Εμπνευσμένοι μηχανικοί που έχουν αφιερωθεί στην εξέλιξη της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου κατάφεραν να δημιουργήσουν την κατάλληλη μονάδα ειδικών προδιαγραφών που κινεί το hypercar Pininfarina Viritech Apricale Concept. Πρόκειται για το πρώτο hypercar μηδενικών εκπομπών στον κόσμο που επιτυγχάνει την ίδια σχέση βάρους/ απόδοσης με εκείνη που έχουν οι αντίστοιχες βενζινοκίνητες προτάσεις.
Άμεση αξιοποίηση του υδρογόνου
Αναμφισβήτητα, είναι μια καινοτομική πρόταση που αν εξελιχθεί περαιτέρω θα επιτρέψει στην αυτοκινητοβιομηχανία να αξιοποιήσει άμεσα το υδρογόνο για να κινηθούν τα μελλοντικά αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων κάθε τύπου.
Η Apricale είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που επιτυγχάνει επιδόσεις υπεραυτοκίνητων μηδενικών εκπομπών, με βάρος μόλις 1.000 κιλά. Αυτή η κατάκτηση της τεχνολογίας μεταμορφώνει την οδηγική εμπειρία της Apricale, καθώς συνδυάζει την ευελιξία των καλύτερων υπεραυτοκίνητων με βενζινοκινητήρα με την άμεση απόκριση ενός ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης στη πραγματικότητα ανταποκρίνεται καλύτερα από ένα παραδοσιακό σύστημα που τροφοδοτείτε με βενζίνη και καλείται να κινήσει ένα υπεραυτοκίνητο.
Νέος κόσμος στις βιώσιμες μεταφορές
Ωστόσο, η Apricale κάνει περισσότερα από το να μεταμορφώνει απλώς το ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο και να δείχνει το μέλλον της αυτοκίνησης με γνώμονα του μηδενικούς ρύπους. Με τον συνδυασμό που εξασφαλίζει μικρό βάρος και μηδενικές εκπομπών, ανοίγει έναν νέο κόσμο στις βιώσιμες μεταφορές.
Ο Matt Faulks, CTO της Viritech εξηγεί: "Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μέχρι τώρα είχαν χρησιμοποιηθεί ως επέκταση της εμβέλειας για συστήματα μετάδοσης κίνησης με μπαταρίες. Ουσιαστικά, ανατρέψαμε αυτή την προσέγγιση, αναπτύσσοντας ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης γύρω από κυψέλες καυσίμου πολλών εκατοντάδων kW που υποστηρίζεται από μια ελαφριά αλλά εξαιρετικά αποδοτική μπαταρία. Αυτό προσφέρει υψηλή απόδοση στο hypercar Apricale και εξασφαλίζει λιγότερο από το μισό βάρος σε σχέση με τα υπεραυτοκίνητα BEV."
Περιορίζει την ζήτηση για σπάνιες γαίες
Ο Faulks συνεχίζει, «Αυτή η μείωση του βάρους μεταμορφώνει τη δυναμική οδήγησης της Apricale και επιπλέον μειώνει την εξάρτησή μας από τις μπαταρίες, επιτρέποντας μας να περιορίσουμε την ζήτηση για ορυκτά σπάνιων γαιών».
Οι κυψέλες καυσίμου πολλών εκατοντάδων kW συνδυάζονται με κυψέλες ιόντων λιθίου Ultra High Power και το ευφυές σύστημα διαχείρισης ενέργειας της Viritech(εκκρεμεί να πάρει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας), Tri-Volt. Ενώ οι κυψέλες καυσίμου παρέχουν την κύρια κινητήρια δύναμη για την Apricale, η μπαταρία παρέχει πρόσθετη ισχύ για την επιτάχυνση και οδήγηση εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων. Επίσης, η μπαταρία εκτελεί αψογά τον ρόλο της για την αποθήκευση της αναγεννητικής ενέργειας πέδησης.
Μεταβαλλόμενο μείγμα ενέργειας
Το σύστημα διαχείρισης ενέργειας Tri-Volt και τα ηλεκτρονικά συστήματα ισχύος της Viritech εξασφαλίζουν την παροχή ενός συνεχώς μεταβαλλόμενου μείγματος ενέργειας τόσο από τις κυψέλες καυσίμου όσο και από την μπαταρία. Επιπλέον, η πολύ γρήγορη φόρτιση και εκφόρτιση της μπαταρίας επιτρέπουν στο αναγεννητικό σύστημα πέδησης να ανακτήσει πολλές φορές περισσότερη κινητική ενέργεια σε σχέση με ένα παραδοσιακό ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία.
Νέα ελαφρύτερη δεξαμενή
Μέχρι τώρα, η αποθήκευση του υδρογόνου ήταν ένα ακόμη βασικό πρόβλημα στη διαμόρφωση του βάρους των αυτοκινήτων που φέρουν σύστημα κυψελών καυσίμου. Για να αντέξουν την πίεση των 700 bar, οι περισσότερες δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου έχουν απόδοση βάρους μόνο περίπου 5% (δηλ. 5 κιλά υδρογόνου απαιτούν μια δεξαμενή αποθήκευσης 100 κιλών). Οι μηχανικοί της Viritech ανέπτυξαν μια ριζική λύση. Η τεχνολογία Graph-Pro(εκκρεμεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας) χρησιμοποιεί ελαφρά σύνθετα υλικά και ένα σύστημα ρητίνης με προσθήκη γραφενίου, που επιτρέπει στις δεξαμενές να αποτελούν μέρος του δομικού στοιχείου του μονοκόκ της Apricale. Αυτή η λύση ελαχιστοποιεί το βάρος, βελτιώνει την κατασκευή και παρέχει προβλεπόμενη αυτονομία πάνω από 560 χλμ.
Υπάρχουν δύο κινητήρες κίνησης, ένας στον μπροστινό άξονα και ένας στον πίσω. Η Apricale που αποκαλύφθηκε στο Goodwood Festival of Speed το 2022 σχεδιάστηκε αρχικά ως σχέδιο αναφοράς από τη Viritech και βελτιστοποιήθηκε από την Pininfarina.
Ο Silvio Angori, Διευθύνων Σύμβουλος της Pininfarina περιγράφει το σχέδιο ως «μια σύνθεση τεχνολογίας, βιωσιμότητας, ομορφιάς και πάνω απ' όλα απόδοσης». Η Viritech είναι εξαιρετικά περήφανη που συνεργάζεται με ίσως το μεγαλύτερο όνομα στον σχεδιασμό αυτοκινήτων, μια συνεργασία που ενσαρκώνει την αποστολή της Apricale να πάρει την κληρονομιά του hypercar και να το επανεφεύρει πλήρως για το μέλλον.
Μόνο 25 αυτοκίνητα
Παράλληλα με την ανάπτυξη του στυλ της Apricale, η Viritech βρίσκεται σε συζητήσεις με την Pininfarina για την κατασκευή της περιορισμένης σειράς παραγωγής των μόλις 25 αυτοκινήτων στο ατελιέ της στο Cambiano στο Τορίνο.