Αγώνας δρόμου για να μειωθούν οι φωτιές στις μπαταρίες των EV

Οι φωτιές στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανησυχούν βιομηχανία και οδηγούς. Νέες τεχνολογίες και λογισμικά υπόσχονται να μειώσουν δραστικά τον κίνδυνο πυρκαγιάς.

Αγώνας δρόμου για να μειωθούν οι φωτιές στις μπαταρίες των EV

Οι πυρκαγιές και οι εκρήξεις που σημειώνονται στις μπαταρίες των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων απασχολούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις κυβερνήσεις και τους οδηγούς. Μετά από τα συμβάντα που καταγράφηκαν σε πολλά κράτη - πρόσφατα ένα μοντέλο της Tesla πήρε φωτιά και στην Ελλάδα - ξεκίνησε ένας νέος αγώνας δρόμου για να μειωθούν οι πιθανότητες να πάρουν φωτιά οι μπαταρίες των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαφόρων μαρκών και να προστατευθούν οι πολίτες και οι περιουσίες τους.

Η πρόοδος στην ασφάλεια των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων υπόσχεται να μειώσει τις περιπτώσεις πυρκαγιών που σχετίζονται με τις μπαταρίες, αναφέρει το Automotive News Europe.

Μάλιστα το Automotive News Europe, δημοσιεύει φωτογραφία από καμένα οχήματα Tesla Model Y που βρίσκονται σε πολλά σημεία στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας.

Βελτιώσεις στην ασφάλεια

Οι εταιρείες που αναπτύσσουν τόσο τα στοιχεία μπαταρίας όσο και το λογισμικό εργάζονται για βελτιώσεις στην ασφάλεια, αναφέρει το Automotive News Europe. Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία Qnovo παρουσίασε λογισμικό το οποίο όπως ανακοίνωσε η συγκριμένη εταιρεία μπορεί να προβλέψει τους κινδύνους με ακρίβεια 98,7%, δίνοντας στους οδηγούς χρόνο να αντιδράσουν και να αποτρέψουν μια πυρκαγιά. Άλλες εταιρείες αντιμετωπίζουν τις  πυρκαγιές με διάφορες τεχνικές διασφαλίσεις ή αναπτύσσοντας διαφορετικές χημικές μπαταρίες.

Αυξανόμενες ανησυχίες για τις πυρκαγιές των EV

Οι προσπάθειες από τις εταιρείες κατασκευής των μπαταριών για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να ενισχυθεί η ασφάλεια τους εντείνονται μετά τις αυξανόμενες ανησυχίες για τις πυρκαγιές των ηλεκτρικών οχημάτων. Πέρυσι, μια πυρκαγιά EV στο Incheon της Νότιας Κορέας, κατέστρεψε περίπου 140 αυτοκίνητα και χρειάστηκε οκτώ ώρες για να σβήσει. Ενώ οι πυρκαγιές είναι σχετικά ασυνήθιστες, η πιθανότητα να συμβούν έχει τραβήξει την προσοχή των κατασκευαστών και των ρυθμιστών.

Μικρές πιθανότητες

Είναι βέβαιο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι λιγότερο πιθανό να πιάσουν φωτιά από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά οι πυρκαγιές από μπαταρίες είναι πιο δύσκολο να σβήσουν λόγω της χημείας τους. Οι πυρκαγιές των EV συμβαίνουν με ρυθμό περίπου 25 ανά 100.000 οχήματα που πωλούνται, σύμφωνα με ανάλυση των δεδομένων του National Transportation Safety Board από την ασφαλιστική εταιρεία AutoInsuranceEZ. Αυτή η ανάλυση συγκρίνεται με 1.530 για αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη.

Παρακολουθεί την απόδοση της μπαταρίας

Ο μηχανισμός ασφάλειας λογισμικού της εταιρείας Qnovo, SentinelX, στοχεύει στη μείωση του κινδύνου πυρκαγιάς παρακολουθώντας την απόδοση της μπαταρίας σε πραγματικό χρόνο.

«Με την πάροδο του χρόνου, οι μπαταρίες φθείρονται και χάνουν χωρητικότητα, αλλά υπό ορισμένες συνθήκες, αυτή η γήρανση μπορεί να επιταχυνθεί, με αποτέλεσμα η μπαταρία να μην πληροί τις προδιαγραφές της εγγύησης», δήλωσε ο Nadim Maluf, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Qnovo.

Πριν να είναι πολύ αργά

Αναγνωρίζοντας σημάδια μη φυσιολογικών συνθηκών, το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας μπορεί να επισημάνει τις κυψέλες για σέρβις πριν να είναι πολύ αργά.

Το SentinelX μπορεί επίσης να προσαρμόσει το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας κατά τη διάρκεια των κύκλων γρήγορης φόρτισης για να αποφύγει την υπερφόρτωση συγκεκριμένων κυψελών.

Γρήγορη φόρτιση

Η γρήγορη φόρτιση μπορεί να είναι αιτία θερμικής διαφυγής, η οποία οδηγεί σε πυρκαγιές, σύμφωνα με μια μελέτη από το Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Berkeley. Η βελτιστοποίηση των ροών ενέργειας κατά τη διάρκεια του κύκλου θα μπορούσε να επιτρέψει στο λογισμικό να λαμβάνει υπόψη τέτοιους κινδύνους.

Η Qnovo ανακοίνωσε ότι το λογισμικό της μπορεί να παρέχει στους κατασκευαστές πληροφορίες σχετικά με τις υπάρχουσες κυψέλες και το ιστορικό της απόδοσής τους.

«Συλλέγουμε εκτεταμένα δεδομένα από δοκιμές μπαταρίας τόσο στο εργαστήριο όσο και από οχήματα που κινούνται σε δρόμους», δήλωσε ο Maluf. Αυτές οι πληροφορίες διευκολύνουν την επαλήθευση της απόδοσης της μπαταρίας, της ασφάλειας και των απαραίτητων πρακτικών διαχείρισης. Η εταιρεία ελπίζει να κυκλοφορήσει το λογισμικό σε εμπορικά διαθέσιμα EV φέτος.

Ανίχνευση ανωμαλιών

Άλλες εταιρείες έχουν επίσης τρόπους παρακολούθησης της ασφάλειας των μπαταριών EV. Το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας και το διαγνωστικό λογισμικό της LG Energy Solution λειτουργούν για την ανίχνευση ανωμαλιών πριν από την εκδήλωση πυρκαγιάς.

Η εταιρεία είπε ότι έχει ποσοστό ανίχνευσης διαγνωστικής ασφάλειας άνω του 90%. Το σύστημα παρακολουθεί για ανωμαλίες όπως διακοπτόμενα βραχυκυκλώματα στη σύνδεση μεταξύ ανόδου και καθόδου, σύντομες διακυμάνσεις στην τάση και μακροπρόθεσμα προβλήματα που συμβαίνουν μεταξύ 30 και 70 ημερών.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v