Οδηγούμε το νέο Toyota Aygo X 1.0 72 ίππων CVT

Δοκιμάσαμε τη νέα γενιά του Toyota Aygo X, που λανσάρεται στην ελληνική αγορά και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Οδηγούμε το νέο Toyota Aygo X 1.0 72 ίππων CVT

Η κατηγορία των πιο μικρών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά συνεχώς συρρικνώνεται λόγω της απόφασης  μεγάλου αριθμού αυτοκινητοβιομηχανιών να διακόψουν την παραγωγή και την εξέλιξη των αυτοκινήτων πόλης. Η συρρίκνωση των μελών της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης είναι το αποτέλεσμα των περιορισμών στις εκπομπές των ρύπων και των αδυναμιών στην αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τώρα στη κατηγορία Α περιλαμβάνονται τα εξής μοντέλα: Hyundai i 10, Fiat Panda, Kia Picanto, Fiat 500, VW up!, Toyota Aygo,  Renault Twingo, Abarth 500, Smart Fortwo, και Smart Forfour.

Ατού για την πρώτη θέση

Η τελευταία προσθήκη στη κατηγορία Α είναι η νέα γενιά του Toyota Aygo X, που λανσάρεται στην ελληνική αγορά και εκτιμάται ότι θα συμβάλει καθοριστικά στη διατήρηση της πρώτης θέσης στις πωλήσεις της ιαπωνικής μάρκας.

Οδηγήσαμε το ολοκαίνουργιο Toyota Aygo X με τρικύλινδρο κινητήρα 1.000 κ.εκ. απόδοσης 72 ίππων και αυτόματο κιβώτιο CVT, που μας παραχώρησε η επίσημη αντιπροσωπεία για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Με την πρώτη ματιά διαπιστώσαμε ότι το νέο Toyota Aygo X, είναι ένα εξελιγμένο αυτοκίνητο πόλης. Μας έκανε εκτύπωση, το συμπαγές cross-over design, η υψηλή θέση οδήγησης, η ευελιξία, η πληθώρα τεχνολογιών, η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και η οικονομία καυσίμου.



Κοντοί εμπρός και πίσω πρόβολοι

Βασίζεται στη πλατφόρμα GA-B της Toyota Global New Architecture (TNGA), η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το νέο Yaris — Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021 στην Ευρώπη — και πιο πρόσφατα στο Yaris Cross. Η προσαρμογή της στο Aygo X, είχε ως αποτέλεσμα ένα τροποποιημένο και μειωμένων διαστάσεων πλαίσιο και πιο κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους.

Με μήκος 3.7 μ., το νέο Aygo X είναι 235 χιλ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 90 χιλ. Ο εμπρός πρόβολος είναι 72 χιλ. μικρότερος από του Yaris, ενώ η μέγιστη διάσταση των τροχών έχει αυξηθεί στις 18”. Το συνολικό πλάτος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 125 χιλ., φτάνοντας τώρα στα 1.740 χιλ., μόλις 5 χιλ. μικρότερο του Yaris. Ως αποτέλεσμα, τα εμπρός καθίσματα απέχουν κατά +20 χιλ., αυξάνοντας τον χώρο για τους ώμους κατά 45 χιλ. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης από τους κορυφαίους στην κατηγορία, διαθέτοντας 125 χιλ. μεγαλύτερο μήκος και έξυπνη σχεδίαση, με αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητάς του πάνω από 60 λίτρα συγκριτικά με τον προκάτοχό του, στα 231 λίτρα. Παράλληλα, το ύψος του οχήματος έχει αυξηθεί κατά 65 χιλ. στα 1.525 χιλ.



Για το αστικό περιβάλλον

Πίσω από το τιμόνι του ολοκαίνουργιου Toyota Aygo X διαπιστώσαμε ότι καλύπτει όλες τις καθημερινές ανάγκες της αστικής μετακίνησης. Να τονίσουμε μερικά χαρακτηριστικά που διευκολύνουν την καθημερινή χρήση: ευέλικτο, ευκολοδήγητο, εξαιρετικά μικρός κύκλος στροφής με ακτίνα μόλις 4,7 μ. και  αυξημένη χωρητικότητα για τους μπροστινούς επιβάτες.

Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και η πρώτη εκτίμηση μας είναι ότι καταλαμβάνει την πρώτη θέση στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς στη κατηγορία του. Εκτιμήσαμε ιδιαίτερα, το στιβαρό τιμόνι, τις άμεσες αντιδράσεις των καλορυθμισμένων αναρτήσεων, τις σχετικά μικρές κλίσεις στις στροφές και την αίσθηση ασφάλειας. Ακόμη και όταν κινηθήκαμε με την τελική ταχυτητα του, διαπιστώσαμε ότι διατηρεί την πορεία του και δεν εμφανίζονται έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Ικανοποιητική απόδοση

Το μοτέρ δεν είναι καινούργιο αλλά είναι ικανό να κινήσει εύκολα το αυτοκίνητο μήκους 3.7 μ.(+ 235 χιλ. από τον προκάτοχό του). Ο πολυβραβευμένος για την αξιοπιστία και αποδοτικότητα 3-κύλινδρος κινητήρας 1KR-FE 1.0 απόδοσης 72 ίππων έχει βελτιωθεί σημαντικά. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή έχει την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου της κατηγορίας, μόλις 4,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 109 γραμ./χλμ. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT, αποδίδει καλύτερα αν ακολουθήσεις τον δικό του ρυθμό λειτουργίας. Το άσκοπο σανίδωμα του γκαζιού επιφέρει υψηλό θόρυβο από τον κινητήρα και το κιβώτιο και επιπλέον αυξάνει υπέρμετρα την κατανάλωση καυσίμου.

Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση ήταν 5,6 λίτρα/100 χλμ. Οι περισσότερες διαδρομές έγιναν στο κέντρο της πόλης και στις μεγάλες λεωφόρους, που παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση. Ο κλιματισμός λειτουργούσε σχεδόν συνεχώς. 

Θόρυβος αν το πιέσεις

Ο θόρυβος στη καμπίνα παραμένει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα αν δεν πιέσεις το μοτέρ για να αυξηθεί πιο γρήγορα η επιτάχυνση και η ταχύτητα. Όταν σανιδώσεις το γκάζι, το μοτέρ παράγει έντονο θόρυβο και το αυτόματο κιβώτιο επειδή είναι CVT, προσθέτει επιπλέον ποσότητα θορύβου στη καμπίνα. Βέβαια με αυτόν τον τρόπο οδήγησης ανεβαίνει υπέρμετρα και η κατανάλωση. Στη δοκιμή διαπιστώσαμε ότι για να παραμείνει ο θόρυβος σε χαμηλά επίπεδα και να περιορισθεί όσο είναι δυνατόν η κατανάλωση καυσίμου, πρέπει να ακολουθείς τον ρυθμό του αυτόματου κιβωτίου, πατώντας σταδιακά και προσεκτικά το γκάζι.

Αν και είναι το φθηνότερο μοντέλο στη γκάμα της Toyota, προσφέρει αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, τις τελευταίες διατάξεις συνδεσιμότητας και ενισχυμένο πακέτο ασφάλειας.



Ψηφιακή τεχνολογία

Εύκολη είναι η σύνδεση μέσω του Smart Connect και του MyT smartphone app. Το Smart Connect περιλαμβάνει, υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 9”, ασύρματη φόρτιση και ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Με την εφαρμογή MyT, παρακολούθησα διάφορα στατιστικά στοιχεία όπως, την ανάλυση της οδήγησης, την στάθμη καυσίμου, προειδοποιήσεις και το vehicle tracker. Πλοήγηση βασισμένη σε cloud για πληροφορίες διαδρομής σε πραγματικό χρόνο μέσω των διαρκώς συνδεδεμένων υπηρεσιών. Νέες υπηρεσίες θα λανσαριστούν μελλοντικά μέσω over-the-air (ΟΤΑ) ενημερώσεων.

Μεντεσέδες

Συνολικά, είναι σημαντικά βελτιωμένο στους περισσότερους τομείς σε σχέση με τον προκάτοχο του. Αν μάλιστα η Toyota είχε βάλει στο μουσείο τους μεντεσέδες των πίσω παραθύρων, θα ήταν ακόμη πιο υψηλή η τελική βαθμολογία στην αξιολόγηση. Επιμένω στο θέμα του ανοίγματος των πίσω παραθύρων γιατί οι υψηλές θερμοκρασίες στην Ελλάδα, απαιτούν άμεσο εξαερισμό του αυτοκινήτου.

Άποψη

Είναι ένα αυτοκίνητο πόλης με μοντέρνα σχεδίαση, εντυπωσιακά χρώματα, άνετους χώρους για τους μπροστινούς επιβάτες, την καλύτερη οδική συμπεριφορά στη κατηγορία του, αναβαθμισμένο βασικό εξοπλισμό και προσιτή τιμή πώλησης στις βασικές εκδόσεις.

Παρατηρήσεις, μεντεσέδες στα πίσω παράθυρα, περιορισμένη ορατότητα πίσω, θόρυβος από τον κινητήρα και το κιβώτιο. Με αυτόματο κιβώτιο CVT από 16.070 ευρώ, με χειροκίνητο κιβώτιο από 14.370 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v