlos Tavares.
Εκπτώσεις και κίνητρα
Στις ΗΠΑ, η Ford εξέταζει το ενδεχόμενο να επαναφέρει τις εκπτώσεις και τα κίνητρα που καταργήθηκαν πέρσι εν μέσω ανησυχιών για την εφοδιαστική αλυσίδα, δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής John Lawler. «Αυτή είναι μια ανακουφιστική βαλβίδα που μας πηγαίνει μπροστά», είπε.