Τρία στα δέκα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι υβριδικά, σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες που δημοσιεύθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Ενώνοντας 16 μεγάλους κατασκευαστές οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα στοιχεία της ACEA επιβεβαιώνουν την ανοδική τάση στις εναλλακτικές τεχνολογίες πρόωσης, από τις οποίες τα plug-in υβριδικά (PHEV) είναι τα πιο εξέχοντα. Το πλεονέκτημα των PHEV είναι ότι δεν εξαρτώνται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για να διατηρήσουν τη μπαταρία φορτισμένη.
Αυτή η αναπτυσσόμενη τεχνολογία εγείρει ερωτήματα και ένας ειδικός της Seat απαντά στα πιο συνηθισμένα από χρήστες σε όλη την Ευρώπη.
Ο Σέζαρ Μέντεζ, επικεφαλής υβριδικής έρευνας και ανάπτυξης στη Seat, απαντά σε ερωτήσεις χρηστών σε όλη την Ευρώπη σχετικά με τα υβριδικά οχήματα.
Ακολουθούν οι συχνές ερωτήσεις και οι απαντήσεις σχετικά με τα υβριδικά αυτοκίνητα:
1. Ποια είναι η ηλεκτρική εμβέλεια των PHEV; Η Ρίτα Στίβες ντε Μάτος είναι μια διοικητική βοηθός που σκέφτεται να αγοράσει ένα plug-in υβριδικό. Ζει στην Πορτογαλία, η οποία προσφέρει φορολογικά κίνητρα, αλλά πρώτα η Ρίτα θέλει να μάθει ποια είναι η εμβέλεια για τα PHEV. Ο Σέζαρ Μέντεζ, επικεφαλής υβριδικής έρευνας και ανάπτυξης στη Seat, επισημαίνει ότι «το πλεονέκτημα των PHEV είναι ότι δεν εξαρτώνται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για να διατηρήσουν τη μπαταρία φορτισμένη». «Διαθέτουν μια υποδοχή φόρτισης που εγγυάται ότι θα φορτίζεται πλήρως η μπαταρία συνήθως το βράδυ έτσι ώστε το πρωί όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο να αξιοποιείς την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μηδενικούς ρύπους», προσθέτει. Για παράδειγμα, το Seat Tarraco e-Hybrid έχει ηλεκτρική αυτονομία 49 χλμ. «Αυτό αρκεί για να σας πάει εκεί που θέλετε να πάτε σε καθημερινή βάση σε 100% ηλεκτρική λειτουργία», λέει ο Σέζαρ.
2. Είναι τα υβριδικά μοντέλα κατάλληλα για μακρινά ταξίδια; Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει η διαχειριστή λογαριασμού Αλεκσάνδρα Ρίπας στη Πολωνία, μια χώρα όπου το ενδιαφέρον για τα plug-in υβριδικά έχει πρόσφατα απογειωθεί, με πωλήσεις να αυξάνονται κατά 124,1% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. «Απολύτως» , απαντά ο Σέζαρ, «χάρη σε έναν αποτελεσματικό συνδυασμό κινητήρων εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρων, τα ταξίδια μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων μπορούν να καλυφθούν χωρίς προβλήματα». Στην περίπτωση του Seat Tarraco e-Hybrid, η συνολική αυτονομία είναι 730 χλμ.
3. Πόσος χρόνος χρειάζεται για να φορτιστεί; Ο Αλμπέρτο Γκονζάλεζ από την Ισπανία θέλει να βεβαιωθεί ότι δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Η Ισπανία είναι μια άλλη αγορά όπου οι πωλήσεις PHEV έχουν αυξηθεί περισσότερο: 87,5% περισσότερες μονάδες πωλήθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. «Όλα εξαρτώνται από το καλώδιο και το μέγιστο ρεύμα φόρτισης» , λέει ο Σέζαρ. Μια καλή επιλογή είναι να έχετε ένα Seat Wallbox στο σπίτι. «Με αυτόν τον τρόπο, κάτω από βέλτιστες συνθήκες, μπορείτε να φορτίσετε το αυτοκίνητό σας σε μόλις τρεισήμισι ώρες».
4. Πώς λειτουργεί η ανάκτηση ενέργειας; Αυτή η ερώτηση είναι από τον Πατρίκ Ρόσχλ, έναν Αυστριακό φωτογράφο που η δουλειά του απαιτεί να οδηγεί περίπου 20 χλμ. κάθε μέρα. «Με δύο τρόπους» εξηγεί ο Σέζαρ. «Όταν αφήνετε το πεντάλ του γκαζιού, ο κινητήρας αρχίζει να λειτουργεί σαν γεννήτρια που χρησιμοποιεί την αδράνεια του οχήματος». «Επίσης όταν πατάτε το πεντάλ του φρένου, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και εκμεταλλεύεται την πέδηση, αυτό είναι αναγεννητικό φρενάρισμα». Ο Πάτρικ χρειάζεται πολύ χώρο για να μεταφέρει τον εξοπλισμό εργασίας και αναψυχής του, για ποδηλασία, σκι και ιστιοσανίδα, γι' αυτό ενδιαφέρεται για το Seat Tarraco e-Hybrid με χωρητικότητα έως και 1.500 λίτρα αποσκευών.