Πενήντα χρόνια πριν η Porsche παρουσιάσει μια νέα 911, ειδική έκδοση για αγώνες πίστας και rally, ήταν το ταχύτερο γερμανικό sports car. Σήμερα, η Porsche RS 2,7 είναι γνωστή με διάφορα nicknames αλλά, το πιο σημαντικό της χαρακτηριστικό παραμένει ακόμη μοναδικό: ήταν το ταχύτερο γερμανικό αυτοκίνητο παραγωγής της εποχής του και το πρώτο μοντέλο παραγωγής με εμπρός και πίσω αεροτομές –η πίσω μάλιστα «γέννησε» και το προσωνύμιο «duck tail». Το 1972, η Porsche δημιούργησε και καθιέρωσε την από τότε γενική τάση των πίσω αεροτομών σε μοντέλα παραγωγής.
Αυτοκίνητο με ιδιαίτερες προδιαγραφές
Μισό αιώνα πριν, η Porsche ξεκίνησε να μελετά και να αναπτύσσει την 911 Carrera RS 2,7. «Η 911 Carrera RS 2,7, θα ήταν ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερες προδιαγραφές. Έπρεπε να είναι ένα πολύ ελαφρύ, γρήγορο sport» θυμάται ο Peter Falk τότε επικεφαλής του τμήματος δοκιμών των αυτοκινήτων παραγωγής της Porsche. Παρ’ ότι ήταν μια έκδοση βασισμένη στην 911, στην ουσία εξελίχθηκε σε μια νέα βάση με πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, για αυτοκίνητα που θα έτρεχαν είτε στην πίστα είτε σε rally. Η πιο δυνατή αρχική έκδοση της 911 ήταν και αυτή που ονομάστηκε Carrera -ένας περιώνυμος χαρακτηρισμός στην γκάμα των Porsche. Τα βάρη, η αεροδυναμική, ο κινητήρας και το αυτοφερόμενο πλαίσιο συνεργάζονταν εξαιρετικά μεταξύ τους. Αρχικά, περίπου 15 μηχανικοί ήταν υπεύθυνοι για την εξέλιξη του αυτοκινήτου, στην συνέχεια όμως προστέθηκαν και άλλοι από την γραμμή παραγωγής.
Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έσπασε το φράγμα των 6΄΄
Ο εξακύλινδρος flat και με ψεκασμό κινητήρας των 2,7 λίτρων, απέδιδε 210 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. Αυτή η απόδοση, επέτρεπε στην Sport έκδοση να επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,8΄΄., κάνοντας έτσι την 911 Carrera RS 2,7, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έσπασε το φράγμα των 6 ΄΄ που είχε τότε θέσει το γερμανικό περιοδικό «auto, motor und sport». Η τελική ταχύτητα ξεπερνούσε τα 245 χλμ./ώρα. Η RS 2,7 έγινε το ιδανικό μείγμα ανάμεσα σε βάρος, επιδόσεις, αεροδυναμική και οδηγική συμπεριφορά.
Carrera
Η λέξη Carrera εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο πλάι των φτερών στην 911 Carrera RS 2,7. Η ισπανική λέξη σημαίνει «race» στα Αγγλικά ενώ το RS, στην πίσω αεροτομή σημαίνει Rennsport ή racing. Για την Porsche έμπνευση αυτού του ονόματος ήταν η Carrera Panamericana. Το 1953, η Porsche κατήγαγε την πρώτη της νίκη σε αγώνα αντοχής με την 550 Spyder. Στη συνέχεια, το 1954, τερμάτισε 3η Γενικής, αλλά το όνομα ήταν ήδη έτοιμο να δοθεί. Στα χρόνια που ακολούθησαν η Porsche ονόμαζε Carrera τα πιο δυνατά της μοντέλα (1954 κινητήρας με τέσσερις εκκεντροφόρους) όπως η 356 Α 1500 GS Carrera ή η 356 Β 2000 GS Carrera GT. Το Carrera υπήρχε στο πίσω μέρος της Porsche 904 Carrera GTS από το 1963, καθώς και στην 906 Carrera 6 από το 1965. Σύμφωνα με δηλώσεις της εποχής, Carrera σήμαινε «quality predicate for a technical delicacy that had proven itself on racetracks and rally circuits».
Εν ολίγοις αποδείχθηκε το ιδανικό όνομα για τις κορυφαίες εκδόσεις της 911. «Θέλαμε να συνδέσουμε το ήδη διάσημο όνομα Carrera με ένα αυτοκίνητο παραγωγής και το πώς αυτά τα δύο θα συνδυάζονταν με τον καλύτερο τρόπο» τονίζει ο Harm Lagaaij, σχεδιαστής εκείνη την εποχή στην Porsche. Επιπρόσθετα με το όνομα Carrera, η Porsche είχε μερικά ακόμη ατού να προσφέρει: Εικοσιεπτά διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί ήταν διαθέσιμοι, μερικοί πραγματικά εντυπωσιακοί, χρώματα όπως τα Bright Yellow, Red ή Blood Orange ενώ διαθέσιμοι είναι και αποκλειστικοί χρωματισμοί που επιλέγει ο αγοραστής. Το Carrera συνεχίζει να διατηρεί την εξέχουσα σημασία του μέχρι σήμερα, το ίδιο και η συντομογραφία RS. Βρίσκεται πάντοτε στα πιο sport μοντέλα της 911 – όπως ήταν σχεδόν πριν από 50 χρόνια.