Αν δεν είχε ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και δεν βιώναμε τις συνέπειες από την ενεργειακή και επισιτιστική κρίση, η BMW θα είχε στρέψει το ενδιαφέρον της μόνο στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης και το λανσάρισμα των νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τώρα όμως που «όλα ήρθαν ανάποδα», η πολυτελής γερμανική μάρκα βάζει στο πρώτο πλάνο των προτεραιοτήτων της το λανσάρισμα της ολοκαίνουργιας Χ1. Το μοντέλο που γέμισε τα ταμεία της μάρκας με ζεστό χρήμα, παραδίδει την σκυτάλη στην επόμενη γενιά και πηγαίνει κόντρα στα αντίστοιχα ανταγωνιστικά πολυτελή αυτοκίνητα που αποτελούν το πιο σίγουρο έσοδο για κάθε premium μάρκα.
Εντυπωσιακή σχεδίαση
Το εισαγωγικό μοντέλο στον κόσμο της BMW X είναι τώρα πιο ελκυστικό από ποτέ. Στην τρίτη γενιά του μοντέλου, η νέα BMW X1 διαθέτει πιο εντυπωσιακή σχεδίαση, ανώτερη ευρυχωρία, προηγμένη ψηφιοποίηση – και, για πρώτη φορά, ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Στη νέα BMW iX1 από την άλλη, η άμεση οδηγική απόλαυση και η σύγχρονη ευελιξία, συνδυάζονται με κινητικότητα μηδενικών ρύπων. Ένα νέο σύστημα ελέγχου/λειτουργίας με το λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8 και το BMW Curved Display, καθώς και μία πολύ ευρύτερη γκάμα συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης, συμβάλλουν επίσης στη διαμόρφωση του πρωτοποριακού χαρακτήρα αυτού του Sports Activity Vehicle (SAV) της πολυτελούς compact κατηγορίας.
Eμπειρία ελευθερίας
Με τη στιβαρή εμφάνιση και τη λειτουργική ευελιξία της, η νέα BMW X1 ενσωματώνει μία αυθεντική εμπειρία ελευθερίας και ανεξαρτησίας στην καθημερινή οδήγηση και σε μεγαλύτερα ταξίδια. Ο προοδευτικός σχεδιασμός και η εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα του εσωτερικού, καθώς και η διευρυμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, αναδεικνύουν τoν εγγενή premium χαρακτήρα της Χ1.
Όταν λανσαριστεί τον Οκτώβριο του 2022, θα διατίθεται αρχικά με μία γκάμα δύο βενζινοκινητήρων και δύο κινητήρων diesel. Αυτοί θα συνεργάζονται με ένα κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, στάνταρ, και η κινητήρια δύναμή τους θα διοχετεύεται στο δρόμο είτε μέσω των εμπρός τροχών, ή μέσω του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive, ανάλογα με το μοντέλο. Αυτό το κουαρτέτο εκδόσεων θα ακολουθήσει άμεσα η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30 καθώς και δύο plug-in υβριδικά μοντέλα και δύο ακόμα εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Η νέα BMW X1 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg, όπου τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά θα κατασκευάζονται σε μία γραμμή συναρμολόγησης, για πρώτη φορά.
Bελτιώσεις στη βιωσιμότητα
Η BMW iX1 θα φέρει την εμπειρία της οδηγικής απόλαυσης μηδενικών εκπομπών ρύπων σε μία κατηγορία οχημάτων που γνωρίζει παγκόσμια άνοδο, καθιστώντας την προσιτή σε ένα ευρύ κοινό. Επομένως, το compact SAV με την ισχύ της πιο εξελιγμένης τεχνολογίας BMW eDrive θα δώσει σημαντική ώθηση στην επιταχυνόμενη άνοδο της ηλεκτροκίνησης. Οι βελτιώσεις στη βιωσιμότητα συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο μπορούν μερικώς να αποδοθούν όχι μόνο στα ευρέως φάσματος μέτρα ηλεκτροκίνησης, αλλά και στην αυξημένη χρήση πράσινης ενέργειας, τόσο για την παραγωγή όσο και στην αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά και στις μεγαλύτερες ποσότητες δευτερογενών πρώτων υλών και των φυσικών υλικών που χρησιμοποιούνται.
BMW iX 1
Η BMW iX1 xDrive30 είναι το πρώτο τετρακίνητο ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρει η μάρκα στην πολυτελή compact κατηγορία. Δύο συνδυασμένες μονάδες κίνησης στον εμπρός και τον πίσω άξονα αποδίδουν συνολική ισχύ 230 kW/313 ίππους (υπολογίζοντας την προσωρινή στιγμιαία αύξηση ισχύος), και παράγουν συνολική ροπή 494 Nm. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και κατευθυντική ευστάθεια σε όλες τις καταστάσεις. Η BMW iX1 xDrive30 ολοκληρώνει το σπριντ 0 - 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα.
Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, περιλαμβάνει επιπρόσθετα την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία φόρτισης του αυτοκινήτου, συμπερ. του βελτιωμένου λογισμικού φόρτισης που συναντάμε στην BMW i7, και μιας μπαταρίας υψηλής τάσης που τοποθετείται στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, της οποίας η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 413 – 438 χλμ.
Plug - in υβριδικό
Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive χρησιμοποιείται επίσης στις plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας BMW X1, κάτι που μεταφράζεται σε σημαντικά βήματα προς τα εμπρός έναντι της προηγούμενης γενιάς, σε επίπεδο σπορ υπεροχής, αποδοτικότητας και ικανότητας φόρτισης. Επίσης έχει επιτευχθεί σημαντική αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας.
Η νέα BMW X1 θα λανσαριστεί με δυνατότητα επιλογής συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης με μία γκάμα που περιλαμβάνει δύο βενζινοκινητήρες και δύο μονάδες diesel από τη νέα αρθρωτή γενιά κινητήρων Efficient Dynamics του BMW Group. Η ήπια υβριδική τεχνολογία δεύτερης γενιάς 48V με ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων, συνεισφέρει στην ενίσχυση τόσο της αποδοτικότητας όσο και της απόδοσης ισχύος στους δύο ισχυρότερους κινητήρες.
Με αυτή την τεχνολογία, η τετρακύλινδρη BMW X1 xDrive23i (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 7,2 – 6,5 λιτρα/100χλμ., συνδυασμένες εκπομπές CO2: 162 – 146 γρανμ./χλμ. στον κύκλο WLTP, τιμές στον κύκλο NEDC: – ) μπορεί να αποδίδει μέγιστη ισχύ 160 kW/218 ιπποι (από το συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 150 kW/204 ίπποι και του ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 14 kW/19 hp). Επίσης, στη γκάμα εκδόσεων που θα διατίθενται στο λανσάρισμα είναι η νέα BMW X1 sDrive18i.
Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας diesel συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία στη νέα BMW X1 xDrive23d για την απόδοση μέγιστης ισχύος 155 kW/211ιππων (από το συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης με έως 145 kW/197 ίπποι και του ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 14 kW/19 ίπποι). Ο τετρακύλινδρος κινητήρας diesel στη νέα BMW X1 sDrive18d παράγει 110 kW/150 ίππους.