Χ. Μέλλιος: «Οι εννέα Μούσες» ατενίζουν την Καλντέρα

Τη νέα εντυπωσιακή σειρά έργων του, εμπνευσμένη από την κλασική ομορφιά, εκθέτει ο γλύπτης Χρήστος Μέλλιος στην The Tsitouras Collection, στο Φηροστεφάνι, από τις 29 Αυγούστου έως τις 31 Οκτωβρίου.
Χ. Μέλλιος: «Οι εννέα Μούσες» ατενίζουν την Καλντέρα
Φόντο την Καλντέρα και το μαγευτικό τοπίο της Σαντορίνης έχουν τα γλυπτά του καταξιωμένου γλύπτη Χρήστου Μέλλιου, ο οποίος παρουσιάζει τη νέα εντυπωσιακή σειρά έργων του, στους εξωτερικούς χώρους της “The Tsitouras Collection” στο Φηροστεφάνι Σαντορίνης. Η έκθεση με την οποία η “The Tsitouras Collection” γιορτάζει τα 20 χρόνια δημιουργικής πορείας της στην Ελλάδα, εγκαινιάζεται στις 29 Αυγούστου και θα διαρκέσει ως τις 31 Οκτωβρίου. Να σημειώσουμε ότι στον ίδιο χώρο βρίσκεται και το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας που φιλοτέχνησε η Ασπασία Παπαδοπεράκη.

Τα γλυπτά του Χρήστου Μέλλιου, μικρών και μεγάλων διαστάσεων, λούζονται στο φως της Σαντορίνης, αναπτύσσουν μια σιωπηλή συνομιλία με το γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας, το καθάριο λευκό του οικισμού, ενώ το απόγευμα διαγράφονται από τις χρυσαφί πινελιές του ηλιοβασιλέματος. Οι Εννέα Μούσες και οι άλλες γλυπτές γυναικείες φιγούρες, θυμίζουν ικέτιδες χορού, με τα ενδύματα τους να ανεμίζουν σ ένα διστακτικό βηματισμό, που τους προσθέτει κίνηση και ενεργειακή φόρτιση.

“Οι Μούσες, όπως και οι θεοί του Ολύμπου, είναι όψεις της ανθρώπινης υπόστασης. Συμβολίζουν τον πολιτισμό, τον πνευματικό άνθρωπο” επισημαίνει ο ίδιος ο Χρήστος Μέλλιος, μιλώντας για τη δουλειά του. «Ειδικότερα το έργο των Μουσών, με ό,τι αυτές αντιπροσωπεύουν, είναι η τέρψη των θεών. Ο φανταστικός αυτός κόσμος είναι η δημιουργική προέκταση της ανθρώπινης σοφίας, που προσφέρει στον άνθρωπο ένα πρότυπο όμορφης και ευτυχισμένης ζωής εδώ στη γη, αλλά και ένα ερέθισμα για ασίγαστη αγωνιστική, πνευματική και καλλιτεχνική διάθεση. Είναι το μέσο με το οποίο περνά ο άνθρωπος από την αμάθεια, το σκοτάδι και την βαρβαρότητα στον κόσμο της γνώσης, της τέχνης και του φωτός. Ο θάνατος είναι ό,τι χειρότερο για τον Έλληνα, μια θλιμμένη σκιά στον Άδη, είναι το τέλος, η ευτυχία υπάρχει μόνο στη ζωή.»

Αναφερόμενος ειδικότερα στην παρουσίαση του έργου του στη Σαντορίνη και στη συνομιλία που αναπτύσσουν τα γλυπτά του με το μαγευτικό τοπίο του νησιού ο Χρήστος Μέλλιος σημειώνει: «Η Σαντορίνη μπορεί να μην βρίσκεται στον Ελικώνα ή στα Πιέρια, όμως οι Μούσες είναι παρούσες όπου και ο διανοούμενος άνθρωπος, ο καλλιτέχνης. Η γεωγραφία της Σαντορίνης, αυτό το απέραντο φανταστικό θέατρο, αυτός ο χώρος όπου ο ουρανός και η γη σμίγουν μ’ έναν μοναδικό τρόπο, σε προδιαθέτει να ανακαλύψεις ότι και η γη ουρανός είναι. Αυτή την αίσθηση προσπαθώ να αποτυπώσω στο έργο μου

Ο διακεκριμένος δημιουργός δεν ξεχνά να μιλήσει και για τα υλικά του και για τα κριτήρια επιλογής τους: «Για να μπορέσω να υλοποιήσω, να μεταφράσω τη σκέψη και τα αισθήματά μου σε εικαστικό έργο, χρειάζομαι το μολύβι και τον πηλό. Ο πηλός είναι ένα πολύ ζωντανό υλικό που πρόθυμα υπακούει στα χάδια των δακτύλων του καλλιτέχνη. Όταν το υλικό αυτό πάρει την επιθυμητή μορφή και προσεγγίσω το ζητούμενο αποτέλεσμα, κάνω τη «μεταφορά» στο γύψο. Κατόπιν με τη βοήθεια του χυτηρίου και με τη δική μου επίβλεψη και παρέμβαση όπου χρειάζεται, «μεταφέρεται» το έργο στον ορείχαλκο, ο οποίος και πατινάρεται αναλόγως.»

«Στα έργα του Χρήστου Μέλλιου, ξαναβρίσκουμε τις αρετές της κλασικής ωραιότητας» γράφει στο κείμενο της για το έργο του γλύπτη η κριτικός τέχνης Ίρις Κρητικού. «Την αδιάκοπη ενασχόληση με το υλικό, την επιδίωξη του κάλλους, στο πλαίσιο μιας χειρωνακτικής διαδικασίας που κατορθώνει να συγκρατήσει την ποιητική του ελάχιστου, δίχως στο ελάχιστο να γίνεται ακαδημαϊκή. Οι λιτές φιγούρες του, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την κλασική ελληνική γλυπτική, δεν εξιδανικεύουν ένα αφηρημένο σώμα, μα αναζητούν το ιδεώδες εξωτερικό και εσωτερικό Κάλλος της απεικονιζόμενης μορφής, την Καλακαγαθία των αρχαίων ελληνικών αγαλμάτων.»

«Αντλώντας την θεματολογία του, συνεχίζει η Ίρις Κρητικού, από το διαχρονικό πεδίο της Αρχαίας Ελληνικής Πραγματείας και της Ελληνικής Μυθολογίας, ο Χρήστος Μέλλιος συνδιαλέγεται με την Ελένη και την Ανδρομάχη, με την Ιοκάστη, την Αντιγόνη, με την Περσεφόνη και την Ιφιγένεια. Με τις εννέα Μούσες και τον κόσμο των τεχνών που οι ίδιες όρισαν, τραγουδώντας –κατά τον Ησίοδο- στους γάμους του Κάδμου και της Αρμονίας στη Θήβα, τη σημασία της Ομορφιάς για τον κόσμο. Ανάμεσα τους γεννώνται άγνωστες κόρες, κορίτσια της Άνοιξης και γυναίκες ώριμες, θυγατέρες του Ουρανού και της Γης που ελκύουν την καταγωγή τους από την απαρχή του κόσμου και τελούν στην αναζήτηση μιας αέναης αναγέννησης.»

Ο Χρ. Μέλλιος είναι ένας καταξιωμένος καλλιτέχνης με σπουδές Γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δασκάλους τον Θύμιο Πανουργιά και Γιάννη Παππά και τον Νικόλαο Κερλή στη Χαλκοχυτική. Συνέχισε και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Morris Singer Foundry της Αγγλίας όπου ήρθε σε επαφή με τον, παγκοσμίως γνωστό γλύπτη, Henry Moor. Επαφή που στάθηκε καταλυτική για τη μετέπειτα πορεία του. Με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών προχώρησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα.

Έχει λάβει μέρος σε πολλές εκθέσεις γλυπτικής, ατομικές και ομαδικές, ενώ έργα του κοσμούν ιδιωτικές συλλογές αλλά και δημόσιους χώρους. Έχει κερδίσει δύο βραβεία σε διαγωνισμούς μνημείων και ανέλαβε την εκτέλεσή τους (Γ’ Νεκροταφείο, Μνημείο Εθνικής Αντίστασης και κεντρική Πλατεία Ν. Φιλαδέλφειας, Μνημείο Μικρασιατών για τις Αλησμόνητες Πατρίδες).

The Tsitouras Collection: Φηροστεφάνι Σαντορίνης τηλ. 22860 23747
Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 10.00-13.00 και 18.00-22.00 Διάρκεια έκθεσης ως τις 31 Οκτωβρίου 2008.
Η έκθεση πραγματοποιείται με τη Χορηγία του Club Hotel Casino Loutraki.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v