Groopio: Έχεις την ιδέα; Βρες online χρηματοδότη

Το λαμπάκι μιας καλής ιδέας μόλις άναψε πάνω από το κεφάλι σας, αλλά δεν έχετε καμία… ιδέα πώς θα ξεκινήσετε και τι θα κάνετε; Λίγους μήνες υπομονή και το πρώτο ελληνικό crowd funding site εν ονόματι Groopio υπόσχεται να δώσει λύσεις (και χορηγίες) στο project σας.
Groopio: Έχεις την ιδέα; Βρες online χρηματοδότη
του Νικόλα Γεωργιακώδη 

People have the power τραγουδούσε πριν μερικές δεκαετίες η Patti Smith και είχε απόλυτο δίκιο. Τρανή απόδειξη η νέα Ιντερνετική τάση του crowdfunding. Crowd – τι; Η «Χρηματοδότηση από το πλήθος» αυτολεξεί, είναι μια σχετικά καινούργια τάση στο Internet, η οποία αποτελεί μια νέα μορφή συλλογικής χρηματοδότησης που προωθεί τον εκδημοκρατισμό της τέχνης.

Στο εξωτερικό έχει ήδη βρει πρόσφορο έδαφος και μέχρι σήμερα δεν είναι λίγα τα crowdfunding sites που όπως υποστηρίζει η online κοινότητα «μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο». KickStarterRocketHub και πολλές ακόμα πλατφόρμες σε διάφορες εκδοχές που περιστρέφονται όμως γύρω από την ίδια κεντρική ιδέα: Κάποιος ή κάποιοι έχουν μια καλή ιδέα και για να την υλοποιήσουν ζητούν χρήματα από το online κοινό, παρακάμπτοντας την συνήθη διαδικασία χρηματοδότησης και όλα τα κακώς κείμενα που την ακολουθούν.

Ποιώ Group = Groopio

«Ξεκινήσαμε με σκοπό να βοηθήσουμε αρχικά τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, ενώ στη συνέχεια το επεκτείναμε και σε φυσικά πρόσωπα», μου λέει ο Μανώλης Μανουσάκης, ο οποίος μαζί με τον Δημήτρη Αναγνώστου και τoν Ειρηναίο Φιλιππίδη αποτελούν το ιδρυτικό team του Groopio.gr, της πρώτης ηλεκτρονικής οργανωμένης πλατφόρμας χρηματοδότησης δημιουργικών projects ή αγγλιστί crowdfunding platform στην Ελλάδα.

«Κατηγορούμαστε συχνά ως Έλληνες ότι είμαστε ατομιστές και δεν μπορούμε να δράσουμε ομαδικά. Με το Groopio μπορούμε να αποδείξουμε ότι αυτό δεν ισχύει. Στην πραγματικότητα όλοι θέλουμε να βοηθήσουμε τις προσπάθειες των συνανθρώπων μας, αισθανόμαστε όμως πολλές φορές αδύναμοι. Θεωρούμε ότι η βοήθεια μας θα είναι ασήμαντη δεν θα λύσει το πρόβλημα και έτσι θα πάει χαμένη ... Είμαστε λίγοι και θα αποτύχουμε ή είμαστε πάρα πολλοί και η επιτυχία είναι δεδομένη από τη συμμετοχή των άλλων», διαβάζουμε στο Μανιφέστο του Groopio.

«Την ιδέα την είχαμε ήδη σκεφτεί από το 2009, όμως καθυστερήσαμε αρκετά γιατί περιμέναμε την επιδότηση για την νεανική επιχειρηματικότητα», λέει ο Μανώλης Μανουσάκης.

Τι ακριβώς όμως είναι το Groopio και πώς δουλεύει; Πρόκειται για ιστοσελίδα όπου ο καθένας μπορεί να ανακοινώσει το project του, να δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για αυτό και να ορίσει ένα χρηματικό ποσό που χρειάζεται για να το πραγματοποιήσει. Από εκεί και πέρα, οι υπόλοιποι χρήστες μπορούν να συνεισφέρουν με όποιο ποσό θελήσουν εφόσον πιστεύουν στο εκάστοτε project, ενώ διασφαλίζεται πως δεν θα χάσουν τα χρήματά τους, μέσω προαιρετικής δικλίδας που ορίζει ότι τα λεφτά τους θα δεσμευτούν, μόνο αν συμπληρωθεί τελικά όλο το ποσό του προϋπολογισμού του project. Σκεφτείτε το ως ένα «κοινωνικό δίκτυο», το οποίο μπορεί να αποτελέσει ολόκληρη δεξαμενή υποψήφιων χρηματοδοτών. 

"Είμαστε και οι τρεις αρκετά δραστήριοι, αλλά αυτήν την περίοδο δίνουμε όλη μας την ενέργεια για την άρτια υλοποίηση του Groopio.com", λέει ο Δημήτρης Αναγνώστου και συνεχίζει: "Το Groopio είναι μια ιδέα του Mανώλη που από πολύ παλιά του είχε κερδίσει τον ενδιαφέρον η έννοια του crowd funding. Mάλιστα, είχαμε δημιουργήσει το Groopio σε μια beta version από το 2009 λίγους μόνο μηνες μετά το kickstarter.com, την ναυαρχίδα των αντιστοίχων crowd funding sites. Το εξαιρετικό είναι ότι αρκετές καμπάνιες πραγματοποιήθηκαν σ'αυτήν την beta version. Είδαμε τι έπρεπε να αλλάξει, τι έλειπε, το αναβαθμίσαμε αισθητικά και πλέον είμαστε σίγουροι γι' αυτό που κάνουμε και δεν έχουμε να τίποτα φοβηθούμε σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας στο εξωτερικό".

Αυτή τη στιγμή, αν και το Groopio δεν είναι ενεργό, το url που επιτρέπει σε κάποιον να δημιουργήσει μια καμπάνια στο site  έχει σταλεί σε ανθρώπους που έχουν επικοινωνήσει με τους δημιουργούς του για να "τρέξουν" κάποιο project. "Αρχικά βέβαια θα τρέξει σε πιο κλειστό κύκλο για να διορθώσουμε τυχόν προβλήματα και κατά τις αρχές Μαρτίου θα είμαστε στον αέρα", λέει ο Δημήτρης.

Πώς ακριβώς όμως, χρεώνεται ο χρήστης που θέλει να ξεκινήσει κάποιο project; "Κάθε δημιουργός οριζει ένα χρηματικό στόχο για την εκάστοτε καμπανιά που δημιουργεί και ζητά χρήματα από τους "groopies" του μέσω μιας ανταλλακτικής πυραμίδας που προσφέρει. Το ποσό που βάζει κάθε groopie σε μια καμπανιά αρχικώς δεσμεύεται και μονό όταν στην ημερομηνία που έχει ορίσει ο δημιουργός σαν ημέρα λήξης της καμπάνιας έχει μαζευτεί ο συνολικός στόχος των χρημάτων ή και ακόμα περισσότερα, τότε τα χρήματα πηγαίνουν στον δημιουργό", λέει ο Δημήτρης. "Σε κάθε άλλη περίπτωση, τα χρήματα επιστρέφουν στους "groopies" και αυτό γιατί ο δημιουργός δεν θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσει αυτά που έχει υποσχεθεί στην ανταλλακτική του πυραμίδα. Είναι δηλαδή all or nothing! Ο χρηστής που θέλει να ξεκινήσει μια καμπάνια δεν χρεώνεται, η δημιουργία της είναι δωρεάν. Όλες οι συναλλαγές γίνονται μέσα στο ασφαλές περιβάλλον της Paypal", προσθέτει. Η ιστοσελίδα θα κρατάει ένα 10 τοις εκατό του επιδιωκόμενου στόχου ενός δημιουργού, μόνο εφόσον η καμπάνια του στεφθεί με επιτυχία.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v