Κοζαλίας: «Ο αγγλόφωνος στοίχος είναι πιο απελευθερωμένος»

Τι σε ώθησε να αρχίσεις να γράφεις και ποια ανάγκη σου εξυπηρετεί η ενασχόληση με το τραγούδι;

Δεν νομίζω πως με ώθησε "κάτι" να αρχίσω να γράφω τραγούδια. Πιστεύω πως ήταν μια φυσική εξέλιξη και επακόλουθο της ασχολίας μου και της αγάπης μου για την μουσική. Επίσης, είμαι από τα άτομα που από μικρά μεγάλωσαν περιτριγυρισμένα από "μουσική", που πάντα σε ένα ταξίδι χανόμουν στα ακουστικά του walkman ή κλεινόμουν στο δωμάτιο με το στερεοφωνικό στη διαπασών. Οπότε καταλαβαίνετε πως δεν ήταν ανάγκη, αλλά η καθημερινότητα μου.

Ζούμε σε μια εποχή όπου το αγγλόφωνο τραγούδι σημειώνει άνοδο και όλο και περισσότεροι το προτιμούν, τι θεωρείς κάνει έναν νέο τραγουδοποιό να επιλέξει ξενόφωνο στίχο;

Μπορεί να έχουμε την πιο όμορφη και ανεπτυγμένη γλώσσα στον κόσμο, αλλά όσον αφορά τα τραγούδια και τον στίχο τους είμαστε αρκετά πίσω στο να παρακολουθήσουμε σε ένα τραγούδι, έννοιες που δεν μιλάνε για αγάπες, χωρισμούς, και άλλα παραπλήσια. Καλώς η κακώς ο αγγλόφωνος στίχος, γιατί γι' αυτόν μιλάμε στην ουσία, είναι πιο "απελευθερωμένος" όπως ταυτόχρονα και το ακροατήριο του. Άντε δοκιμάστε εσείς να τραγουδήσετε στα ελληνικά στίχους όπως "Cause I'm the motherfucking P.I.M.P." … ή …"Smack my Bitch up".

Πόσο βοηθάνε οι παλιοί και ήδη καταξιωμένοι τους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με την τραγουδοποιϊα και τη μουσική γενικότερα;

Δυστυχώς δεν έτυχε να έχω παρόμοια εμπειρία για να σου απαντήσω, αλλά από κουβέντες μεταξύ γνωστών στις οποίες έτυχε να βρίσκομαι έχω την εντύπωση πως κάποιοι "παλιοί" που δεν έχουν "κολλήσει" στο χρόνο έχουν βοηθήσει και βοηθάνε νέους με ταλέντο και όραμα.

Οι δισκογραφικές έχουν πεθάνει; Ποντάρουν σε νέο υλικό; Το Ίντερνετ τι ρόλο θα παίξει τα επόμενα χρόνια όσον αφορά τη μουσική;

Θα έλεγα πως οι δισκογραφικές έχουν "πεθάνει" υπό την έννοια που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Πλέον αρχίζουν και διευρύνουν τα πλαίσια δράσης τους και σε άλλα πεδία που δεν μας έχουν συνηθίσει. Ναι, σίγουρα το Ίντερνετ έχει πάρει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μάρκετινγκ του μουσικού στερεώματος, και σαφώς μας προσφέρει ακούσματα και εικόνες που παλαιότερα μόνο μέσω σύμπτωσης ή πολλών ωρών ψαξίματος θα είχαμε ανακαλύψει. Συμφωνώ με την λογική του μάρκετινγκ της μουσικής μέσω Ίντερνετ αλλά πάντα σκέφτομαι και την πιο ρομαντική πλευρά της όταν κοιτώ τη γωνία με τα cd που από μικρός μαζεύω όπως και τις συλλογές των γονιών μας από δίσκους. Όπως και να έχει πάντως πιστεύω πως το Ίντερνετ παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο σήμερα για τη μουσική και θα παίξει ακόμα μεγαλύτερο με τη πάροδο του χρόνου.

Τι δύναμη έχει ένας καλλιτέχνης για να βοηθήσει στην αλλαγή του σκηνικού και στη μουσική αλλά και στα κοινωνικά δρώμενα;

Σίγουρα ένας καλλιτέχνης έχει τη δύναμη να φέρει αλλαγές στα μουσικά δρώμενα. Σκεφτείτε μόνο ότι μπορεί να επηρεάσει ή και να εμπνεύσει μια άλλη μερίδα καλλιτεχνών ή μουσικών, όταν παρουσιάζει κάποιο νέο, μουσικά, είδος.  Όσον αφορά τα κοινωνικά δρώμενα, σκεφτείτε πως ένα νέο είδος μουσικής μπορεί να προσφέρει και νέους τρόπους διασκέδασης, ή και νέες κοινωνικές ομάδες με κοινό συντελεστή το είδος αυτό της μουσικής..

Ποιες οι επιθυμίες, οι φιλοδοξίες αλλά και οι φόβοι σου;

Επιθυμία και φιλοδοξία μου πάντα ήταν να καταφέρνω να κάνω έστω και ένα άτομο, ακόμα και από το στενό μου περιβάλλον, να ταυτίζεται με έστω και ένα από τα τραγούδια μου. Έτσι και αλλιώς από τότε που έγραφα τραγούδια, θυμάμαι ότι τη μεγαλύτερη μου χαρά την έπαιρνα όταν τα άκουγαν οι φίλοι μου. Φόβος μου από την άλλη πάντα ήταν και είναι, το να μην φτάσω ποτέ σε σημείο να τραγουδώ και να γράφω τραγούδια που δεν γουστάρω πραγματικά, αλλά να το κάνω γιατί θα εξαρτώμαι από κάποιον άλλον ο οποίος θα αποφασίζει για μένα. Ο νοών νοείτω..

Νεότητα, ταλέντο, φήμη και...ματαιοδοξία; Πώς ελέγχεται και τελικά χρειάζεται να την ελέγξει ένας καλλιτέχνης;

Νομίζω πως το ρητό ''παν μέτρον άριστον" είναι και η απάντηση! Απλά το "μέτρο" και το "πως" διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο ανάλογα με το περιβάλλον του και τα βιώματα του…

Η φωτογραφία του Κοζαλία είναι της Μίνας Σεκέρογλου.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v