Κοσμοσυρροή... "In the Nude" στην Τεχνόπολη

Μεγάλη επιτυχία σημειώνει η έκθεση της Αλίς Τουρνικιώτη "In the nude" που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στην αίθουσα Κωστής Παλαμάς στην Τεχνόπολη στο Γκάζι. Από τις πρώτες ώρες της έναρξης της έκθεσης το κοινό εντυπωσιάστηκε από τη δυναμική και την κίνηση των έργων.
Γυμνό που ελκύει το μάτι χωρίς να σοκάρει, εναλλάσεται στους τοίχους δημιουργώντας ένα δυναμικό πάζλ γυναικών που κινήται, ποζάρει, αγαπιέται μέσα στο χώρο. Το ασπρό-μαυρο χαρακτηριστικό της νέας δουλειάς της ζωγράφου ξαφνιάζει τον θεατή με την εναλλαγή – το μέγεθος και το πλήθος της δημιουργικότητας και της φαντασίας. Στο δεύτερο επίπεδο της έκθεσης αλλάζει εντελώς το σκηνικό, μιας και το χρώμα ξεχύνεται από παντού. Έργα μικρότερης διάστασης γεμάτα πλούσια χρώματα, συναίσθημα, έρωτα για τη ζωή και τη γυναίκα.
 
Η Αλίς Τουρνικιώτη ζωγραφίζει σαν να μιλά ή σαν να γράφει και ολόκληρο το σπίτί της έχει μεταμορφωθεί εδώ και χρόνια σε ένα πολύχρωμο κήπο, με δέντρα τους πίνακες τριγύρω... Πρωτοαντικρύζοντας τα έργα της, η πρώτη μου σκέψη ήταν μια φράση τετριμμένη που επί πολλά χρόνια ήθελα να πω και εγώ αυθόρμητα, χωρίς όμως να συναντήσω πολλές αφορμές για να το κάνω. "Να μια γεννημένη ζωγράφος" δηλώνει ο Χάρης Καμπουρίδης, Ιστορικός Τέχνης, συνεχίζοντας "Ο Φασιανός που είδε ένα πίνακά της στο σπίτι μου τον περιεργάσθηκε πολύ. "Πού το βρήκες αυτό", με ρώτησε. "Είναι ενός καινούργιου", είπα από μακριά, νομίζονται πως κοίταζε κάτι άλλο παραδίπλα. "Όχι, είναι γυναίκα, και ζωγραφίζει με πολύ ψυχή", μου απάντησε. Λίγες μέρες μετά, σε μία δημόσια συζήτησή μας, ο επιφανής ζωγράφος μας έλεγε πόσο λατρεύει το Θεόφιλο και την αθωότητα, υπενθυμίζοντάς μου πόσο οι αρχαίοι θεωρούσαν θεόπνευστους τους αυτοδίδακτους. "Όσο ωριμάζω, ψάχνω την ανυπόκριτη ψυχική αθωότητα", κατέληξε..."

Χωρίς να αιχμαλωτίζεται στους κανόνες και τα πρότυπα της ακαδημαικής ζωγραφικής, η Αλίκη Τουρνικιώτη δημιουργεί "κλασική ζωγραφική", αυτού του είδους τη ζωγραφική που χαρακτηρίζεται από μία πλούσια και τεχνικά υπολογισμένη χρήση του χρώματος, του σχεδίου και της σύνθεσης. Μια πρώτη ματιά στα έργα της φανερώνει την επιρροή απο τα μεγάλα κινήματα του μοντερνισμού των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα, ιδιαίτερα του μετα-ιμπρεσιονισμού, του εξπρεσιονισμού, του φωβισμού και του κυβισμού, αλλα και του βυζαντινού τρόπου απόδοσης του βάθους που απορρίπτει τη γεωμετρική προοπτική. Η δύναμη που εκπέμπουν τα σχέδια της μπορεί να εξηγηθεί μερικώς απο την ενασχόληση της απο μικρή ηλικία με το σχεδιασμό ξύλινων κατασκευών, ενω το πάθος της για την αποτύπωση της φύσης αποδίδεται στη αγάπη που τρέφει γι'αυτήν επίσης απο παιδί

Τα 65 περίπου έργα που θα προβάλονται έως τις 12 Φεβρουαρίου, συνεχίζουν να αποκαλύπτουν την εκρηκτική ιδιοσυγκρασία της ζωγράφου και να ακολουθούν μια εξελικτική πορεία ζωής, της ζωής της.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v