Τα καλύτερα του Άλφρεντ Χίτσκοκ σε ένα αφιέρωμα

Δύο εβδομάδες γεμάτες σασπένς μας υπόσχεται το σινέ-Άστυ και εμείς μελετάμε ποιες ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ θα δούμε αυτόν τον Ιούλιο στην σκοτεινή αίθουσα.
Τα καλύτερα του Άλφρεντ Χίτσκοκ σε ένα αφιέρωμα
του Γιώργου Κόκουβα

Καλοκαίρι χωρίς επανεκδόσεις και προβολές κλασικού Hollywood δεν νοείται. Ακόμη κι αν δεν πρόκειται για θερινό σινεμά. Ναι, το ξέρουμε πως σκέφτεστε ότι θείος Άλφι και αγιόκλημα κάτω από τα αστέρια πάνε πακέτο, γιατί έτσι έχουμε συνηθίσει στην ιεροτελεστία των θερινών σινεμά της Αθήνας τα τελευταία χρόνια. Αλλά ο κινηματογράφος Άστυ φιλοδοξεί να αλλάξει τις συνήθειές μας.

Μας παίρνει από το χέρι, μας κατεβάζει στην πιο σινεφίλ αίθουσα του κέντρου, που συνεχίζει κανονικά τις προβολές στην καρδιά του καλοκαιριού, και καθόλου δεν μας στεναχωρεί το γεγονός ότι… υπάρχουν τοίχοι και οροφή. Έχουμε πολύ καλύτερα πράγματα να δούμε: Μια σειρά από αριστουργήματα του Άλφρεντ Χίτσκοκ, από την «βρετανική» περίοδό του μέχρι τα «χρυσά» του χρόνια στο Hollywood.

Συγκεκριμένα, ο κινηματογράφος Άστυ έχει ήδη ξεκινήσει το αφιέρωμα στον Χίτσκοκ, με τρεις προβολές (με ενιαίο εισιτήριο μόλις 6€) καθημερινά, μία ταινία στις 18.00 (και ξανά στις 22.00) και μία άλλη στις 20.00. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του αφιερώματος εδώ, και πάρτε ιδέες για το ποιες να παρακολουθήσετε, μέσα από τις δικές μας προτάσεις που ακολουθούν.

*Notorious (1946)


Σε μία από τις κορυφαίες στιγμές του, πριν καν εισέλθει σε αυτό που οι κριτικοί θεωρούν την χρυσή του εποχή, δηλαδή τα ‘50s, ο Χίτσκοκ δημιουργεί ένα κατασκοπευτικό δράμα, χωρίς τυμπανοκρουσίες και περιττά εφέ: Το ντύνει με τον μανδύα ενός ρομάντζου μεταξύ των υπέροχων Cary Grand και Ingrid Bergman κάπου στην Νότια Αμερική. Η υπόθεση έχει ως εξής: Η Bergman είναι κόρη ενός φιλοναζί αμερικανού που έχει πεθάνει, και προσπαθεί να εξιλεωθεί, αναλαμβάνοντας τον ρόλο κατασκόπου, κάτω από τη μύτη ενός φίλου του πατέρα της που την ερωτεύεται. Όταν την ερωτεύεται και το «αφεντικό» της, ο Cary Grand, τα πράγματα περιπλέκονται.
Η ταινία προβάλλεται στις 11-12/7, ώρες 18.00 και 22.00

*Η Ταβέρνα της Τζαμάικα (1939)


Βρισκόμαστε στην Κορνουάλη του 19ου αιώνα και μια νεαρή ορφανή, η Μέρι, έχει έρθει να ζήσει με τους θείους της, αλλά ανακαλύπτει πως η ταβέρνα του θείου της είναι ορμητήριο σπείρας πειρατών. Ο φόβος για την ζωή της και η ψυχολογική μαεστρία με την οποία χειρίζεται το σενάριο ο Χίτσκοκ κλείνουν με ιδιαίτερο τρόπο την βρετανική περίοδο του μετρ. Ήδη, κατά την διάρκεια των γυρισμάτων αυτής της ταινίας, ο θείος Άλφι είχε αποδεχθεί την πρόταση του παραγωγού Σέλζνικ να μετακομίσει από το Λονδίνο στο Λος Άντζελες, όπου τον περίμενε μια λαμπρή καριέρα στο Hollywood.
Η ταινία προβάλλεται στις 11-12/7, ώρα 20.00

*Vertigo (1958)


Ένας «απόστρατος» ντετέκτιβ του Σαν Φρανσίσκο που υποφέρει από υψοφοβία αναγκάζεται να ερευνήσει μια υπόθεση που αφορά την μυστηριώδη Μαντλέν, η οποία σταδιακά του γίνεται ψύχωση. Πρόκειται για ένα από τα κορυφαία κινηματογραφικά κομψοτεχνήματα του μετρ, στο απόγειο της δημιουργικότητάς του (1958), το οποίο, παρά την μεγάλη του διάρκεια, καταφέρνει να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον με ανατροπές, ψυχολογικά παιχνίδια και την έξυπνη διαχείριση του δίπολου «φαίνεσθαι-είναι». Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, οι James Stewart και Kim Novak.
Η ταινία προβάλλεται στις 13-14/7, ώρα 20.00 και 22.15

*Rear Window (1954)


Ο «Σιωπηλός Μάρτυρας» αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εγχειρήματα του Χίτσκοκ, καθώς εμπεριέχει όλα τα χαρακτηριστικά που τον καταξίωσαν: Έναν «ευνουχισμένο» ανδρικό χαρακτήρα (James Stewart), μία αψεγάδιαστη γυναίκα για σύμμαχό του (Grace Kelly) και πολύ μυστήριο. Ένας τραυματισμένος φωτογράφος βρίσκεται καθηλωμένος στο σπίτι του και παρακολουθεί από το παράθυρο όσα συμβαίνουν στην γειτονιά του, περιλαμβανομένου ενός πιθανολογούμενου φόνου, τον οποίο θα προσπαθήσει να στοιχειοθετήσει.
Η ταινία προβάλλεται στις 13-14/7, ώρα 20.00

*Ο Άνθρωπος που γνώριζε πολλά (1956)


Ο Χίτσκοκ επιστρατεύει για άλλη μια φορά τον James Stewart, παρέα με την Doris Day, ένα κινηματογραφικό ζευγάρι που, σε ένα ταξίδι τους στο Μαρόκο, γίνονται αυτόπτες μάρτυρες περιστατικών που τους οδηγούν σε μια εγκληματική συνωμοσία. Οι συνωμότες είναι αποφασισμένοι να τους βγάλουν από τη μέση, και ο μεγάλος σκηνοθέτης καταφέρνει να ξαναγυρίσει μια ταινία με την οποία είχε ήδη καταπιαστεί στην βρετανική περίοδό του, και να την εξελίξει ακόμη περισσότερο.
Η ταινία προβάλλεται στις 15-17/7, ώρες 18.00 και 22.00

*Dial M For Murder (1954)


Ο πρωταθλητής του τένις, Τόνι (Ray Milland) αποφασίζει να σκοτώσει την σύζυγό του, Μάργκοτ (Grace Kelly), η οποία διατηρεί εξωσυζυγική σχέση με έναν αμερικανό συγγραφέα (Robert Cummings). Εκβιασμοί, δολοφονικά ένστικτα, αποτυχημένες απόπειρες και καλοσχεδιασμένα… “plan B” συνθέτουν το παζλ του σασπένς που στήνει ο Χίτσκοκ στο απόγειο της καριέρας του.
Η ταινία προβάλλεται στις 15-17/7, ώρα 20.00
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v