Μια από τις νεότερες αφίξεις στη κατηγορία των plug-in hybrid αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά είναι το Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid 160 ίππων. Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του φινετσάτου crossover της Renault.
Οδηγήσαμε την υβριδική πρόταση της γαλλικής μάρκας που έχει δημιουργήσει μερικά από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης και καταγράφουμε τις εντυπώσεις μας. Αυτή η έκδοση της νέας γενιάς του γαλλικού crossover, εξοπλίζεται με το πιο εξελιγμένο plug-in υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας της φίρμας. Σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την Renault για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Τεχνολογικό υπόβαθρο
Το ενδιαφέρον μας επικεντρώθηκε κατ αρχήν στο τεχνολογικό του υπόβαθρο. Όπως μας εξήγησαν οι Έλληνες τεχνικοί της αντιπροσωπείας, στη παρουσίαση του μοντέλου, η μελέτη της υβριδικής μονάδας στηρίχθηκε στην αξιοποίηση των δυνατότητων της μονάδας παραγωγής ενέργειας E-Tech Plug-in της Renault. Αναθεωρήθηκε η λειτουργία του βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ., προστέθηκαν δυο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες και επέλεξαν μια μπαταρία νέας γενιάς (9.8 kWh και 400V). Η συνδυασμένη ισχύς φθάνει τους 160 ίππους.
Ηλεκτρική κίνηση
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή αν είναι πλήρως φορτισμένη μπαταρία του plug-in υβριδικού Captur, μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρισμό έως και 50 χλμ., με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα σε μικτές συνθήκες (WLTP) και έως 65 χλμ. σε αστικές συνθήκες κίνησης (WLTP πόλη). Για να επιτύχει τη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας, το αυτοκίνητο πρέπει να φορτίζεται τακτικά. Πλήρης φόρτιση ανάλογα με την παροχή ρεύματος από 3-5 ώρες. Το κόστος εξαρτάται από τον παροχή και το πρόγραμμα τιμολόγησης.
Εδώ να αναφέρουμε ότι και στην Ελλάδα αυξάνεται ο αριθμός των μεγάλων εταιρειών που δημιουργούν δίκτυο φόρτισης των υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα γκαράζ της εταιρείας, για να φορτίζουν δωρεάν οι υπάλληλοι τους τα οικολογικά αυτοκίνητα τους.
Με ηλεκτροκίνηση κάθε μέρα
Στόχος των μηχανικών της γαλλικής φίρμας είναι το Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid 160, να κινείται χωρίς καθόλου καύσιμο για ολόκληρη την εβδομάδα στις καθημερινές διαδρομές, ενώ στη συνέχεια να μπορεί να ταξιδεύει εκτός πόλης τα Σαββατοκύριακα, αξιοποιώντας τον βενζινοκινητήρα και την εύκολη πρόσβαση στα πρατήρια καυσίμων. Έτσι δεν υφίστασαι η ανάγκη για φόρτιση της μπαταρίας και η ανεύρεση του κατάλληλου δικτύου φόρτισης.
Μετά την ενημέρωση, ήρθε η στιγμή να ξεκινήσουμε την δοκιμή και να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα των διαδρομών που είχαμε σχεδιάσει. Εκτιμούμε ότι το Renault Captur είναι το πιο όμορφο crossover της μάρκας που αναβιώνει και το θρυλικό 5, το οποίο όμως έχει ηλεκτρική καρδιά.
Χαμηλό επίπεδο θορύβου
Εκμεταλλευτήκαμε την ενέργεια της πλήρως φορτισμένης μπαταρίας για να κινηθούμε στον Κηφισό, μόνο με την συνδρομή της ηλεκτροκίνησης. Το γαλλικό αυτοκίνητο κινήθηκε με εξαιρετικό τρόπο παρά το αυξημένο βάρος λόγω της προσθήκης της μπαταρίας και των δυο ηλεκτρικών μοτέρ. Απολαύσαμε το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου και την ποιότητα κύλισης. Μας θύμισε premium μοντέλο. Ο χειρισμός του είναι εύκολος και κάθε στιγμή νοιώσαμε ότι οδηγούμε ένα ασφαλές και στιβαρό αυτοκίνητο.
Με τον κλιματισμό συνεχώς ενεργοποιημένο η μπαταρία άντεξε για 50 χλμ. Αυτόματα ενεργοποιήθηκε ο αθόρυβος βενζινοκινητήρας και εμείς ανεβάσαμε τον ρυθμό κίνησης του φινετσάτου αυτοκινήτου. Κατευθυνθήκαμε προ της Πεντέλη, απολαμβάνοντας το πράσινο και τις ανεκτίμητες ομορφιές της φύσης. Η ανταπόκριση του στις εντολές μας ήταν άμεση. Στις ανηφόρες είχε καλή απόδοση και δεν μας προβλημάτισε. Στις στροφές αμέσως φάνηκε η εξαιρετική δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί και οι δοκιμαστές της μάρκας. Το αυξημένο βάρος (1.625 κιλά), δεν επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την κίνηση του αυτοκινήτου και η μεταφορά του φορτίου ήταν ομαλή.
Μειωμένη τελική ταχύτητα
Την επόμενη ημέρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία από το οικιακό δίκτυο, κατευθυνθήκαμε προς την Θήβα. Το κοντέρ έδειξε απαγορευτικές ταχύτητες και διαπιστώσαμε ότι ο ηλεκτρονικός κόφτης λειτουργεί στα 180 χλμ./ώρα.
Στη προσπάθεια να περιορισθεί η κατανάλωση ηλεκτρισμού και υγρών καυσίμων έχει ενταχθεί και η βασική παράμετρος της μείωσης της τελικής ταχύτητας. Πλέον τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά έχουν περιορισμένη τελική ταχύτητα. Ένα ακόμη όφελος από αυτή την πρακτική είναι και η αύξηση των ποσοστών ασφάλειας, λόγω της μείωσης της ταχύτητας.
Κάναμε πολλές διαδρομές στη Αθήνα και στον Πειραιά. Η ηλεκτρική κίνηση μείωσε σημαντικά την κατανάλωση και μας έδωσε μια καλή γεύση από τα καλούδια που φέρνει η ηλεκτροκινηση κυρίως μέσω τω αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που συνεχώς εξελίσσονται και το 2025 θα κυριαρχήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά.
Να τονίσουμε ότι η οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι του Captur E-TECH Plug-in Hybrid βασίζεται στη προτεραιότητα που δίνεται στη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Καθώς κάθε εκκίνηση είναι 100% ηλεκτρική, η οδηγική εμπειρία είναι ίδια με αυτή ενός ηλεκτρικού οχήματος, με άμεση απόκριση στην επιτάχυνση. Η άνεση ενισχύεται χάρη στην αθόρυβη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων. Παρέχει εξαιρετικό επίπεδο άνεσης για όλους τους επιβάτες και πρωτόγνωρη για την κατηγορία ποιότητα κύλισης.
Χαμηλή κατανάλωση βενζίνης
Με την επιλογή της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας Brake στο εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο, την καθημερινή 5ωρη φόρτιση τις νυχτερινές ώρες και προσεκτική οδήγηση(σταδιακές επιταχύνσεις, χαμηλή ταχύτητα και ήρεμη οδήγηση) καταφέραμε να κατεβάσουμε την μέση κατανάλωση στα 4,3 λίτρα/100χλμ.
Οι 160 ίπποι, παρέχουν καλές επιδόσεις. Το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,1 ΄΄ και η τελική έχει περιορισθεί στα 180 χλμ./ώρα.
Δοκιμάσαμε τη νέα λειτουργία Multi-Sense και διαπιστώσαμε ότι είναι αποδοτική και συμβάλει στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ενέργειας: Pure εξασφαλίζει 100% ηλεκτρική λειτουργία. Sport, εάν η μπαταρία έχει αρκετή ισχύ, είναι ο πιο δυνατός συνδυασμός για την απόδοση των τριών κινητήρων. E-Save, διατηρεί ένα απόθεμα φόρτισης για να μεταβεί στην ηλεκτρική οδήγηση, για παράδειγμα στο κέντρο της πόλης. Σταδιακά τα επόμενα χρόνια και οι μεγάλες πόλεις στην Ελλάδα θα εφαρμόσουν την υποχρεωτική αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στο κέντρο των πόλεων για μείωση των εκπομπών του CO2 και του θορύβου. Αυτή η πρακτική αποδίδει σε πολλές ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις. Μάλιστα, η νέα τεχνολογία εξασφαλίζει την αυτόματη μετάβαση στην ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου μόλις εισέλθει στον δακτύλιο μηδενικών ρύπων.
Άνεση, ποιότητα, φινέτσα
Στο εσωτερικό, ο χώρος των επιβατών παραμένει αμετάβλητος με το πίσω κάθισμα να είναι και εδώ συρόμενο κατά μήκος (16 εκ). Επίσης, υπάρχει ειδικός χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ για ασφαλή φύλαξη των καλωδίων φόρτισης, ώστε να μην επηρεάζεται ο όγκος του χώρου των αποσκευών.
Υπόδειγμα στην ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα και την πολυτελή αίσθηση. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά την υψηλή τιμή πώλησης η οποία δικαιολογείται από το τεχνολογικό υπόβαθρο και τον πλήρη εξοπλισμό. Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 39.400 ευρώ, η τιμή της βασικής έκδοσης καθορίστηκε στα 38.120 ευρώ.