Η πρώτη μεγαλή αναδρομική του Χρόνη Μπότσογλου στο ΕΜΣΤ

Την πρώτη του μεγάλη αναδρομική έκθεση εγκαινιάζει στο Ελληνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ο Χρόνης Μπότσογλου από αύριο, η οποία θα φιλοξενεί τα σημαντικότερα έργα των βασικών ενοτήτων της καλλιτεχνικής του δημιουργίας και θα διαρκέσει έως τις 18 Απριλίου.
του Γιάννη Ασδραχά

«Για να εμφανισθεί η μνήμη χρειάζεται σιωπή και ακινησία». Είναι η θέση που πρεσβεύει για την ανάκληση της μνήμης ένας σημαντικός αλλά εξαιρετικά μετριόφρων και ειλικρινά ταπεινός καλλιτέχνης. Ο ζωγράφος της εσωτερικής «γεωγραφίας» Χρόνης Μπότσογλου. Χρειάστηκε, λοιπόν, να περάσει η περίοδος σιωπής -όχι ακριβώς ακινησίας- για να ανακαλέσει τη μνήμη του. Κι έχει μεγάλο βάθος και πλούτο βιώματος να αποκαλύψει.

Η αναδρομική έκθεση του Χρόνη Μπότσογλου, ενός από τους σημαντικότερους ζωγράφους της ελληνικής μεταπολεμικής τέχνης, ένα μεγάλο ταξίδι στη μνήμη και τον χρόνο και ένα μεγάλο αίτημα καιρό τώρα, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να γίνει γεγονός.

Εγκαινιάζεται στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αύριο σε επιμέλεια της Τίνας Πανδή και θα διαρκέσει έως τις 18 Απριλίου. Μια σημαντική για την Ιστορία της εγχώριας τέχνης διοργάνωση καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη και επί της ουσίας «πληρέστερη» μέχρι σήμερα αναδρομική του, στην οποία συνυπάρχουν εκατόν εβδομήντα έργα, ζωγραφική, σχέδια, γλυπτική, κατασκευές, χαρακτικά, ψηφιακές εικόνες, εικονογραφήσεις, που εκτείνονται χρονικά από τη δεκαετία του ’50 μέχρι και σήμερα.

Θα παρουσιαστούν πιο χαρακτηριστικά και σημαίνοντα έργα των βασικών ενοτήτων της καλλιτεχνικής του δημιουργίας: έργα των δεκαετιών ‘60 και ‘70, οι ενότητες «Η εικόνα του σώματος» (1979-1993), «Λιοτριβιά» (1978-1988), «Σελίδες ημερολογίου» (1980-1988), η πολύπτυχη μνημειακή ζωγραφική εγκατάσταση «Νέκυια» (1993-2000). Για πρώτη φορά θα εκτεθεί ολόκληρη η τελευταία σημαντική ενότητα του καλλιτέχνη με τίτλο «Αναφορές» (2002-2008), μια σειρά φανταστικών πορτρέτων πέντε καλλιτεχνών του Φράνσις Μπέικον, του Βαν Γκογκ, του Τζιακομέτι, του Μπουζιάνη και του Χαλεπά.

Η αναζήτηση της μορφής και των σωμάτων, η στάση απέναντι στην κοινωνία και την πολιτική, η σχέση με την φθορά, το χρόνο και το θάνατο, όλοι οι προβληματισμοί-μοχλοί της δημιουργίας του Μπότσογλου εκδιπλώνονται στην μεγάλη αναδρομική του.

«Η ζωγραφιά είναι ο τόπος όπου διασταυρώνονται σε αλλεπάλληλες διαδρομές οι λέξεις οδύνη και ηδονή» σημείωνε στη «Νέκυιά» του, ένα «έργο ζωής» που εκτυλίχθηκε σε μια δεκαετία. Ο επισκέπτης της αναδρομικής στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης θα το διαπιστώνει κάθε στιγμή, βήμα-βήμα, βλέμμα-βλέμμα.

Ο Χρόνης Μπότσογλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1941. Το διάστημα 1960-1965 σπουδάζει ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και στη συνέχεια στην Ecole Supérieure des Beaux-arts στο Παρίσι (1970-1972). Έχει λάβει μέρος σε πλήθος ατομικών και ομαδικών εκθέσεων. Το 1989 εκλέχθηκε καθηγητής της ΑΣΚΤ, στην οποία διετέλεσε αντιπρύτανης (1997-1998) και πρύτανης (2001-2006). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Χρόνης Μπότσογλου, Αναδρομική
Εγκαίνια 28 Ιανουαρίου 2010
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Κυριακή: 11.00 - 19.00, Πέμπτη: 11.00 - 22.00, Δευτέρα: Κλειστά
Είσοδος: Κανονικό: 3€. Μειωμένο – φοιτητικό: 1,5€
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Βασ. Γεωργίου Β 17 - 19 Ρηγίλλης, Αθήνα, τηλ. 210 9242111-3
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v