ΙΝΚΑ: Ακριβότερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς από το αυτοκίνητο

Έχετε 1,40 ευρώ. Τι μπορείτε να κάνετε; Μία διαδρομή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ή (κρατηθείτε) δεκατέσσερα χιλιόμετρα με το αυτοκίνητό σας. Τι διαλέγετε;
ΙΝΚΑ: Ακριβότερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς από το αυτοκίνητο
Τι συμφέρει, τελικά, περισσότερο; Η μετακίνηση με αυτοκίνητο, ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς; Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται εκ πρώτης, το Ινστιτούτο Καταναλωτών καταλήγει, μέσα από την τελευταία έρευνά του, πως το ΙΧ συμφέρει πλέον οικονομικά σε σχέση με τα –πανάκριβα– μέσα μαζικής μεταφοράς.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ΙΝΚΑ, ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο Ι.Χ. καταναλώνει στην πόλη από 5 έως 7 λίτρα καυσίμου ανά εκατό χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι με μέση τιμή τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. η κατανάλωσή του είναι 0,06 λίτρο ανά χιλιόμετρο. Με την τιμή της αμόλυβδης να αγγίζει το 1,60 ευρώ το λίτρο, το αυτοκίνητο «καίει» 9,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς τα 10 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης, συνυπολογίζοντας και τα λοιπά λειτουργικά κόστη του Ι.Χ., προκύπτει ότι με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 Ευρώ, το Ι.Χ. διανύει 14 ολόκληρα χιλιόμετρα.

Έτσι, το ΙΝΚΑ δημιούργησε τον παρακάτω εντυπωσιακό πίνακα:
 


Το Ινστιτούτο σημειώνει, φυσικά, στην ανακοίνωσή του ότι δεν είναι δυνατόν σε κανένα θεμιτό πλαίσιο η μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να είναι ακριβότερη από την μετακίνηση με ιδιωτικό μέσο. Όπως διαμορφώνονται οι συνθήκες, αναφέρει, ένας εργαζόμενος, αμειβόμενος με τον κατώτατο μισθό, πρέπει να ξοδεύει περίπου ¾ της ώρας ημερήσιας εργασίας του για το κόστος της μετακίνησής του από και προς την εργασία του.

Mε βάση το καθαρό ημερομίσθιο, αφαιρουμένων των κρατήσεων, που προσδιορίζεται στα 28 περίπου Ευρώ (με αντίστοιχο ωρομίσθιο στα 3,50 ευρώ) ο ισχυρισμός του ΙΝΚΑ επαληθεύεται.

Σε επίπεδο έτους, το μέσο κόστος μετακίνησης ενός εργαζόμενου που κάνει δύο διαδρομές την ημέρα για να πάει στη δουλειά του και να επιστρέψει διαμορφώνεται στα 840 ευρώ, αν υπολογίσουμε 25 εργάσιμες ημέρες ανά μήνα επί 2,80 ευρώ που είναι το κόστος δύο εισιτηρίων. Για τους δε εργαζόμενους στα εμπορικά καταστήματα, που καλούνται να κάνουν τέσσερις διαδρομές την ημέρα για να πάνε στη δουλειά τους και να επιστρέψουν, το κόστος διπλασιάζεται.

Η κυβέρνηση απαιτεί συνεπώς από τους Έλληνες εργαζόμενους να ξοδεύουν άνω του ενός μηνιαίου μισθού για την μετακίνηση στην εργασία τους, καταλήγει η ανακοίνωση του ΙΝΚΑ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v